Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšný film Jana Hřebejka plný tragikomických příběhů a osudových setkání, přátelství, smíření i odpuštění... Komedie, která vás rozpláče, drama, které vás rozesměje – zní v podtitulu úspěšného snímku renomovaného dua HřebejkJarchovský. Každý se někdy někam před něčím snaží uprchnout a právě tento film je působivým osobním průvodcem ve světě uprchlíků v nás i kolem nás, zažívajících nejen své každodenní starosti, ale obávajících se někdy víc sami sebe, než okolního světa. Ve skvělých hereckých výkonech vede film diváka přes nejednu humornou situaci k hlubšímu zamyšlení nad vkladem každého z nás do tohoto světa... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (515)

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

V určitých znakoch veľmi typický film pre českú kinematografiu posledných rokov. No zároveň čímsi pekný, krehký, zaujímavý. A určite blízky realite a ľudský, pretože niektoré "typy" vo mne vyvolávali dosť silné emócie. To keď sa filmu podarí, tak je dobrý. Pri hooliganoch mi zostával rozum stáť a naopak duo Miluška + František bolo na spapanie milé. Ich scény som si vychutnávala. Ozaj, nezdalo sa vám na konci, že Duke bol vlastne beloch natretý na hnedo? Aj to, že sa kamera vyhýbala jeho tvári i detailom by súhlasilo. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Filmy pana Hřebejka mají poslední dobou zoufale sestupnou tendenci, bohužel. Po naprosto úžasných Pelíšcích a Musíme si pomáhat následovalo slabší Pupendo a teď tohle dílo. Ja si tak pročítám komentáře, tak u mě to na odpad rozhodně nen z několika důvodů. V rámci české kinematografie jde o dílko z lepších, navíc herecké výkony jsou famózní (nejen Emília Vášáryová, která je naprosto úžasná, také Jiří Macháček, Pavel Liška atd., jenom Petr Forman mi přišel dost slabý v některých chvílích, zejména když byl osamotě s paní Vášáryovou), ale bohužel herci nedostávají moc prostoru, postavy jsou strašně málo nápadité - a tím se dostávám k asi největšímu problému filmu - totiž ke scénáři. Ten se tentokrát podle mě prostě nepovedl, autoři se snažili být cool, natočit o tom, jak to dneska chodí, ale vybrali si tak extrémní prostředí, situace a osoby, že toho je prostě na jeden film moc. Navíc chtít ve 108 minutách rozebrat problémy rasismu, emigrantů, ilegálního převozu imigrantů, rodinného odloučení, touze po dítěti, fotbalové fanoušky, zloděje a lichváře, a ještě pár jiných věcí je prostě moc velké souto. A co mě zklamalo ještě víc, je ta složka filmu, kterou jsem na panu Hřebejkovi vždycky obdivovala, že jí dokázal bravurně zvládnout - totiž kamera a hudba. Modrozelené (á la Matrix), žluté a žlutozelené filtry mi například přišly naprosto nevhodně použité a připadaly mi spíš jako že si tvůrci hráli na západní kinematografii, ale přitom tvořili film o českém národu... A hudební složka pouze připomínala snahu o moderní filmový podkres, ale je zoufale křečovitá. Já jenom doufám, že pan Hřebejk si dá pro jednou větší pauzu a příště natočí zase něco moc hezkého, protože na to má. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Navzdory rozpačité recepci musím Hřebejkovi přiznat jedno vítězství... konečně natočil film z české současnosti, který mi přijde jak vtipný, tak pravdivý a něco vypovídající. Netopí se v samoúčelné sprostotě (jako Anděl Exit) ani v násilném cool stylu (Samotáři a další Ondříčkovy polotovary), disponuje solidním scénářem, který má konečně jak smysluplný průběh, tak výtečně vypointovaný závěr – právě za bezútěšný a minimem prostředků odvyprávěný konec jsem ochoten hodně odpustit. Odpustit co? Absenci jednotící atmosféry... bez lehké nostalgie a melancholie jakoby Hřebejk nemohl najít svou optimální vypravěčskou polohu a marné je pak kouzlení barevnými filtry. Zejména kdesi veprostřed, při shledání otce se synem, se film rozsýpá do dlouhých záběrů a zbytečně natahovaných dialogů. Podstatným faktem je, že ty nejsou samoúčelné a někam vedou, čili chvilková utrpení a ztráty koncentrace mají v důsledku smysl. Poučen Pupendem nedělá Hřebejk z Horem pádem nesoudržné pásmo za každou cenu vtipných gagů, ale hlášky a anekdoty vsouvá ústrojně do plynoucího děje. Některé skeče bohužel kostrbatě vyčuhují a připomínají, že Jarchovský to ve snaze být oduševnělý pravidelně přehání. I tak mě Horem pádem dokázalo rozesmát mnohem upřímněji než jeho předchozí snímek. Sázka na sílu herectví vyšla – osobně mě nejvíc překvapil Jiří Macháček, jehož Bejk je nádherným kouskem (a výrok: "Bůh není, proto fandím" vystihuje celé jeho nešťastné nitro). Výtečný je i divadelník Forman, kterému to hraje zejména ve scénách s Emílií Vášáryovou... nicméně nenašel jsem důležitou postavu, která by byla zazděná hereckým výkonem. Vyšlo i kouzlení s různými žánry v soundtracku, poněkud nevyšly ony barevné filtry, ale to je vedlejší. Nejdůležitějším faktem je, že tahle výpověď o stavu společnosti a jedinců v ní, studie tolerance a mnohostranná úvaha nad problémem menšin, má hlavu a patu, obsah, sdělení... neznám lepšího slova nežli "smysl". A ačkoli tvůrci žvýkají obrovské sousto, které si ukousli, často s velkými obtížemi, přesto je Horem pádem film zábavný, kvalitní... ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Pejsek s kočičkou uvařili dort. Tak aspoň, že ta Lištička je taková sladká a ukázala nám, že i dobře tančí. Kluci si k tomu udělali výlet ke klokanům, kamarádi si shelpli nějaký ty veřejnoprávní prašule a celé vám to sebere skoro dvě hodiny života, aby to nakonec tak nějak prdem dolem odplynulo v zapomění. Škoda, protože ta témata ve filmu nastíněná určitě nebyla tak hloupá a povrchní, jako v mnoha momentech film sám... - - - P.S. Co je však opravdu psina, ČT film uvedla v programu s žánrovým zařazením ve vypečené kategorii "úspěšný film" . Tak to jsme se horempádem nasmáli... ()

