Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ďábelský nápad StB - falešná státní hranice uvnitř republiky - a fiktivní příběh lidí, kteří ji překročili. Námětem příběhu je tzv. akce Kámen, při níž agenti Státní bezpečnosti záměrně mystifikovali občany Československé republiky, kteří se pokoušeli o ilegální odchod do zahraniční, vytvářením falešných hranic i falešných pohraničních hlídek a vyslýchajících skupin amerických, německých a francouzských úřadů. Příslušníci Státní bezpečnosti při výsleších zadržené utvrzovali v domněnce, že skutečně překročili státní hranice naší republiky a získávali od nic netušících lidí informace, které byly následně používány v rámci trestního řízení. V průběhu této akce byly zatčeny téměř dva tisíce občanů Československé republiky a většina z nich se o tom, že se stali obětí komplotu, dověděla až po roce 1968. (Česká televize)

(více)

Recenze (116)

venca163 

všechny recenze uživatele

K větší spokojenosti mi chyběla větší filmovost a také od většiny herců lepší herecké výkony. Exteriéry i interiéry by se daly spočítat na prstech jedný ruky a některý "hlášky" mi opravdu zněly jako z ukázek na Ordinaci v růžové zahradě ("Ty haj-zle!"). Ještě mi trochu nadzvedlo žluč, jak se ta ženská na toho svýho rozčílila kvůli tomu "co musel dělat", ta scéna mi přišla dost neopodstatněná (jaký maličkosti člověku utkví). Jinak to bylo minimálně průměrné a jednu hvězdu přidávám za téma. (70%) ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Jediným problémem tohoto filmu pro mě byla Ingrid Timková. Hrála prostě příšerně. Jinak je to velmi dobrý film s kvalitními hereckými výkony, z nichž ten Švehlíkův patří do kategorie démonických. A měli by se podívat všichni ti, kdo smýšlí o komunistech pozitivně - nezáleží na tom, že to bylo, ono by to totiž za jistých okolností mohlo zase jednou být. ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Na televizní film určitě kvalitně zpracováno a natočeno se spoustou výborných herců, ale i tak se mi zdá celkový potenciál snímku trochu nevyužitý. Některé situace šlo možná ještě víc vyhrotit a rozvinout. Hlavně někdy od poloviny filmu do nás začne scénárista chrlit všechny možné a nemožné zvraty, až se v tom divák začne ztrácet. Každopádně zase ten poslední byl dobrej a trochu nečekanej a taky oceňuju, že to nekončí žádným happyendem, ale spíš tak jak by to celé dopadlo i v reálu. No mezi 3* a 4*, ale ty nakonec těsně nedám.65% ()

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Strašně mě mrzí, že tenhle film není moc známý, protože to je opravdu mistrovské dílo. Za prvé je tam dost tvrdý souboj bratrů (fiktivních i reálných) Dlouhých. Za druhé to má velmi slušnou atmosféru. Za třetí to má perfektní scénář. Za čtvrté tam je emocí jako ve třech normálních filmech. Pěkně tvrdá záležitost. 95% ()

Colonist 

všechny recenze uživatele

Česká televize vyprodukovala na televizní poměry velice slušný film, co strčí do kapsy mnohé současné české snímky, které najdeme v našich kinech. Je k nevíře, že Jaromír Polišenský, který zde na režisérské stoličce odvedl kus kvalitní práce, natočil pro Novu po všech stránkách laciné seriály jako "Ordinace v RZ" a "Světla Pasáže". Téma bylo zpracováno velmi dobře, film měl spád, napětí a silný závěr, který jsem sice tak nějak od začátku čekal, ale pořád jsem si říkal, že to třeba skončí jinak. Silné bylo i herecké obsazení v čele s výtečným Vladimírem Dlouhým. Škoda, že byl děj občas trochu zmatený a románek Ingrid Timkové s Sašou Rašilovem byl jen prvoplánovou vsuvkou, která navíc zůstala jaksi bez pointy. Tak jako tak dobré televizní drama o době, kdy člověk nemohl věřit takřka nikomu, a kdy komunistická strana upletla nad naší zemí síť ďábelské konspirace. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Filmovalo se v Kytíně a Praze. (M.B)
  • Když Pavel (Vladimír Dlouhý) diktuje Jiřímu (Alois Švehlík) tóny písně "In the Mood" a hraje při tom na klavír, zapomíná, že klarinet je nástroj laděný in B. Místo "C-E-G-C..." by měl říkat "D-Fis-A-D...", protože klarinet zní o tón níže než klavír. Stejně tak Jiřího zdůvodnění, proč nechal hry na klarinet, je poměrně zvláštní vzhledem k faktu, že při výuce se nepostupuje po tóninách, ale samotných tónech - zahrát B nebo Fis není o nic těžší než zahrát ostatní tóny. (L_O_U_S)

Reklama

Reklama