Režie:
Alan TaylorKamera:
Kramer MorgenthauHudba:
Lorne BalfeHrají:
Arnold Schwarzenegger, Jason Clarke, Emilia Clarke, Jai Courtney, J.K. Simmons, Dayo Okeniyi, Matt Smith, Courtney B. Vance, Michael Gladis, Sandrine Holt (více)Obsahy(3)
Budoucnost je temná. Soudný den v devadesátých letech minulého století zlikvidoval polovinu lidstva a ti, kdo přežili, se od té doby snaží marně vzdorovat počítačovému systému Skynet. Nejsilnější hnutí odporu se zformovalo kolem Johna Connora (Jason Clarke), jenž pro Skynet představuje největší hrozbu. Problém má vyřešit Terminátor, stroj na zabíjení s lidskými rysy (Arnold Schwarzenegger), kterého Skynet vyšle do minulosti, aby zabil Connorovu matku Sáru (Emilia Clarke) dřív, než svého syna stihne počít. Jenže i lidští rebelové mají přístupu ke stroji času a za Sárou pošlou vojáka Kylea Reese (Jai Courtney), aby ji pro změnu chránil před Terminátorem. Až do tohoto okamžiku se výše uvedený popis shoduje s dějem prvního dílu. Návratem do roku 1984 však dochází k zásadnímu bodu obratu. Kyle Reese zjišťuje, že Sára není bezbranná a vyděšená servírka, ale pořádná ranařka, kterou žádný Terminátor nemůže vyděsit, zvlášť když jí jeden takový stroj už pár let dělá společníka a ochránce. Jenže tahle zdánlivá výhoda může být k ničemu, protože Skynet má „prsty" všude a rozhodně chce zabránit tomu, aby tahle nesourodá trojice namalovala lidstvu růžovou budoucnost. (CinemArt)
(více)Videa (18)
Recenze (1 539)
Vyloženě špatný film to jistě není, úvodní část, která si pohrává s divákem a zároveň (hlavně) s prvním dílem ságy, byla dokonce výborná, ovšem pak se to (uznávám, že velmi plynule) zvrhlo v nesmírně a zbytečně překombinovaný guláš, který každou ránou, každým výstřelem, každou hláškou a každým "úsměvem" zachraňoval jen a pouze Arnold Schwarzenegger. Kdyby se mě někdo zeptal na jeden důvod, proč nového Terminatora vidět, řekl bych mu, že právě kvůli Arnoldovi. Tedy vlastně kvůli Arnoldům, abych byl přesný. Jinak mě ale zklamaly nic moc akční scény, místy velice okatě digitální triky (o T-800 z roku 1984 to neplatí, ale o havárii školního autobusu či honičce helikoptér rozhodně ano), vrcholně nesympatický Jason Clarke a doslova mě otrávila scéna v závěrečných titulcích. ()
A zase je tu ostudný katastrofický shit, čili TG + PARODIE + PG8! S trpasličí Srah Connorovou a zcela nesympatickým h*vadem Courtneyem, alias Reesem. Naprostá prasárna a tímto nadobro končím s jakýmkoliv pokračováním Termouše teplouše. Tvůrci naprosto jebou na nějakou prvotřídní krvavou akci. Chtěj si jenom nakapsovat na kvalitní značce a taky mě s*re i Šwajcík, že se nechá zelenýma doláčema omámit a naprosto přišel o rozum, když do týhle hrůzy na starý kolena vlezl. Kde jsou ty časy, kdy v 90' letech opakovaně T3 bojkotoval, že málem vůbec nevznikl. Mnohém víc bych ho ocenil v dalším díle Postradatelných. Tam byla alespoň nějaká logika a důstojnost a ne v tomhle plivajzu. Jednu hvězdičku uděluji pouze Leemu, který mi ještě tak nějak do filmu zapadal, žel jeho postava, dostala ve filmu velice málo prostoru. Z ostudy kabát si udělal i James Cameron, který film doporučoval. Nejspíš mu v tom Mariánským příkopu dočista vyměknul mozek. ()
Tím horší film, čím lépe znáte zákonitosti jeho vyprávění. Co začíná jako slibná zábava, která od diváka odvážně vyžaduje dobrou obeznámenost s předchozími filmy a orientaci v několika časových rovinách, se poměrně záhy překlopí v únavné recyklování již použitých nápadů a téhož vyprávěcího vzorce. Tvůrci ani neměli snahu zamaskovat rozdrobenost epizodického vyprávění. Po likvidaci padouchu v jednom období následuje přesun do období jiného, kde je zlikvidován další padouch, aniž by se příliš řešilo, k čemu došlo v uplynulých minutách. Vrcholem scenáristické laxnosti a celkové strojovosti filmu, v němž kromě