Brouk 

všechny recenze uživatele

Já se na něj tak těšil !!! Pořád jsem žil v přesvědčení, že přicházím o strašně moc, když jsem tenhle snímek viděl až po více jak 3 měsících od premiéry... Herci naprosto vynikající, osudy lidiček vynikající, muzika skvělá....ale ale ale proč mě pronásleduje ten divný pocit, že by se zas tak nic moc nestalo, kdybych ten film neviděl.... Osobně na mě působí ten film dojmem asi tak, jak pejsek s kočičkou dělali dort... naházeli tam s nejlepším vědomím a svědomím (možná!!!) nejlepší ingredience co měli po ruce (v případě filmu: herci, hudba, příběh respektivě námět a jiné) a logicky by měl vypadnout superdort, ale dort není úplně "apetýtlich"... a navíc působí poněkud levně a podbízivě a tak křehce... možná s odstupem času, až se ten "dortík" rozleží a vstřebá nebo si ho "dá" ještě jednou..., tak člověk přehodnotí ten prvotní pocit... ()

Galerie (24)

Zajímavosti (17)

  • Režisér Jan Hřebejk v čase vzniku filmu pro tisk okomentoval výběr hereckého obsazení:
    - Jan Tříska (profesor Horecký): "Spojení Tříska-Vášáryová mě něčím lákalo a dost dobře ani nevím čím. Třísku jsem poznal před několika lety na festivalu Finále v Plzni, kde byl předsedou poroty. Tedy poznal, jenom zprostředkovaně poznal. Strávili tam s Petrem Jarchovským, Jardou Duškem a Honzou Malířem určitý hezký čas a volali mi do Irska, že Tříska je fajn. Herecky mě nadchl jako Král Lear. A v neposlední řadě mě baví jeho občanskost. Ze všech přátel a přátelíčků Václava Havla se na něj počátkem 70. let jako jeden z mála nevykašlal. Pro mě je to statečný muž, který našel sílu ve čtyřiceti změnit od základu svůj život, a mě fascinuje."
    - Emília Vášáryová (Věra Horecká): "Jednak jsem chtěl navázat a spolupráci z Pelíšků a jednak se mi líbilo nabídnout jí protiúkol, postavu, která je úplně jiná než ona sama. Lákalo mě z velice půvabné a laskavé dámy udělat odkvetlou, rasistickou a přitom vysoce inteligentní ženskou. Chtěl jsem, aby ty nehoráznosti, které její postava vypouští z úst vyzněly přesvědčivě. Chtěl jsem od té postavy určitý temperament, určité napětí a Milka pro mě tímhle chodcem na hraně je."
    - Jiří Macháček (Franta Fikes): "U obsazení téhle role to byla trochu kombinatorika. Zkoušel jsem na ni víc herců a u Jirky se mi zdálo, že ji nejvíc chce. Ne snad z prestižních důvodů, ale že tu postavu nejvíc chápe. Navíc je Jirka spolužákem Nataši a žákem Jardy a mě ten trojlístek Nataša-Jirka-Jarda zajímal a bavil. A pak se mi taky líbilo udělat z tohoto idolu populární hudební skupiny přitroublíka s rozseklým pyskem."
