Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHrají:
Brad Pitt, Mélanie Laurent, Christoph Waltz, Eli Roth, Michael Fassbender, Diane Kruger, Daniel Brühl, Til Schweiger, Gedeon Burkhard, Jacky Ido, B. J. Novak (více)Obsahy(4)
Začátek Hanebných panchartů zastihuje Shosannu Dreyfus (Mélanie Laurent) v Němci okupované Francii, kde před jejíma očima nacistický důstojník Hans Landa (Christoph Waltz) vyvraždil její rodinu. Shosanna se štěstím uniká do Paříže a ukrývá se tu pod novou identitou majitelky a provozovatelky biografu. Na jiném místě v Evropě se pod vedením poručíka Aldo Rainea (Brad Pitt) formuje skupina židovských vojáků s cílem nemilosrdně mstít činy nacistů a šířit mezi nimi strach. K Aldově "Panchartům", jak si sami říkají, se přidává i německá herečka a britská tajná agentka Bridget Von Hammersmark (Diane Kruger), jež má za úkol svrhnout vedoucí představitele Třetí říše. A v šeru promítací kabiny zatím Shosanna spřádá vlastní plán odplaty... (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (3 148)
Tarantino hlásí návrat ve skvělé formě!! Prostě takhle to umí natočit jen on, a nikdo jiný se tomu nepřiblíží. Doufám, že se v budoucnosti dočká Oscara za nejlepší režii. Brad Pitt mě neustále přesvědčujě, že jako herec patří ke světové extratřídě a s nadšením čekám na každý jeho další film. O zaslouženém Oscaru za roli Christophera Waltze se nemá cenu ani bavit, to se musí vidět. ()
Tarantino prostě umí! :) Čekala jsem teda všechno, ale TOTO? Ne! 153 minut nadupaný skvělým zážitkem :o) I když má své malé mušky v podání dlouhých a opravdu zbytečných dialogů, kdy si přejete "Pancharti na scénu!", tak nemám co vytknout :-) Aldo, kdy můžu narukovat?? :-) P.S. Kdo si se mnou zahraje tu hospodskou hru? :-) ()
Nad Tarantinem jsem už zlomil hůl. Od roku 1997 Tarantino nic kloudnýho nenatočil a já jsem v žádnou změnu k lepšímu už nevěřil. Takže teď mě docela překvapilo, že po těch letech zase natočil film, na kterej se dá dívat. Nebylo to nic úchvatnýho, prostě jenom film, na kterej jsem se podíval a neměl jsem chuť to vypnout. Tim to pro mě hasne a znovu to vidět fakt nemusim. Ovšem po ultra-sračkách typu Kill Bill nebo Sin city je to aspoň nějakej pokrok. Nicméně milovníci historie asi u toho budou mlátit hlavou do zdi, milovníci válečnejch filmů taky. Já nejsem ani jedno, takže to prostě beru jako takový podivný sci-fi s prvkama černý komedie a dávám 3 hvězdičky. ()
To nejlepší a (bohužel) nejhorší z Tarantina v úmorném dvouapůlhodinovém balení. Místy vizuálně i dialogově svěží, jindy ovšem přepálené panoptikum karikatur, které v jejich pobíhání po šachovnici spasí jen umění loutkářů (Christoph Waltz geniální, Pitt průměrný až úsměvný, Daniel Brühl nebo Eli Roth tragičtí...). V opájení nad nekonečnými dialogy shoří jakákoliv šance na rozvoj postav, snad jen ten Hans Landa a Shosanna mají šanci na vlastní příběh, zejména díky velkorysému prostoru, který jim (na úkor všeho a všech) Tarantino věnuje. Skvělé finále a zručné vykrádačky naznačují, stejně jako u Auta zabiják, že Tarantino to pořád ještě má v ruce. Obávám se ale, že hlava ho opět zradila. Přesto jemné sympatie, byť za až příliš konkrétní a krátké úseky. ()
Tak tento film šel absolutně mimo mě a bylo to pro mě spíš jedno strašlivě dlouhý a nudný utrpení. Minimum akce, dialogy natáhlý a blbý jak z nějaké polívkové opery a upřímně nechápu, proč všechny své tři sympatické postavy z celýho filmu nechá QT uprostřed tak hloupě umřít? - kdyby někdo nevěděl, tak mám na mysli Gedeona Burkharda, Michaela Fassbendera, Tila Schweigera, kteří bohužel moc prostoru nedostali a to co dostali bylo to nejzářivější z celýho snímku. Pitt celej film vysunuje výbojně bradu kupředu (naprosto dokonale to popsal Saturnin Vyzývám kohokoliv z tisíců čtenářů, aby přistoupil k zrcadlu a vysunul bradu kupředu. To, co tam uvidí, nebude mladý muž s výbojným výrazem ve tváři, nýbrž jakási přiblblá opice.). Ano, možná je v tom filmu milion drobných odkazů na drobnosti z jiných filmů, ale to jde mimo devadesát procent diváků, kteří si o tom možná přečtou v nějakém vzletném rozboru a podiví se: "Fakt? Toho tam bylo tolik? To jsem nevěděl..." Parchanti jsou únavnou pozlátkovou masturbací kdysi nadějného režiséra a scénáristy, který zapomněl, že netočí pro sebe, ale pro ostatní... A lidé jej v tom bohužel utvrzují. Schválně jsem si pročetl asi třetinu komentářů zde. Neuvěřitelné množství lidí film hodnotí slovy, že takovej prostě Tarantino je. Byla to prý sice nuda na ultimo, ale přesto Tarantino a proto za tři hvězdy a víc... Vzpamatujte se prosím, opravdu chcete, aby točil něco takového? Kdybych se na to měl podívat podruhý, asi bych začal uvažovat o něčem zkrouceném, špagátovém a ve tvaru šibeniční smyčky houpající se nad schody, abych se tomuto paskvilu vyhnul. Je to legrační, ale přijde mi, že Uwe Boll natočil stejnej počet slušných filmů (Rampage, Postal, Far Cry, Tunnel Rats, Ve jménu krále), jako Tarantino (Gauneři, Pulp fiction, 4 pokoje, Jackie Brown, Kill Bill). A to ne tím, že by byl lepší režisér nebo scénárista, ale protože Boll nezapomíná na diváka a jeho touhu se u filmu bavit a ne umírat nudou, zatímco Tarantino zbožšťuje párky... Bohužel tu je stále jakýsi mainstream a ten mění většinu rozumných lidí na nemyslící želatinu (Boll prostě odpad, Tarantino prostě cooooool)... A na závěr, když pominu všechny ostatní nelogický hlody tohoto filmu, vysvětlí mi někdo, jak uprostřed árijský druhý světový po celým Reichu hledaná židovka může získat uprostřed Paříže biograf a ještě mít jako dveřníka černocha? ()
Galerie (133)
Photo © Universal Pictures Vidéo France
Zajímavosti (188)
- Když Hans Landa (Christoph Waltz) skončí rozhovor se Shosannou (Mélanie Laurent), tak na konci jí sdělí, že se ji chce ještě na něco zeptat, ale nemůže si vzpomenout na co. Svou cigaretu típne do štrůdlu, čímž vytvoří maketu malého domečku. Je to odkaz na to, že přesně ví, kdo Shosanna je. (Jimmy15)
- Plukovník Hans Landa (Christoph Waltz) nazývá všechny německé vojáky s nižší hodností výrazem "Herman". (ČSFD)
Reklama