Reklama

Reklama

Rodina Collinsových bojuje s podivným prokletím, které je po celé generace pronásleduje. Rozhodnou se přestěhovat z Anglie do Ameriky, kde chtějí začít nový život. O dvacet let později je jejich syn Barnabas mocným mužem, který vystavěl velké město a vybudoval panství Collinwood. Jeho báječný život končí v okamžiku, kdy zlomil srdce krásné čarodějce Angelique. Ta proklela jeho rod, zabila Barnabasovu lásku a jeho samotného proměnila v upíra. Poté jej nechala zaživa pohřbít v rakvi, kde byl uvězněn téměř dvě stě let. Když se konečně probudí, najde venku velmi odlišný svět roku 1972 a ve svém kdysi velkolepém sídle poslední zbytky rodu Collinsových. Barnabas je odhodlán vrátit své rodině zašlou slávu, kterou však maří při každé příležitosti jeho bývalá milenka. (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 357)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Kdyby chtěl někdo zparodovat Burtona tím, že nabídne to nejhorší z něj zahnané do extrému, bude to vypadat přesně takhle. Naprosto pohromadě nedržící mišmaš. Nudné postavy, které v lepším případě nedělají nic, v horším věci, které nedávají smysl, vyšeptalý klišoidní humor a neexistující emoce. Nejhorší film Tima Burtona! ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Bavil jsem se, bavil, ale bohužel ne pořád. K tomu, co se dělo mezi prologem a koncem plesu, na němž vystupovala jakási Alice Cooper (nejšerednější žena, jakou jsem kdy viděl:) ), nemám jedinou výhradu. Film se odehrává v sympatickém polotemnu, humor v mém případě na úrodnou půdu padal (hlavně bonmoty sluhy Jackieho Earla Haleyho), Deppova kreace upíra obezřetně poznávajícího nový svět mě bavila (Mefistofeles!) náramně... A přitom všem to ještě stíhalo být napínavé a poutavé. Tak kde se stala chyba? Rozhodně v poslední třetině. Jakmile došlo na vyřizování účtů, lynčování rozlíceným davem a (sice) efektní finále, v němž se například z jedné postavy zcela nesmyslně stal vlkodlak, zíval jsem. Škoda, škoda, škoda. Nebudu kvůli tomu ovšem láteřit, že by Tim Burton byl vyčpělý a tak dále... On při čarování s atmosférou odvedl dobrou práci - jen měl bedlivě dohlížet nad scénáristou, který se očividně utrhl ze řetězu jen proto, aby film na poslední chvíli digitálně využil štědrý warnerbrosácký rozpočet. Nebo že by ho někdo zhypnotizoval? ()

Reklama

Djoker 

všechny recenze uživatele

Dokud Burton pouze exhibuje se svými klasickými trademarky (Johnny, Helena, bizarní vizuál i humor), tak se ještě dá mluvit o slušném průměru. Ovšem jakmile rozjede směšné akční finále, které je navíc absolutně ochuzené o nějaké emoce, tak se definitivně potvrzuje fakt, že jeho návrat do první ligy se znovu odkládá. Od ještě většího průseru ho zachraňuje především ďábelská Eva Green, která je i jako blondýna neskutečně sexy. Tento ojedinělý přírodní úkaz jsem si dovolil označit jako Paradox Evy Green. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

