Režie:
Dan SvátekKamera:
Jakub ŠimůnekHudba:
Varhan Orchestrovič BauerHrají:
Václav Jiráček, Ivan Franěk, Marián Geišberg, Zita Kabátová, Stanislav Zindulka, Jana Krausová, Zuzana Kronerová, Jaroslava Adamová, Stanislav Fišer (více)Obsahy(1)
Ne tak docela fiktivní příběh člověka, který ve skutečnosti dostal označení „heparinový vrah“. Co bylo příčinou a co se odehrává v mysli mladíka, který se rozhodne vykonat a vykonávat ty nejtěžší zločiny a mít přitom často pocit, že vlastně dělá dobrou věc? Co nutí nadějného a inteligentního adepta studia medicíny z podstaty se změnit a páchat na lidech zlo? Je hrozná představa, že vraždí člověk, kterého dobře znáte, které-ho denně vídáte, máte ho vlastně rádi a který je všem nápomocný, ochotný a obětavý, i na úkor vlastního pohodlí a svých věcí.
Sledujeme příběh, který se mohl stát a bohužel kdykoliv stát může. Ano, takhle se to i ve skutečnosti stát mohlo. A první, co nás napadne, když zjistíte, jakou lidskou bestii jste znali, kolik chybělo, aby se obětí stal kdokoli z našich blízkých a známých, nebo dokonce vy samotní. A právě nedávno medializovaný příběh „heparinového vraha“ nás zasáhl na citlivém místě. Ano, tohle se opravdu mohlo stát komukoliv z nás. Tohle už nebylo „někde ve světě“. Tohle bylo opravdu blízko.
(oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (211)
Zpočátku slušně rozjetý atmosférický snímek, kterému v polovině dojde dech - motiv, kvůli kterému Hynek vraždí je značně nejasný a nebýt toho, že jej lékaři explicitně vysloví, asi by zůstal divákovi neznám. Závěr mě zklamal, o gradaci se nedá příliš mluvit a deux ex machina... radši nic. Orchestrovičova hudba mi sedla (právě jsem ve stádiu shánění soundtracku), deformační záběry i svícení působí osvěžujícím dojmem. ()
Po delší době opět na československé filmové scéně film,který vybočuje z řady.Thriller z nemocničního prostředí/mimochodem vynikajíchího,zajímalo ve které nemocnici to bylo točeno/občas připomínajícího asi díky kameře a především hudbě Spalovače mrtvol ovšem nedosahující tolik kvalit jako právě spalovač i když tyto dva filmy nechci vůbec se sebou spojovat. ()
Snáď si nikto nenamýšľal, že by kauzu heparínového vraha niekto nechcel zneužiť, akokoľvek z nej nevyťažiť. Média prahnú po senzáciach, bulvárnych či tragických, kŕmia nimi masy a tie ich na oplátku podporujú svojou pozornosťou. V rovine č.1 u mňa narušený mladík so striekačkou pána Svátka body nezískava a len zapadá pomedzi ďalšie, na nešťastí parazitujúce projekty. Rovina č.2 dáva na zreteľ, že aj keď "Hodina" obnáša kopu nedotiahnutých/tápavých partií, tak sa jedná o slušný príspevok v rámci exploatácie. Dá sa teda prepáčiť naivnosť, ktorá priam zapácha ako nemocničný puch, dá sa odhliadnuť od pomotaných časových periód, ktoré pripomínajú teleportačné cvičenia, dá sa neviazane brať prvoplánovosť, ktorou na seba jednotlivé scénky veselo upozorňujú. Má to mnoho realizačných múch a iba jednu nadržanú sestričku, ale ako "česká exploatácia" mi to robí celkom radosť. ()
Po zhlédnutí tohoto nevšedního snímku se dostavily smíšené pocity. Tématem je to originální a výhodou je, že je to inspirováno (i když bych tak moc nepřeháněl) skutečnou událostí, na což se vždy rád kouknu. Atmosféra nemocnice je opravdu ponurá a trýznivá, stejně jako některé pasáže filmu. Herecky je to celkem vyvážené (amatéři se vyrovnávají s profíky). Stopáž je snesitelná, ale o dvacet minut méně ... byl bych spokojený stejně. Z počátku jsem chtěl dát 2* (kdyby zde byl rozsah 1-10* bylo by to jednodušší), ale jelikož to ve mně chvílemi vyvolávalo tísnivé pocity (a to nejspíše mělo) a byly zde záběry míst, po kterých jsem nejednou kráčel, tak si přidám (55% - nečisté, ale pořád 3*). ()
Podle mě porevolučně nejnáročnější filmová látka zpracovaná tím nejodpudivějším způsobem. V otázce optiky naprosto souhlasím s AngelAngie, zelenomodré a černé bylo trochu příliš. Na druhou stranu, při "proklikávání" filmu jsem se natolik odradil atmosférou a očekávaným scénářem, že jsem pak Svátkův počin víc jak dva měsíce neustále odkládal.____Prvních několik minut je depresivních a toho pocitu se až do konce nezbavíte, i když "příchodem" Stanislava Zindulky se film zbaví své úvodní rozpačitosti.____ Hodnotím tenhle film vysoko, a přesto ho už nikdy nechci vidět. Výběr postav, kamera, hudba, výprava, střih a hlavně neuvěřitelně citlivé lavírování režiséra (a snad i scénáristy) s divákovými sympatiemi a antipatiemi k hlavní postavě zaslouží plné uznání. Zpočátku je před nás naservírován "klaďas" Hynek a "záporák" Jarda, přičemž v průběhu si (logikou svých pozic, ale nikoliv nutně všech činů) své póly vyměni, aniž by se ovšem dostali do stejně silného kontrastu. V podobných případech hrozí nebezpečí, že režisér se příliš "ztotožní" s takto negativní postavou (v tomto případě vraha) a svůj film vystaví jako jeho nechtěnou a absurdní obranu. Tohohle jsem se bál, ale ono se to nestalo (dost tomu pomohl i osud Jardova bratrance Petra). Přidal bych tam ještě víc erotiky, svedení krásné slovenské sestričky z Kramárov a viděl bych to jako silný, obtížně uchopitelný a stravitelný film. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (12)
- Režisér Dan Svátek po novinářské projekci prohlásil, že ve snímku jsou jen tři okamžiky, kdy se diváci usmějí. Jinak podle něj není ve filmu místo pro humor. (DorianGreene)
- Václav Jiráček dostal nabídku na hlavní roli při natáčení filmu Jánošík - Pravdivá historie v Polsku. (M.B)
- Část filmu byla natáčena v rumburské Lužické nemocnici za plného provozu. Dále bylo natáčeno v Bohnicích a v Praze u Milosrdných sester. (JEDNATEL)
Reklama