Režie:
Darren Lynn BousmanKamera:
Joseph WhiteHudba:
Bobby JohnstonHrají:
Rebecca De Mornay, Jaime King, Patrick John Flueger, Matt O'Leary, Frank Grillo, Deborah Ann Woll, Warren Kole, Briana Evigan, Lisa Marcos, Lyriq Bent (více)Obsahy(1)
Beth (Jaime King) chce spolu s manželem (Frank Grillo) oslavit nastěhování se do nového domu, který před pár měsíci vydražili, a tak uspořádají pro pár přátel večírek. Oslavy netrvají dlouho a na prahu nově zrekonstruovaného domu se objevují jeho původní a ne zrovna spořádaní obyvatelé, kteří vůbec netušili, že přišli o svůj domov. Když na sebe obě skupiny nevyhnutelně narazí, začíná nepředstavitelný teror.... (Krouťák)
(více)Videa (3)
Recenze (282)
Veľké prekvapenie. To čo chýba posledným exploitationom ako napr. Captifs, Mother's Day má všetko. Klasický exploid príbeh, slušne natočené gore a revenge, sympatické postavy, dejové kľučky atd. Záver moc predvídateľný, ale to nič nemení na tom, že Darren Lynn Bousman natočil svoj najlepší film a zostanem ho sledovať preciznejšie, pretože aj jeho predošlé filmy boli dobré. Plaec hore. A Rebecca De Mornay je skevlá bitch. PS: Nie je to žiadna blbá jednohubka, k filmu sa určite ešte vrátim. ()
Námět velmi dobrý - odpočinkové psychothrillerové béčko jedna báseň. Ale scénář už podstatně horší - pokud má thriller fungovat jako thriller, nesmí se všechny jeho postavy chovat tak extrémně pitomě. Pak už to totiž není thriller, ale pitomost. A nechtějte po mě, abych všechny nelogičnosti a pitomosti v jednání postav jmenoval, bylo jich zatraceně hodně. A okamžik, kdy maminka svléká a připravuje těžce zraněnému synáčkovi ke znásilnění jeho první děvče, byl nejen pitomý, ale i tak nějak... nezdravý, incestně nechutný. A propos maminka - pěstěná a udržovaná buržoazní panička Rebecca De Mornay se na roli psychopatky a sociopatky z "bílé chátry" příliš nehodila, i když svou roli zahrála celkem dobře. Ale jisté relaxační kvality filmu přiznávám, jedná se o vcelku dobrý večerníček na dvě na tři zkouknutí. S trochu propracovanějším (pozměněným) scénářem a s kvalitnější prací kamery však mohl být výsledek o třídu lepší. ()
I když Rebecca de Mornay sundala Ruku z kolébky, prošla si přechodem a depilovala švihácký knírek, pořád prokazuje, že jí role psychopatických maminek sednou jako nůž mezi žebra a jakmile dostane příležitost, dokáže být stále stejně mrštná jako před devatenácti kily! A tak se slibně rozjíždějící swingersparty několika maloměstských sousedů hezky zvrhne v zajímavou vybíjenou, kde jediné vlhké díry jsou ty po kulkách, stříká výhradně krev, lížou se pouze rány, píchá se jako o život, ale jen kuchyňskými noži, sem tam někdo předčasně vyvrcholí plivajíce krev a i ta kozatá, zkušeně vyhlížející bruneta, která si evidentně spletla dveře na casting, toho má po chvíli plnou prdel a křičí záchranné slovo. ()
Zdánlivě nic nového pod sluncem. Banda kriminálníků obsadí dům, jehož obyvatelé si vezme coby rukojmí a snaží z nich dostat peníze, pomocí nichž by mohli překročit hranice. Jenže tenhle film má neustálé tempo, pořád se něco děje, psychologické roviny se střídají s těmi brutálními a funguje i napětí. Casting vyšel na výbornou a dominuje psychopatická Rebecca De Mornay v roli Mámy. A konec? Naprosto perfektní a i přes avizovaný začátek naprosto překvapivý. Alespoň pro mě. 90% ()
Po shlédnutí tohoto mišmaše mé sympatie neochvějně patří nadále originálu. A irituje mě, že se opět po provalení Bousman uchýlil do defenzívy s prohlášením, že jeho Den matek není spojen s tromáckým entertainmentem žádnou pupeční šňůrou, ale má s jeho slavným osmdesátkovým trashem „pouze a jenom“ totožný název. Hm, tvůrce je sobecký direktor s hovnooriginální produkcí založenou na parazitování na úspěšných snímcích a hamouní nad výdělky. Chvíli byl klid. Byl permanentně vyvalen na otomanu, rád zíval a dlouho chtěl spát, jenže prachy došly a tak musel z gauče vstát. Udělal to asi takhle: před první klapkou sezval své kumpány do archiválií béčkových dřistů, uspořádal jim bujarou pitku a přesvědčil je, že další kousek bude myšlen opravdu "smrtelně" vážně. Výsledek je, světe div se, opět mizerný. V první čtvrtce (do příchodu mámy) jsem sledoval otravné přehrávání herců utlačovatelů (vraj terror, hovno!), ba co hůř; ihned po matčiným vstupu na ekran začalo hrozné inferno trapáren. Tohle že mělo být sociopatické psycho s matkou u kormidla? Ale dejte pokoj. Nechce se mi věřit, že tohle spolklo i místní hororové osazenstvo československé filmové databáze .. ()
Reklama