Režie:
Roland EmmerichKamera:
Markus FördererHrají:
Liam Hemsworth, Jeff Goldblum, Jessie T. Usher, Bill Pullman, Maika Monroe, Sela Ward, William Fichtner, Judd Hirsch, Brent Spiner, Patrick St. Esprit (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Věděli jsme, že se jednou vrátí. Využili jsme proto k obraně všech možností a zdrojů Země. Studovali jsme ukořistěné mimozemské technologie, plány a způsob myšlení vetřelců. Poučili jsme se z předchozího boje o přežití i z cesty k našemu vítězství. Ale bude to stačit? Jsme připraveni na to, co se nyní z hloubi vesmíru blíží k naší Zemi? Nebo nás před zánikem zachrání hlavně naše vynalézavost a důvtip? Jak je vůbec možné čelit vesmírné lodi, která k zaparkování potřebuje celý Atlantský oceán? Den nezávislosti režiséra Rolanda Emmericha před dvaceti lety nově vymezil žánr katastrofického filmu, přinesl nový typ celosvětové katastrofy a ohrožení veškerého lidstva. Nyní se vrací, aby dokončil to, co tenkrát započal. Souboj lidstva s brutálním, bezcitným a technologicky nadřazeným mimozemským nepřítelem bude buď vítězný, nebo poslední, protože v případě porážky žádný člověk nepřežije. (CinemArt)
(více)Videa (28)
Recenze (996)
Čekal jsem větší škvár, nakonec to nebyl ve srovnání s jedničkou IMHO skoro žádný pokles úrovně (slovo "kvality" bych u tohoto typu filmů moc nepoužíval). Willa Smithe jednoduchým trikem odstranili, ale aby snad někdo netesknil, jeho místo zaujal jiný sympaťák, brácha od Thora (a ne, Loki to nebyl), takže děvčata ochuzena nebyla. Triků hromada, ufounů taky, no a jak to všechno dopadlo? Hádejte, a nemusíte ani třikrát. ()
Samotný trailer má 2x větší grády než samotný film. Velm mne iritovalo, že místo chodících a útočících emzáků zde létaly stíhačky jak ve Star Wars, což 2x nemusím. Necítil jsem žádnou hrozbu ani nebezpečí, triky byť velkolepé, tak nikoli úchvatné, hudba nezaznamenána, nikdo klasicky neumřel a že by mě to příliš bavilo, se taky říct nedá. Zklamání a vcelku průser. 40% ()
U minulého Dne nezávislosti (toho z roku 1996) jsem psal, že je to klasický cinemák ke krabici popcornu a kýblu coly. Tenhle jeho mladší brácha je na vlas stejný případ. Jenže po chvilce zjistíte, že to máslo na popcornu je krapet žluklé a z té coly již vyprchaly všechny bublinky... Ta chuť tam jakž takž najdete, ale není to vůbec dobré. Dvojka prakticky zcela recykluje jedničku, podařilo se dokonce po dvaceti letech sehnat i pár původních herců doposud žijících. Emzáci zase letí vytěžit Zemi a tak je třeba se jim opět celosvětově postavit na odpor. Všímám si jak moc se amerických filmech objevuje Čína... Marťan, předchozí Den nezávislosti a teď je tu opět sličná pilotka (a to vlastně ani nemluvím o našem Kosmu! :-). Jo Zeman by měl radost, bratrství s rudou Čínou prostě jede. Staré piloty nahradily mladě kočičky a mladí býčkové, vše je samozřejmě řádně rasově vyváženo. Emzácká loď vstoupila do naší atmosféry a tak nic nebrání zahájit vituální orgie ať mrakodrapy a auta v ulicích létají jak emzácké stíhačky! Jenže. Vizuál je sice poplatný dnešním možnostem, ale o to více nebaví. Není tu nic co bychom neviděli v dalších X filmech od Transformerů počínaje po všechny ty katastrofické filmy konče. Je to prostě nuda. Navíc místy dokonce trapná nuda.Hlášky jsou klišé na klišé a když je někdo v nouzi můžete si být jisti, že se po nutné chvilce (při které může být napjaté snad jen sedmileté děcko) náhle s hláškou objeví nějaký zachránce... Nebaví už ani Goldblumovi vyvalené udivené oči pokaždé když kouká na oblohu... Prostě to nebavilo a nejen to. Bylo to blbé. Jestli emzáci přiletí ještě jednou, nebo dokonce my k nim, nevím jestli budu mít chuť ještě ty chrabré pozešťany sledovat. Dávám za dvě bílé kuličky a neskrývám zklamání. * * ()
20 let. Taková doba uplynula, než otec subžánru katastrofických filmů zplodil sourozence ke svému prvnímu Dni. Příliš dlouhé otálení. Doba se změnila, nadšení z jedničky dávno pominula (i když stále jde o zábavný popcorn), a tatík Emmerich se tedy rozhodl v podstatě zopakovat dění prvního filmu a zároveň vše obtěžkal "nezbytnými" atributy dnešních filmových časů. Tak tedy: vizuál je boží! Něco tak monumentálního, obrovitého a zároveň vypulírovaného do posledního detailu opravdu bere dech, přesně na tohle jsem čekal a taky to dostal. Měřítkem již nejsou pozemské výtvory, nýbrž Země sama a přilehlý vesmír. Pecka! No a tím jsme pomalu s výčtem pozitivních dojmů u konce. Tempo filmu bych nenazval strhujícím, ale zbrklým, urputným, bezohledným. Herci, především mladí, jsou jak plakáty na zdi v pokoji průměrného týnejdžra, mají nasazený jeden face a ten jedou celej film :) Staří známí tu jsou kvůli výdělkům, tak to cítím. Dialogy a chování postav grandiózně patetické. Rozvíjení universia poměrně zajímavé, v tuto chvíli si ale nedovedu představit, kam to chce Emmerich posunout, protože zbořit Vesmír jednoduše nejde! Neříkám, že se netěším, jen prosím trochu víc toho nadhledu a zábavnosti. Otázka je, zda-li si vůbec druhý Den na sebe vydělá... 165 miliónů dolarů(rozpočet)/176 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Inu, musel jsem přehodnotit první díl, neboť po zhlédnutí tohoto mi došlo, že ač byl poněkud přiblbý (za všechny příklady alespoň to, že prezident USA zachraňuje svět - zkouším si v této pozici představit z těch nedávných Clintona i Bushe, součaného Obamu, či kandidáty Trumpa, Kerryho, Gora nebo daleko starší bývalé prezidenty Bushe st., Nixona, Reagana, apod. Sedělo by mi to jen na Eisenhowera.), měl v sobě dávku originality a snad i působivosti. Dvojka je o poznání slabší, avšak jako sci-fi jednohubka na večer to nebylo špatné. Místy sice nelogické, ale to se snese. Abych odlišil kvalitou prvního dílu od druhého, musím dát pouhou 1*, neboť film z roku 1996 u mě na 3* nemá a po zhlédnutí letošního pokračování jsem mu musel jednu hvězdičku přihodit. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (18)
- Původně měla být ve filmu zdemolována Eiffelova věž, ovšem po teroristických útocích v Paříži v listopadu 2015 se tvůrci rozhodli popojít o kousek dál a nechat raději zničit London Eye. (NIRO)
- Původně napsal Dean Devlin pokračování už krátce po úspěchu prvního dílu, a to na přímou objednávku 20th Century Fox. Byl s ním ale tak nespokojený, že tehdy projekt raději zarazil a vrátil studiu už vyplacený honorář. (NIRO)
- Celosvětová premiéra proběhla 20. června 2016 v Los Angeles. (Varan)
Reklama