Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Říkají mu Řidič. Přes den je filmovým kaskadérem, po nocích si přivydělává jako nájemný řidič zločineckých gangů. Nezajímá ho o jakou práci ten večer zrovna jde, řítí se nocí s policejními vozy v zádech. Shannon je Řidičovým učitelem i manažerem, který se ho snaží dohazovat filmovým režisérům i zlodějům, kteří za něj jsou ochotni dobře zaplatit. Shannon má v plánu koupi vozu, ve kterém by se Řidič mohl zúčastnit profesionálních závodů. Navrhne, aby se investorem stal Bernie Rose, místní boháč s pochybnými zdroji příjmů. Samotářskému a ze svého dvojího života značně rozpolcenému Řidiči zcela změní život náhodné setkání se sousedkou Irene, se kterou tráví stále více času. Vše se však změní když je z vězění propuštěn Irenin manžel Standard. Řidič se s ním domluví na poslední loupeži, která Standardovi umožnit splatit dluh, kvůli kterému ho vydírají gangsteři. Ukáže se však, že šlo o nastraženou past. Vše se začíná komplikovat a aby Řidič ochránil sebe i Irene, musí udělat to, co umí nejlépe – řádně šlápnout na plyn. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (2 625)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Pro mě zcela bombastická ukázka toho, co může režisér s vizí udělat z tuctové žánrové podívané. Refn sem promítl svou fascinaci nepřístupnými hrdiny, které žene kupředu vášeň a také fascinaci příběhy, v nichž se hrdina nezištně obětuje. Jeho pohanské vychutnávání vibrací dlouho po skončení hlavního děje v záběru je znovu ryzí slastí, nemluvě o překrásně nasnímaných honičkách a podmanivé atmosféře losangeleské noci. Opět je třeba podtrhnout, že pro Refna není hlavní logika a příběh - to jsou jen druhotná pojítka nesmírně silných a do posledního detailu propracovaných scén. Už se těším na výčty všech nesmyslů, které analytičtí diváci snesou v domnění, že v Drive jde o nějakou konzistenci a příběhovou rafinovanost. Co mě fascinuje do morku kostí: i když tentokrát postavy opravdu hodně mluví (jsou to přeci jen Američani), to podstatné o jejich pohnutkách sděluje Refn náznakem, gestem, výrazem obličeje. Zůstal prostě severským i na poli výsostně "hollywoodském". I když je to film se zcela přístupným příběhem, Refn z něj udělal nesmlouvavý autorský manifest a festival subverzivního propojení obrazu a zvuku. Já toho kluka dánskýho prostě žeru! Nechtěl by natočit Bonda? ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Srovnávat toto s Kurýrem může jen někdo, komu straší v bývalém londýnském vězení u řeky Temže a jelikož mně tam straší taky, nabízím jiný příměr: Dánský táta Refn adoptoval nedomrlé nedochůdče Rychle a zběsile a tomu po letech soužití s bratry Taxi Driverem a A History of Violence dorostly koule i charisma.. Hypnotická záležitost dokonalého souznění hudby, ruchů i ticha s obrazem, úsporným a přitom naprosto přesným Goslingem a krásně civilními scénami sbližování v protikladu drsného ultranásilí. Člověk může odtušit, kam to celé směřuje a přitom každá další scéna, každý další záběr, překvapí svou stylovostí a originalitou. A co víc, duch asfaltové džungle z Mannovy perly Heat prostřednictvím taktovky dánského kralevice filmové formy zase nabyl vědomí.. Závěrem mi dovolte trochu vše shrnující rytmicky organizované poetiky: „V neblahém úmyslu zkřížíš-li cestu Driverovi v bundě se štírem vyšitým tmavě žlutou nití - jsi v řiti..“ ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Ve čtyřicátých letech by z toho udělali okecávací béčkovou noirovku a v sedmdesátých krvavou krimi-exploatačku. Nyní, v souladu s jedním z dominantních trendů festivalové kinematografie, se plytkému příběhu z gangsterského prostředí dostalo autorského formalistního zpracování, které zdánlivě lavíruje mezi tradičními polaritami vysoké a nízké, brak a umění či řemeslo a osobitost. "Drive" nepřetváří žánrový příběh do odvážné avantgardy (jako "Point Blank"), ani do realisticky antischematického díla (jako "Žít a zemřít v L. A."), a už vůbec ne do existenciálního dramatu (jako "Co dělat v Denveru, když člověk nežije"). Refn nikterak nezastírá rodokmen díla a naopak sází na údernou efektnost zvratů a primárních atrakcí. Ovšem současně vyzdvihuje motivace jednotlivých postav, které ale netlumočí divákům dialogy. "Drive" představuje v současnosti výjimečný film, neboť je vyprávěný výhradně obrazem, což podporuje stoickou atmosféru vyprávění, kde každý pohled dostává dlouhý prostor na vyznění. Jízlivě řečeno je "Drive" Refnovým formálním cvičením, kterým uzavírá "studium" v Evropě a vstupuje do Hollywoodu. Z tohoto pohledu si rozhodně dobře vykročil, neboť názorně ukázal, že zvládá perfektně natočit citlivou romanci, vypjaté drama i akční sekvence, a především že dokáže z šestákového příběhu udělat dílo, které vypadá jako něco výlučného. ___ PS: "Drive" vykazuje překvapivě mnoho paralel s "Cool as Ice". Sice mají oba filmy radikálně odlišné vyznění a atmosféru, ale příběh, jednotlivé zvraty i typy postav jsou v záasadě totožné. Jen namátkově: Hrdina ve výstředním cool ohozu udělá ohromný dojem na dívku ze sousedství a získá si bezmezné sympatie malého kluka. Ve společném štěstí jim ale brání dívčin partner a dvojice gangsterů (jeden podsaditý a druhý drsný habán). Mezi jednotlivými peripetiemi se hrdina s dívkou či klukem jen tak projíždějí krajinou v/na hrdinově vymazleném stroji. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tak konečně přišlo v této "kulturně-filmově-úpadkové" době do kin něco opravdu kvalitního!! Je to super od první do poslední minuty. Je to zvláštní, pomalý, snivý ... s úžasnou kamerou rýsující naprosto geniálně prostor, s úžasným temným barevným filtrem připomínající drsné 70.kové "ušmudlané" klasiky např. Taxikáře (1976) ... Dějově si to jde však svým vlastním směrem, nevykrádá, nekopíruje, nešablonuje. Naprosto dokonale atmosférické, excelentní postavy, skvěle zahrané. A to vše pomaloučké "dokonalo" beroucí dech a vtahující diváka úplně do prostoru filmu občas vygraduje v extrémní akční násilí, naprosto nekompromisně vymyšlené a natočené. Něco takového se vidí málokdy a něco takového zde nebylo už řadu let ... Téměř dokonalé!!! (ale není pro každého) ()

