Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poutavý, napůl detektivní příběh na motivy románu francouzského spisovatele J. Laborda, jenž byl dlouholetým soudničkářem pařížského listu France-Soir, napsal přední dramatik a scenárista J. Hubač a v roce 1999 natočil renomovaný režisér Z. Zelenka. V ostrém střetnutí dvou právníků, dvou nositelů rozdílných životních zásad, se tu staneme svědky napínavého, ale i ošidného hledání spravedlnosti. Stejnojmenný televizní film se soustřeďuje na případ justičního omylu, jehož obětí se stane mladá ošetřovatelka Genevieve Leblancová (T. Brodská). Je obviněna, že dala smrtící injekci svému milenci, vládnímu poradci Dupréovi. V soudním vyšetřování se střetnou dva významní právníci – soudce Gaudet (J. Somr), který se postupně přesvědčuje, že dívka je nevinná, a advokát Cassidis (J. Bartoška), který dovede elegantně manipulovat se svědky, fakty i slovy… (Česká televize)

(více)

Recenze (33)

sator 

všechny recenze uživatele

Takové velmi samozřejmé a přesvědčivé,kdyby............ nebylo 2 neuvěřitelných hrubek. 1.Závěť byla zfalšovaná a bylo řečeno že soudní znalec to ověří a šlo to ztracena. 2.Informace že obhájce je bývalý milenec a že tato informace bude zásadní a pak nebyla zcela nelogicky použita. předpokládám že šlo o pochybení režiséra Zelenky ve střižně, a nikoliv autora scénáře Jiřího Hubače. Takto nemohu jinak než * dolu.(přidal:Hudba: Jiří Svoboda) ()

Auteuil 

všechny recenze uživatele

A teď si představte, že se na začátku nedozvíte, kdo to udělal. Na čí straně bude ta spravedlnost? Nebylo by kladných a záporných hrdinů, byly by možná drobné pochybnosti a pak úspěch Bartošky. Realita v soudní síni je někdy jen ten přesvědčivější názor. "Soud ví všechno správně a rozhoduje podle skutečnosti" je jen fikce, ale lépe to zařídit bohužel nejde, bylo tomu tak od nepaměti a než vynaleznou křišťálovou kouli, ještě to i nějakou chvíli potrvá. ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Spáchat vědomě zločin na nevinném člověku, je největší hanebnost.“ Josef Somr vynáší tento příkrý odsudek a Jiří Bartoška se následně raději schová před dotíravými novináři, než aby musel čelit jejich předpokládaným těžkým otázkám. Herecký duel dotyčných herců je jistě ozdobou tohoto výborného soudního dramatu o tom, jak moc je "složité najít pravdu, dokázat pravdu a obhájit pravdu". Přiznám se, že mě přišlo až zvláštní, jak významnou roli měl advokát Cassidis (ani prokurátor ani obhájce obžalované mladé ošetřovatelky Genevieve Leblancové) ve finálním verdiktu soudní poroty. Ať už to ale bylo v tomto směru realistické i nikoliv, rozhodně se mi líbilo, jak názorně tento televizní snímek ukazuje, že "spravedlnost je věčný souboj mezi pravdou a vnějším zdáním pravdy" a že "soudní pravda nemusí být vždy pravdou skutečnu." ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Poutavé soudní drama s něžně tesknou hudbou Jiřího Svobody, pánové Somr a Bartoška to rozehráli strhujícím způsobem, zejména tedy z Jiřího Bartošky mi běhal mráz po zádech a jedním dechem dodávám, že i Hana Maciuchová mi notně zadrnkala na vnitřní strunu.. Případ vyšetřování vraždy bohatého a vlivného muže, obvinění ošetřovatelky (a milenky) z jeho smrti, hledání pravdy, důkazů, svědků - to vše mě zaujalo a bavilo sledovat.. Závěr nechám bez komentáře.. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Velmi dobře uděláno, s několika nečekanými zvraty a hořkou pilulkou nakonec. Výmluvná, zapamatovatelná je poslední scéna, když Bartoška utíká zadním vchodem přes archiv plný svazků případů - kdoví, kolik z nich bylo podobně nespravedlivě rozhodnutých. Znejistělý pohled, na tváři mu ztuhl křivý úsměv cynika, který ví, co provedl... ()

Galerie (12)

Zajímavosti (3)

  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy. (dyfur)
  • V 6. minutě zazní slovo „heparin“. Jedná se o antikolagulační lék používaný k ředění krve. (Winster)

Reklama

Reklama