    Petr Forman (Martin Horecký): "Pro postavu Martina se mi zdála klíčová věta: 'Mami, ale já jsem taky emigrant,' a já nechtěl, aby vyzněla nevěrohodně nebo dokonce trapně. Hledal jsem někoho, kdo bude hrát minimalisticky a kdo má až nečeský šmrnc. Petr sice není emigrant, ale za svoje herectví ručí životem, má vnitřní sebevědomí a to, čemu já říkám písek na dně lodi."
    - Nataša Burger (Mila): "Žačka Jardy Duška z Ježkovy konzervatoře. Věděl jsem, že postava Milušky je do značné míry pro film klíčová, a Nataša mě napadla jako první, když jsem scénář četl. Viděl jsem ji ve slovinském filmu Volnoběh, který byl v karlovarské soutěži spolu s Pelíšky, a Jarda mi zprostředkoval i videokazetu z kamerových zkoušek na jistou roli ve filmu České televize, kterou nakonec ale kvůli svému přízvuku nedostala. Když jsem ji na těch kamerovkách viděl, nebylo co řešit. Měla v sobě tu bláznivost i ty emoce, které jsem pro tuhle roli potřeboval. Navíc mi vyhovovalo, že ačkoliv je to výborná herečka, u nás ji nikdo nezná."
    - Jaroslav Dušek (Plukovník): "S Jardou moc rád dělám a navíc je to můj kamarád. Ale role mu nedávám proto, že je to můj kamarád, ale proto, že aniž bych chtěl někoho urazit, tady žádný druhý tak inteligentní herec není. Baví mě jeho humor, a i když třeba Ondřej Trojan nebyl srozuměn s jeho obsazením do této role a zpočátku měl trochu strach, aby tuhle hnusnou postavu nějak nepolidšťoval, věřil jsem mu a stejně jako u Milky Vášáryové jsem ho chtěl vidět v protiúkolu."
    - Kristýna Liška Boková: "Když jsem ji viděl, moc mě bavila a moc jsem ji do tohoto filmu chtěl, ačkoliv vůbec není herečka. Dokonce jsme kvůli ní změnili scénář. Původně matka dělala balet a dcera pracovala v poradně pro uprchlíky, ale kvůli ní jsme to otočili. Chtěl jsem, aby mi v tom filmu mohla jako tanečnice opravdu zatancovat." (NIRO)
  • Film se natáčel v Praze a na hraničním přechodě Lanžhot - Brodské. [Zdroj: filmovamista.cz] (SONY_)

Související novinky

Jan Tříska (1936 - 2017)

Jan Tříska (1936 - 2017)

25.09.2017

Po nešťastném pádu z Karlova mostu zemřel ve věku osmdesáti let herec Jan Tříska, celoživotní oblíbený představitel shakespearovských rolí. Jeho touha stát se tanečníkem vzala za své, když mladého… (více)

Nesnáze s kráskou

Nesnáze s kráskou

03.07.2006

Barrandovský dřevěný ateliér č.4, kde loni na podzim začal natáčet režisér Hřebejk svou Horem pádem, ale je méně opřena o témata sociální a politická, je víc o intimní sféře postav,\" přiblížil za… (více)

Český lev je za námi

Český lev je za námi

07.03.2005

Poprvé v historii Českých lvů, získaly hned dva filmy stejný počet sošek. Nejúspěšnějšími snímky minulého roku jsou tedy HOREM PÁDEM a KRÁL ZLODĚJŮ. Hřebejkovo Horem pádem ale přesto zazářilo v… (více)

Reklama

Reklama