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

V tomhle městě se stane dva tisíce vloupání za rok. A on se musí přimotat do toho špatnýho...... Neskutočne atmosférická, intenzívna gangsterská romanca a melancholický thriller v jednom. Premyslený film bez klišoidných scén, správne drsný a štýlový. Parádna kamera, hudba...všetko. Film, ktorý sa stal hneď na druhý deň po premiére KULTovým. Jeden z najlepších filmov, čo som za posledné roky videl. ()

Galerie (150)

Zajímavosti (137)

  • Pornoherečka Bobbi Starr mala pôvodne cameo rolu ako zneužívaná manželka suseda Bernieho Rosea (Albert Brooks), Lennyho. Táto scéna však bola vystrihnutá. (Pat.Ko)
  • Pri natáčaní sa použili dva rôzne Fordy Mustang GT. Jeden, model z roku 2011, je vybavený motorom 5.0L. Druhý je model z roku 2010, ktorý vyzerá identicky, ale je vybavený motorom 4.6L. Všetky modely Mustang od roku 2011 a neskôr majú výbavu s mini zrkadlom so širokým výhľadom, čo možno vidieť, keď Vodič (Ryan Gosling) kradne Mustang pred lúpežou záložne. Počas prenasledovania po lúpeži je však zrkadlo bežné, bežné vodičské zrkadlo bez širokého výhľadu, ako bolo poslednýkrát použité na modeli z roku 2010. (Pat.Ko)

Související novinky

Po kom půjde Neonový démon?

Po kom půjde Neonový démon?

06.02.2015

Dánský režisér Nicolas Winding Refn (Bronson, Barbar) si řádně nakopnul kariéru s Drive. Jeho předloňský film Jen Bůh odpouští ale naopak všude vyhořel, takže Refn o mainstreamovější pozornost opět… (více)

Ryan Gosling režíruje fantasy

Ryan Gosling režíruje fantasy

25.11.2012

Ale nečekejte hobity, elfy, čaroděje a meče. Režijní debut čím dál populárnějšího a uznávanějšího herce (brzy jej uvidíme v krimi The Place Beyond the Pine) je popisovaný jako „pochmurná moderní… (více)

Refn a Gosling ještě brutálnější

Refn a Gosling ještě brutálnější

29.03.2012

Nemusíte „melancholický thriller“ Drive považovat za nejlepší loňský film. Neupřete mu ale, že šlo o pozoruhodný počin, který měl odvahu nabourávat žánrová pravidla (však se i dočkal v Americe žaloby… (více)

Oscar 2012 - výsledky

Oscar 2012 - výsledky

27.02.2012

84. udělování zlatých sošek, ke kterým se po letech vrátil Billy Crystal jako průvodce, bylo ve znamení tradice. Jedna z nejočekávanějších a nejsledovanějších televizních show roku se vrátila ke svým… (více)

Reklama

Reklama