Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Jean Valjean se dostal na galeje za to, že ukradl kousek chleba pro svou hladovějící rodinu. Díky neúspěšným pokusům o útěk byl z nucených prací propuštěn až po dvaceti letech, v roce 1812, jako skutečný zločinec, který bez skrupulí lže a krade. Sílu změnit svůj osud dala Valjeanovi až neuvěřitelná dobrota starého biskupa, který před policií zapřel jeho loupež. O deset let později je z bývalého galejníka vážený starosta městečka Vigau. Naneštěstí je novým velitelem místní policie jmenován inspektor Javert, který zná Valjeana z galejí. Starostovi se daří skrývat svou pravou totožnost, ale podezíravý policista vymyslí rafinovaný plán jak z něj vynutit doznání. Mezitím se bývalý trestanec, nyní vážený muž s velkým srdcem, ujímá nemocné ženy Fantiny a na smrtelné posteli jí slíbuje, že se postará o její dcerku Cosette, která otročí v hostinci mazaného lotříka Thernadiera. Javertův ďábelský plán na zatčení bývalého trestance by vyšel, kdyby se Valjeanovi nepodařilo na poslední chvíli uprchnout. S malou Cosette pak nachází úkryt s pařížském klášteře. Osudy Javerta a Valjeana se ale ještě jednou osudově protnou během krvavé pařížské revoluce roku 1832 (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (244)

annihilation 

všechny recenze uživatele

Co mě vždy dostane je, jak někdo mohl do dvou hodin tak dobře vsunout děj z tak objemně popsané knihy a zanechat v něm smysl, charaktery, všechen ten spád a hlavně tu lidskou ubohost (bídnost). Naprosto brilantní je i herecké obsazení - Liam Neeson je herec, který se na postavu Jeana Valjena svým charismatem skvěle hodí - může být tupým galejníkem a zároveň citlivým mužem prchajícím před svou minulostí, stejně tak Geoffrey Rush září jako odpudivý slizoun Javert. Jediné, co mi trochu vadí je, že z Jeana Valjeana udělali úplný archetyp dobráka, takže na jeho postavě divák nemůže pozorovat takový vývin a rozvoj. Ale i ta trochu přeslazenosti navíc úplně neuškodí a ve finále je to velmi povedený snímek. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľké diela francúzskej klasickej literatúry by mali byť pretlmočené do filmovej reči v podobe seriálu. Ani to však nezaručuje úspech, ako o tom svedčí gróf Monte Christo so Gérardom Depardieuom. Bedárov som v podobe seriálu síce nevidel, ale tri a pol hodinová verzia so Jeanom Gabinom najlepšie napĺňala moje očakávania.  Neviem prečo som bol zvedavý aj na o štyridsať rokov mladšiu  verziu s Liamom Neesonom.  Počnúc ním, ako málo uveriteľným galejníkom, cez nevýrazných ďalších predstaviteľov, až po nerozumne krátku (dva a štvrť hodinovú) verziu ma nemalo na filme čo zaujať alebo aspoň príjemne prekvapiť a tak som sa do budúcna vzdal rekognoskovania ďalších verzií. ()

Reklama

Juto 

všechny recenze uživatele

Vizuálne je tento film pôsobivý aj s rozsiahlymi predstavami Paríža. Príbeh, aj keď je krátky, nám stále dáva dojímavý príbeh o situácii chudobných vo Francúzsku, reformovaného a neprestajne veľkorysého odsúdenca, príliš horlivého inšpektora a ľudí okolo nich. Vždy ma bavil stret ideálov a hra mačiek a myší medzi reformovaným zločincom a mužom, ktorý lipne na ideáli, že reformovať sa nikdy nemôže žiadny zločinec. 8/10 ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Filmové adaptace knih jsou velmi často poměrně problematická záležitost. Zpravidla proto, že i dobré knihy dostanou strašně na frak. Bídníci s Valjeanem Neesonem jsou učebnicovou ukázkou takové brutality. Ač on sám, Fantina - Uma Thurman (kterou popravdě nějak zvlášť nemusím), Marius i Cosette jsou ve svých rolích poměrně přesvědčiví, celkově to je hodně nepovedená adaptace. Do poloviny to ještě jde a člověk si u odchylek od knihy říká - no jo, muselo se to osekat, aby diváci nezemřeli vyčerpáním, od poloviny se film přestává tvářit jako adaptace knihy a začíná nepokrytě být dílem někoho, kdo někdy slyšel, že existují jacísi Bídníci a velmi přibližně tuší, o čem to tak má být. ()

Itar 

všechny recenze uživatele

S touhle látkou a herci by si v případě neúspěchu měl režisér nechat setnout hlavu... To se naštěstí neděje a mně jakožto divákovi nepolíbenému ostatními adaptacemi vzali Augustovi bídníci dech. Především potom bezkonkurenční Geoffrey Rush, jehož Javert je velice blízko slůvku dokonalý. Režie nechává většinu práce na hercích a občas to všechno podbarví klasicky znějící Poledourisovy tóny. Jediná škoda je zkratkovitosti děje v první půlce filmu. Natáhnout stopáž klidně ještě o jednu hodinu a jednalo by se o monumentální snímek. Takhle jde "jen" o v rámci mezí citlivě natočený film podle vynikající předlohy s neméně dobrými herci. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (11)

  • Herci se připravovali s režisérem na své role před počátkem natáčení na soustředění v Los Angeles (USA) po několik dní. (Lynette)
  • Ve scéně, kdy se komisař Javert (Geoffrey Rush) spoutá a poté úmyslně spadne do řeky, můžeme vidět, jak se mění její hladina. V prvním záběru je klidná, v dalším střihu sledujeme rozvířenou řeku a ke konci opět klidnou hladinu. (Mr.Hudson)
  • Při natáčení v Žatci došlo k omylu při přípravě scény s výbuchem. Nečekaně velká detonace rozbila všechna okna v ulici. (jenik71)

Reklama

Reklama