Arnolda nenajdete mnoho upřímného, je dodatečné zalepování děr v logice dialogy vysvětlujícími, co se událo za nepřítomnosti kamery. Proč se namáhat se šikovnějším zapracováním vysvětlivek do probíhajícího dění, když můžete všechno ex post vyřešit několik strašlivě šroubovanými replikami. Drsná osmdesátková stylizace je z podstaty mírného ratingu polovičatá a hlavně se týká pouze toho, jak film vypadá. Tuctová melodramatická linie s „taťkou“ a jeho adoptivní dcerou (která se z drsňačky rychle změní v oběť, která musí být ochraňován a zachraňována) ani snaha dodávat motivacím postav hloubku nefunguje kvůli odbité charakterizaci a nevýrazným hercům (resp. hercům výrazně špatným, což platí hlavně pro Courtneyho, který složitější emoce prostě zahrát nezvládá). Arnold, který je jako jediný z herců viditelně nad věcí, se může šklebit sebevíc, ale pevný tvar, řád a smysl tomuto smetišti použitých blockbusterových nápadů dát nedokáže. Film bohužel nevytrhávají z bídy ani akční scény, na nichž je postaven a které jsou natočené zcela tuctově, bez napětí, překvapení a ohledu na 3D technologii. Jestli někomu ke štěstí stačí dvouhodinová poznávací hra „najděte všechny (vizuální) citace z Cameronových filmů“, jeho radost mu přeju. Osobně si ale namísto tohoto odtučněného mash-upu ony Cameronovy filmy raději pustím v plnohodnotné podobě. 40% ()
A příchod Windows 10 začíná budit novou vlnu obav... Zábavný mišmaš prošpikovaný akcí se zajímavým námětem, ale mizerným scénářem, který místy zabíjí toporné dialogy a nevyvážené triky. Celkově mám z pátého dílu lepší pocit než z trojky a čtyřky, protože se alespoň snaží provázat děj s Cameronovými majstrštyky, i když jim nesahá ani po malík na noze. Courtney je pořád mizerný, ale už méně otravný než v předchozích filmech, Clarkeovci zářili spíš někdy jindy, někde jinde, ale taky si svoje uhrajou. Dokonce bych řekl že jsme se dočkali nejzajímavější verze Johna Connora vůbec a ten v trailerech propálený twist považuju za jeden z největších kladů Genysis. Taťka Arnolda Schwarzeneggera je samozřejmě diváckým miláčkem a tím nejlepším co ve filmu uvidíte. Opakuje se, hláškuje tak jak to máme rádi, ale už to není ten Terminátor. Ten byl jenom jeden - respektive dva - od Camerona. Celkově ale překvapivě slušná zábava, která updatuje (velice podobně jako Jurský svět jen s diametrálně odlišnými výsledky - lidi nechodí), ale už ne plnohodnotný díl ságy, spíš přívěsek. ()
Tragický casting dvou důležitých rolí, na které jsme zvyklí v tisíckrát lepším podání (Sarah Connor vypadá jako vyjukaná středoškolačka a má velkej zadek, Kyle Reese se tváří jako osvalené tele), trestuhodně nevýrazná akce (Alan Taylor dává filmu televizní look - a to nemyslím v současném významu, ale spíš patnáct, dvacet let spátky) a zápletka je tak blbá, že se člověku otevírá nůž v kapse za to prznění proslulé značky. Jako čekal jsem to, ale i tak je to smutné. Snad jen za toho snaživého Arnolda a roličku J.K.Simmonse můžu Terminator Genisys prohlásit za průměrnou scifárnu. 50% ()
Galerie (314)
Zajímavosti (54)
- Počítačové efekty tvořil tým pod vedením Johna Rosengranta, který pracoval na všech předchozích dílech série. (jenik71)
- Nejdříve měla film produkovat společnost Annapurna. Její ředitelka Megan Ellison však produkci filmu předala společnosti Skydance, kterou vlastní její bratr David Ellison. Důvodem byla skutečnost, že se film nehodil do jejich portfolia, které obvykle tvoří dramatická tvorba pro „náročnější“ diváky, jako například filmy Špinavý trik (2013) a 30 minut po půlnoci (2012). Skydance financoval dvě třetiny rozpočtových nákladů filmu a zbytek uhradila společnost Paramount. (filmsim)
- Tom Hardy byl první volbou tvůrců do role Johna Connora (Jason Clarke). Dalšími kandidáty byli Taylor Kitsch a Nicholas Hoult. (S.U.E.S.)
Reklama