Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ďábelský nápad StB - falešná státní hranice uvnitř republiky - a fiktivní příběh lidí, kteří ji překročili. Námětem příběhu je tzv. akce Kámen, při níž agenti Státní bezpečnosti záměrně mystifikovali občany Československé republiky, kteří se pokoušeli o ilegální odchod do zahraniční, vytvářením falešných hranic i falešných pohraničních hlídek a vyslýchajících skupin amerických, německých a francouzských úřadů. Příslušníci Státní bezpečnosti při výsleších zadržené utvrzovali v domněnce, že skutečně překročili státní hranice naší republiky a získávali od nic netušících lidí informace, které byly následně používány v rámci trestního řízení. V průběhu této akce byly zatčeny téměř dva tisíce občanů Československé republiky a většina z nich se o tom, že se stali obětí komplotu, dověděla až po roce 1968. (Česká televize)

(více)

Recenze (116)

castor 

všechny recenze uživatele

Ukázka (u českého televizního filmu) nezvykle úctyhodné výpravy, kupodivu děsivého a chytrého scénáře, příjemné kamery a očekávaného hereckého koncertu bratří Dlouhých. Drama Swingtime reflektuje rafinovaně zrůdnou akci StB s falešnou hranicí, na kterou se nachytal i pianista Pavel, který chtěl s manželkou a přáteli utéct na Západ. V případě televizního filmu jde o slušný nadprůměr!! ()

pencho 

všechny recenze uživatele

Nevím proč, ale pokud český film není komedie, tak mi často přijde, hlavně u hereckých výkonů, že je neuvěřitelný a tak zvláštně naškrobený. S odhledem a malou znalostí situace se mi snadno říká, že některé situace by mi přišly očividné, ale jelikož je to podle pravých událostí, no tak tato poznámka zřejmě není legitimní. Silný příběh, ostatní už mi přijde, že kvalitativně bylo horší. Také mi přijde, že jedna z posledních scén - s reflektory mohla být více důrazná a procítěná ( nevyužitý potenciál ) a zároveň možná trošku více osvětlit situaci se Sašou Rašilově. Navíc úplně poslední scény tam asi vůbec nemuseli být, jinak, ale to nebyl špatný film. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Ano, český film je v krizi a ano, nejlepší tuzemské snímky posledních dvou let vznikly pro televizi. Swingtime má sice lehce okázalejší výpravu, ale svůj punc lacinosti (a teď to nemyslím zle) nezapře. Disponuje nadmíru kvalitním scénářem, s nosnou výchozí situací a s dobře napsanými postavami (které skutečně nejsou průhledné). Některé dějové linie by sice zasloužily pár minut na dovysvětlení nejasností (to se týká hlavně vztahu Timkové s Rašilovem), ale základní premisa je srozumitelná dostatečně a opět budete mít důvod zanadávat si, jaké svině podrazácké komunisté byli (resp. mnozí z nich). Moc se mi líbila kamera. Většina scén není zabírána z jediného úhlu a potěší také v českém filmu nepříliš často vídané (téměř experimentální) záběry (pohled na zemi ležící a mlácené osoby, sledování akce v odrazu na krytu pneumatiky). Nebýt místy zbytečné snahy o „hloubku“ (závěrečnou poklonu si tvůrci mohli odpustit), nenapadá mě, co podstatnějšího bych Swingtimu vytknul. Je to velice příjemný počin nesoucí se v rytmu swingových melodií a nepříjemný pouze dobou a praktikami, o kterých se sympatickou otevřeností (hraničící až s drzou odvážností) vypovídá. 80% Zajímavý komentář: Lish84 ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Swingtime je vyjímečný filmařský počin. Při jeho sledování mi běhal mráz po zádech. Strhlo mne to natolik, že už jsem nevěděl, komu mám v tom filmu vlastně věřit. Podezíral jsem všechny a jen děkoval Bohu, že mne téhle doby ušetřil. Vladimír Dlouhý a Ingrid Timková skvělý výkon a Alois Švehlík je prostě klasik...90% ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, tohle mě dostalo. Četl jsem knihu o akci Kámen, viděl dokumenty a byl jsem se podívat za obcí Všeruby, prošel po hrázi Myslívského rybníka a dále kolem rozvaděče po cestě k hranici. Film jen volně využívá kulisy této události a nemá ambice být dokumentárním. Polišenský dokonale ztvárnil dobu, kdy nešlo nikomu věřit a každá snaha o důvěru byla přísně potrestána. Ale především Alois Švehlík mě doslova rozebral, dostal dost prostoru a skoro mě přesvědčil, že důvěra má smysl. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Když Pavel (Vladimír Dlouhý) diktuje Jiřímu (Alois Švehlík) tóny písně "In the Mood" a hraje při tom na klavír, zapomíná, že klarinet je nástroj laděný in B. Místo "C-E-G-C..." by měl říkat "D-Fis-A-D...", protože klarinet zní o tón níže než klavír. Stejně tak Jiřího zdůvodnění, proč nechal hry na klarinet, je poměrně zvláštní vzhledem k faktu, že při výuce se nepostupuje po tóninách, ale samotných tónech - zahrát B nebo Fis není o nic těžší než zahrát ostatní tóny. (L_O_U_S)
  • Filmovalo se v Kytíně a Praze. (M.B)

Reklama

Reklama