Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (730)

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Tak si polib prdel........ Čekal jsem větší nářez. Postup do vyššího levelu se však nekoná. Naopak, je to horší jak Gympl. Pár vtípků, nudící monotonní hudební doprovod, krom textové části, nedodělané scény a ani Mádl se tentokrát nějak nepředvedl. Grafiti je zpočátku založené jen na písmu, později je tu i pár dobrých kreseb. Tak jsem se celkem nudil. Film má krátkou stopáž a tak jsem to přežil. Hip Hop, který ve filmu zazní nemusím, ale uznávám, že jsou povedené texty. CITÁT - A tak zbyl je sex a chlast......... Na konci titulků je ještě jedno moudro od Zrzouna. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak skloubit pokus o generační výpověď a pouze ziskem motivované pokračování komerčně úspěšného filmu? No dost těžko, zvláště když vypovídá spíš jen o generaci Pasty, než o současné generaci Y. Záměr byl nejspíš natočit cosi jako celovečerní hrané Kmeny (asociace toho, že se na vzniku tak výrazně podílel Vladimír 518) věnované subkultuře graffiti, výsledkem je spíš ale křeč. Tomáš Vorel st. zůstává až příliš tendenční, klouže po povrchu, ani jednou nenabídne jakýkoliv hlubší ponor, zřejmě touží natočit jedno ze společensko-kritických děl, ale zabíjí to výrazným konformním přístupem (ostatně jako sám Pasta zabil graffiti svou institucionalizací), který mi vadil už u jeho předešlých děl (ten happyend byl jak vystřižený z úplně jiného filmu). Dost dráždí také ono přepálené karikování (policisté byli ještě navíc i špatně zahraní - Marhoul a paní policistka ve scéně na stanici etc.), které sráželo už i Gympl (přepáleně zkarikovaný učitelský sbor, chování zbohatlíků atd.). Je mi to vlastně líto, většina zúčastněných jsou lidé, kterých si vážím (sám Tomáš Vorel st., Vladimír 518, David Vávra a všichni ostatní kmenoví herci divadla Sklep, Petr Čtvrtníček, Zuzana Bydžovská, na půl doby i Kraus a Mádl ...), svým způsobem tu ale Vorel starší funguje jako Tomáš Magnusek, dá dohromady neuvěřitelnou partu dobrých herců a lidí a natočí s nimi neuvěřitelný shit. Co se týče formy, nejstrašnější jsou ty příšerné postsynchrony, které sráží výsledný dojem hodně dolů, stejně jako neherectví Tomáše Vorla mladšího a Filipa Vorla (jeho postava je vůbec vystižením tvůrčího zmaru scenáristických snah). Naopak dokonalá je hudba, Planeta Praha nejvíc...a to normálně tenhle žánr vůbec neposlouchám. Vejška je prostě úplně zbytečný projekt. Kdo chce vidět generační výpověď, ať si pustí třeba britské Misfits ()

Reklama

becki_tu 

všechny recenze uživatele

Takhle to dopadá, když se někdo relativním komerčním úspěchem jednoho projektu nechá přemluvit k jeho pokračování. Gympl byl v rámci možností fajn a zábavný. Vejška nemá děj, vtip ani nový nápad a neustálý kolotoč opakujících se motivů začne lézt brzo na nervy, stejně jako soundtrack. Tohle se nepovedlo. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale po shlédnutí Vejšky mi nebylo úplně nejlíp. To u Gymplu jsem se kolikrát i zasmál a na konci si řekl, že to byla docela dobrá komedie. Tady tohle už jako komedii považovat nemůžu, když teda nepřijmu ten klasickej Sklepní humor. Ve filmu se totiž objeví věčně nalitá matka, fotr, co má pod palcem půlku papalášů z Prahy nebo holka, co šuká za prachy...a pro prachy. Takový ty tři klasický motivy, ze kterých normálnímu člověku dobře nebude. No a do toho zní depresivní rap Vladimira 518 a příběh, kterej vlastně pořádně ani příběhem není, což není u takového filmu vysloveně na škodu. Mádl a Kraus každopádně ti nejlepší z filmu. Kraus by mohl točit klidně i víc... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Generační výpověď (kterou více než náplň a sdělení filmu obstarávají svým obsahem Pasta Oner a Vladimir 518), kterak omladina neví co by a tak vyvádí alotria. A ani středověký (od středního věku) Vorel neví co by a tak i on vyvádí alotria. Bohužel pro diváka za kamerou. Problémy jedničky to převzalo sakumprdum (otravné zatmívačky za každou druhou scénou, grr!) a stejně jako v případě jedničky to stojí a padá na Mádlovi; naštěstí (opět jako v případě jedničky) spíše stojí než padá. Pokud se o něčem dá říci, že to na tom padá, tak to platí o Vorlovi mladším a jeho nehereckém šlapání si na jazyk; což ostatně nepřekvapivě platilo i minule. Ve výsledku tedy papírově o něco vážnější i lepší Gymplu, ale v praxi je to nemlich to samé v bledě modrém; tedy zajímavé vidět, ale nic moc z toho. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • V úvodních titulcích je pod kostýmy podepsána Dagmar Pomajblíková, v závěrečných titulcích je již uvedené správné jméno - Pomajbíková. Ohledně vedoucí kostymérky se tvůrci titulků vyřádili i na závěrečných titulcích, kdy je pro změnu uvedeno chybné křestní jméno Dagamara, místo Dagmar.
    (Ricci)
  • Zřejmě nejdražší scéna filmu vznikla hned na první záběr a jednalo se o zdemolování limuzíny Lancia herečkou Ivanou Chýlkovou. (MTHRFCKR)

Reklama

Reklama