Komentáře uživatelů k filmu (1 099)

  • Cival
    ***

    Pořád se nemůžu zbavit pocitu, že je Mádl úplně někde jinde než 99% českých herců. I Gympl táhne, hlavně ve chvílích, když se v něm perou chytlavé pouliční imprese a marné komediální pokusy ze školního prostředí.(24.9.2007)

  • Houdini

    Český Lev 1 : Herečka VR - Zuzana Bydžovská(10.2.2008)

  • kOCOUR
    ***

    Jistě. Nemá cenu si namlouvat, že Vorel kočíruje svůj povoz přehledem s přehledem a bez chyb a že Gympl netrpí všemi neduhy současné české kinematografie (především špatně nasazené postsynchrony - aka Vorlův trademark - vsazené do úst neherců mě fyzicky bolely). Jen mám dojem, že snaha o to být cool a věrný v Gymplu pozvolna přestává být pouze snahou. Prakticky tu chybí nosný příběh a silnější dramatický oblouk, který by se v závěru uspokojivě uzavřel, ale jednotlivé fragmenty "nočních jízd" fungují jak pro laika, tak pro zasvěceného. Hlášky ze školní půdy jsou pochopitelně úplně mimo a vůbec si těžko umím představit, že někde může fungovat takový gympl. Mádl s Matonohou jsou výborní, Schmitzer zdatně sekunduje situačními výlevy a Vorel mladší... sakra, vážně překvapil. Mimochodem, kdyby všechny české filmy vypadaly řemeslně jako poslední půlminuta Gymplu, už bych se v kině možná nikdy nestyděl.(12.10.2007)

  • Galadriel
    ****

    Gympl je v podstatě strašná blbost. Ale na druhou stranu - není to zas tak dlouho, co jsem navštěvovala jeden takový ústav, který měl taky takové dlaždičky a barvu na zdech, takové učitele a i pár týpků z řad studentstva by svoje obrazy v tomhle filmu našlo. Navíc když se na to podívám jako na film pro "mladé" a začnu srovnávat s českou (Snowboarďáci, Rafťáci v lepším případě) nebo i zahraniční (Prcičky, Holky to chtěj taky) produkcí filmů o dospívajících a pro dospívající, Gympl jim prostě o třídu uniká a troufám si říct, že se u něj pobaví i odrostlejší diváci, kteří ještě nezapomněli na svá studentská léta. Dokonce i od jednoho učitele jsem slyšela, že nejdřív se mu to nelíbilo, ale pak se mu ten film v hlavě rozležel a došlo mu, že je vlastně jen lehce nadsazený a takhle to v našem školství funguje. Tolik upřímnosti dostat z kantora - no klobouk dolů!(23.4.2008)

  • Tosim
    ***

    Když už z těch neživotných karikatur vypadne něco, co by mohlo působit na pocity a názory normálních lidí, je to smeteno něčím, co vypadá, jako vystřižené z Kameňáku. Velká škoda už proto, že to nebyla nuda, vtipy se netočily např. jen kolem sexu a vypráví to o něčem, co český film pozoruje z hodně velké dálky. Mladí herci jsou v pohodě, z těch ostatních velice vyčnívá jen Zuzana Bydžovská.(11.12.2007)

  • Radyo
    ***

    Nečekal jsem od tohodle filmu prakticky nic, takže mě ani nepřekvapil, ani nezklamal. Těžko hádat, nakolik byly gymnazistické scénky věrnou kopií životních reálií a nakolik si je scénárista vycucal z prstu, nicméně místy to bylo docela "hustý" a nechtěl bych být pedagogem na škole s takovým studentstvem. :-) Celkově ale průměr - graffiti i s ním spojený styl života mě fakt nijak zvlášť nebere... Ale nejsem asi cílová skupina tohoto filmu, takže co už nadělám.(13.10.2011)

  • Isherwood
    ****

    Ač v graffiti nespatřuji žádné velké umění a gymplu jsem vyhnul obloukem, jsem přeci jenom i dva roky po opuštění středoškolských lavic rád za to, že je to v nich stále stejné a ještě dlouho bude. Problém spíš vidím v tvůrčí chtěnosti generační výpovědi, která ale nemůže fungovat díky často až grotesknímu humoru, do nějž Vorel film tlačí příliš násilně (camea sklepáků, rozhovory s tahem na hustou hlášku). Slabší, ale přesto zasloužené, 4*, s myšlenkou na to, jak to budu vidět za deset let. PS: Mádl je neskutečný, světlá budoucnost české herecké špičky mu už teď otevírá dveře.(29.5.2008)