S klidným svědomím můžu říct, že Temné stíny patří mezi filmy, které se mi od Tima Burtona líbily nejvíce. Možná dokonce se jedná o film, který se mi líbil úplně nejvíc. A je mi jedno, že to má tak málo procent:) Obsazení výborné, Eva Green je dokonalá, humorná stránka použita velmi vyváženě, aniž by působila trapně, spíše naopak, na mě působila až roztomile. A soundtrack skvělý, od Moody Blues až po Alice Coopera. V jakém jiném filmu uvidíte Johnnyho Deppa coby letitého upíra, který si čistí zuby před zrcadlem, v němž se dívá na svůj neviditelný odraz, dává si jointa uprostřed lesa s partou hippiesáků, poslouchá pecku Paranoid od Black Sabbath a dostane se na soukromou párty, kde vystupuje Alice Cooper? Jedině ve filmu Tima Burtona:) I really, really like this. Vlastně, když nad tím přemýšlím, se mi Temné stíny líbily mnohem více, než většina Burtonových filmů, které disponují lepším hodnocením. "Viděl jsi snad kdy takový majestát?" - "Každý den.", "David věří, že jeho matka trpí čímsi jako cyklickou nesmrtelností, neskutečné vskutku." :) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Příčinou přeplácanosti, kterou lze ignorovat nejdéle do finále ve stylu „neboť nevíme, jak to elegantně utnout, raději všechno podpálíme“, není nadbytek postav. Jít jenom o komické figurky, jejichž výstřední chování bude generovat doprovodné vtipy, nechť jich je třeba dvakrát tolik. Problém spočívá ve snaze nabídnout každé z postav důstojný prostor, ve stručnosti objasnit, v čem tkví její problém a jak jej hodlá řešit. I to by se jistě dalo na ploše dvou hodin vyřešit. Se scénářem, který jednotlivé dějové linie prováže a odůvodní například, proč titulková sekvence (která by dle mého konzervativního přístupu měla být směrodatná) slibuje, že budeme do tajemství rodů Collinsů zasvěcováni nezúčastněným pohledem návštěvnice zvnějšku, ačkoli se hlavní hvězdou večera vzápětí stává pobledlý elegán. ___ Cíle protagonisty i ostatních víceméně jenom tušíme, než aby byly zřejmé z toho, co ony bytosti konají. Každou chvíli je kladen důraz na jiný motiv, čemu se podřizuje jednání postav. Barnabáš zřejmě prahne po pomstě, proč na ni ale na chvíli nezapomenout, když se nabízí možnost obohatit film pár lascivními záběry Evy Green, přesněji jejích nohou a jejího výstřihu. Podle stejné logiky – máme atrakci, teď ještě vymyslet, jak ji napasovat do děje – byly do Temných stínů včleněni duchové, zelené zvratky, Chevrolet Impala nebo Alice Cooper. Vše jakoby v autonomních epizodkách, bez vnitřního řádu, bez organičtější provázanosti. ___ Vinou vyprávěcí nesevřenosti jsou dobré dvě třetiny filmu akorát vyčkáváním, kdy se věci konečně dají do pohybu. Tvůrci nedokáži skrýt, že předlohou byla dvanáct set epizod trvající mýdlová opera, tedy dílko z televizního žánru, jehož modem operandi je nekonečné rozřeďování ničeho. ___ Burton pravděpodobně chtěl na plátně oživit dobu svého dětství tak, jak ji optikou outsiderského dítěte sám vnímal. Tím by byla objasněná tabuizace bezpochyby pozoruhodného politického kontextu, protože v deseti letech vás víc zajímá Scooby-Doo než bombardování Kambodže. Není to ale omluva pro degradaci goticky přestylizovaného vizuálu ve snadno obchodovatelnou značku. Hlavně, ať to vypadá „burtonovsky“ a ať to kamera v dějově nepodstatných, ale barevně vyladěných záběrech hezky prodává. Výborně prodejným produktem je rovněž nalíčený, nepřirozené pohyby vykonávající Depp. Netřeba, aby jeho upíra charakterizovaly jiná gesta a jiné grimasy než několik tuctů filmových upírů před ním nebo aby trousil opravdu vtipné hlášky, úplně postačí vymyslet dostatek situací, v nichž bude působit jako ryba vylitá z akvária, což je další z Burtonových mechanicky opakovaných trademarků. ___ Nepatřičnost se bohužel netýká jenom situací, v nichž se ocitá Barnabáš. Scény vhodné pro seriózní gotický horor, případně veletragickou romanci dělají společnost scénám hraničícím s exploatačním brakem nebo parodií. Někdy se přechod od komického k vážnému dokonce odehraje v rámce jedné scény (posezení s hipíky). Nejistota, co přijde v příštím záběru, nachází paralelu v nejistotě, jak vlastně vnímat Barnabáše (jít ještě hloub, jde o odraz nejistoty celospolečenské, charakteristické pro léta sedmdesátá stejně jako pro dnešek). Chvíli je to legrační panák, následně se zachová jako regulérní hororové monstrum, s nimž při nejlepší vůli nelze sympatizovat. ___ Temné stíny díky/kvůli tomu neodpovídají pohádkovému rozdělení rolí na dobré a zlé. Nejde už přitom o burtonovsky převrácený fantasy svět, kde dobrými jsou ti tradičně zlí. Matoucí skutečnost, že dobro ani zlo nemá jasné vymezení a stálou podobu, je projevem nedostatečné autorské kontroly. Nad filmem, který by bez uspěchaného konce možná obstál jako seriálový pilot, ale sám o sobě jen lákavým povrchem odvádí pozornost od kostry vyprávění, jejímž jediným smyslem není nic víc než tu pohlednou kůži nést na trh. 60% Zajímavé komentáře: NinadeL, Vitason, ScarPoul () (méně) (více)

Galerie (123)

Zajímavosti (48)

  • Eva Green (Angelique Bouchard) přiznala, že v některých scénách byl její obličej dotvořen až později pomocí zvláštních efektů, takže do konce postprodukce nevěděla, jak vůbec bude na plátně vypadat. (R´Hell)

Související novinky

Rychlík Flash má režiséra

Rychlík Flash má režiséra

08.10.2015

Nejrychlejší superhrdina světa si momentálně užívá hodně seriálové slávy. Flash s tváří Granta Gustina je podobně populární jako Arrow (tihle dva se i pravidelně potkávají), už brzy nás ale čeká… (více)

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Reklama

Reklama