Režie:
Mel SmithKamera:
Francis KennyHudba:
Howard GoodallHrají:
Rowan Atkinson, Peter MacNicol, John Mills, Pamela Reed, Harris Yulin, Burt Reynolds, Larry Drake, Danny Goldring, Johnny Galecki, Chris Ellis (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Správní rada Královské národní galerie by se ráda zbavila neschopného kustoda Beana. Rozhodnou se ho vyslat do Spojených států jako experta, který má vypomáhat kolegům z Griersonovy galerie s přípravou velkolepé vernisáže. Svérázný chlapík způsobí pozdvižení v letadle, po přistání je zadržen jako terorista. Bean se tak poprvé setkává nejen s poručíkem Brutem, ale také kurátorem Griersonovy galerie Davidem Langleym, který jeho potrhlé chování přičítá genialitě. Langley Beana odveze k sobě domů a představí ho své rodině. Manželka nemá pro Beanovy kousky pochopení a dává Davidovi ultimátum. Buď dostane Beana z domu, nebo se ona po dobu jeho pobytu v Los Angeles odstěhuje. Ještě horší je to v galerii, kde Bean zůstane jen chvíli před slavným obrazem sám. Stačí jediné kýchnutí a obraz, jehož cena se pohybuje v desítkách milionů, je navždy zničen. Bean se přizná Langleymu, že není žádný doktor a obrazům vůbec nerozumí. Zoufalý kurátor se opije a Bean pochopí, co všechno způsobil. Rozhodne se vše napravit... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (427)
Mr. Bean v televizi = absolutní špička televizního humoru. Mr. Bean v kině = rádoby vtipná rodinná komedie. Ne, to jsem nenapsal zcela přesně. Ono to sice je vtipné, ale tak nějak jinak. Některé scény jsou obšlehnuté z TV Beana a přesto se jim člověk zasměje znovu. Jiné jsou nové, originální a - slabé. Hold není to ten starý dobrý Bean. Ale přesto je tady pár výborných scének (Bean jako doktor v nemocnici, Bean poprskal obraz a snaží se jej zachránit apod.), kterým se člověk zasměje, i když se mu zbytek filmu třeba nelíbí. ()
Dodnes máme doma (asi už nefunkční) originální VHS a pamatuju si, že jsem tehdy film viděl vícekrát. Po x-letech od poslední projekce jsem se k Největší filmové katastrofě vrátil a byl to vskutku nostalgický návrat. Mr. Bean a jeho trampoty rozhodně fungují lépe v krátkých skečích a s minimem slov, o tom žádná, přesto jde v případě filmové verze o zábavnou blbinku, která na nejednom místě odkazuje na původní seriál. Nejvíc jsem se bavil u Beanovy noční mise v muzeu a jeho amatérského (ale nadmíru účinného) doktorování v nemocnici. P. S. ["Sadnlý!!!"] ()
Veľký muž s červenou botou, Taxi Taxi, Návštevníci......a bohužial aj Mr. Bean. Čo majú tieto filmy spoločné, si domyslíte veľmi ľahko. Ani sa mi nad tým nechce vyplakávať. Atkinson predsa musí pri tejto postave povedať maximálne dve vety za pol hodku! Najväčšia filmová katastrofa to ale nie je. Takže tvorcovia majú vďaka šikovnému názvu alibi. ()
Je to tupé, šklebí se to, nemluví to, co je to? Ano, pro Mr. Beana se nehodí zájmeno „kdo“. Naštěstí Bůh formičku, kterou ho vytvořil, vzápětí rozbil. Nebýt toho, konec světa by nastal o pár tisíciletí dřív a byl by vítaným vysvobozením. Jak už tu zaznělo, o děj jde až na posledním místě, je to jen prodloužená epizoda Beanovských eskapád. Ale řekla bych, že ty krátké sedí víc jemu i divákovi. ()
Narozdíl od televizního pana Beana je film na druhé podívání už krapet nudný. Potlesk patří castingovému oddělení za výběr Petera MacNicola do druhé hlavní role, neboť je "doktoru Beanovi" partnerem zcela adekvátním. Je třeba ocenit i slušnou zápletku bez zádrhelů a hudbu ostříleného matadora (autora doprovodu nejen k Red Dwarfovi) Howarda Goodalla. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (24)
- Obraz, okolo kterého se točí celý film, se správně jmenuje „Aranžmá v šedé a černé č.1: Portrét umělcovy matky“, vytvořený Jamesem McNeillem Whistlerem v roce 1871. Pro obraz se vžil jednodušší název „Whistlerova matka“. Obraz je považovaný za jedno z nejvýznamnějších děl amerického umělce mimo USA. Současným majitelem je francouzské Musée d'Orsay v Paříži, protože ji koupil francouzský stát v roce 1891. (Tonula)
- Když je Bean (Rowan Atkinson) poprvé s obrazem sám, dá si ruce v bok a v tu chvíli můžeme na jeho pásku u kalhot vidět krabičku od mikrofonu. (SONY_)
- Když Bean (Rowan Atkinson) řekne: „Are you feeling lucky, punk,“ odkazuje tím na film Drsný Harry (1971). (SONY_)
Reklama