  • Djkoma
    ***

    Jsem přesvědčen, že Tomáš Vorel nestudoval gympl. Určitě ne dnešní gympl, ale jeho představa jak to a si vypadá je velmi zajímavá a zvláštní. Všechny klišé jdou ruku v ruce se zaujetím tvůrců, kteří se snaží spojovat jejich vyznění v něco nového a nečekaného a to se jim daří. Nevyhneme se sprostým žákům gymplu, kteří pro sprosté slovo opravdu nemusejí ani pohnout prstem. Ani tupí učitelé, kteří buzerují a jsou buzerování tu nejsou výjimkou a to ani nemluvím o evergreenu od dob Samotářů, minimálně jednoho stále zhuleného studenta. Nadsazenost je silně patrná, ale nepřekáží. Jen doufám, že to nikdo nebude brát jako pohled do skutečného života. Dostane se na řadu i policejní akce, v které se většina diváků opravdu pobaví u drsných slov padající na odznak Policie České republiky, která také nejde zrovna daleko pro pár facek a kravatu kolem krku (a tím nemyslím dárek pro lepší vzhled zločince...). Na jednu stranu trapné, ale přesto zábavné. Herecky skvěle obsazené, ale přesto to není přehlídka geniálních výkonů. Gympl je film mnoha tváří, který dává každé skupině diváckého obecenstva něco. Trochu sexu, trochu hulení, nějakého teplouše, "něžného" pana třídního, drzou lehkou holku co ráda ukáže svá hezká prsa, nějakou tu citlivku co se zamiluje do hlavní postavy, hlavní postavu, která je ze všech nejtvrdší a tak dále. Přehlídka klišé končí a nejde neříct, že jde o jednu z nejlepších teenagerských komedii široko daleko. V ČR bezkonkurenční vrchol, který se bude líbit, ale jinak nevyrovnané a zábavné shlédnutí několik známých a neznámých hereckých výkonů v koláži ze života studentů gymnázia. Snowboardáci a raftáci atd jen tiše mohou závidět, alespoň nějakou kvalitu, kterou proti nim Gympl rozhodně má. Po delší době, jdu na dvě, protože mezi špatnými českými filmy je Gympl jen o něco méně špatný... Nejsem drzí, jen upřímný.(10.2.2008)

  • Malarkey
    ***

    Po delší době jsem opět podpořil Českou kinematografii tím, že jsem se odhodlal vydat do Prahy a v pohodlí kina shlédnout film, ze kterého jsem měl strach a hlavně z hudby, kterou připravil přední představitel hiphopu v Čechách, tedy Wich. Já jako odpůrce tohoto hudebního stylu měl co dělat, abych v kině vůbec vydržel a neutek s brekem na záchod uklidnit své pocuchané nervy. Gympl je překvapivě povedená tragikomedie, kde jsem se občas zasmál, ale z té dramatičtější stránky jsem potěšen zas tak nebyl. Gympl je totiž film těžce o ničem, jde v něm akorát ukázat život několika málo lidí na gymplu, kteří si ve volném čase užívají života trochu jinak a akčněji než je zdrávo. Musím ale řícít, že pan režisér tu atmosféru zvládnul na výbornou, možnu mu k tomu dopomohl jeho syn, který herecky roste s jeho filmy a špatný herec z něj rozhodně není. Stejnak ale nedokáže něco co Jirka Mádl zvládá naprosto bravurně, zahrát cokoliv jakkoliv tak důvěryhodně až se divákovo oko zapotí. Koneckonců jsem rád, že jsem se na Gympl vydal. Dlouho jsem neviděl povedený český film jako je tento. Nebýt muziky, kterou osobně nesnášim a holek, který pořádně nevěděj co hrajou a jsou filmu spíš na obtíž možná bych ještě trochu přilepšil. Takhle je to povedená komedie, s řadou výborných herců, která po delší době v naší zemi má co nabídnout. Jenže se nemohu zbavit dojmu, že je cílená jen pro určitou skupinu lidí, kterou já nejsem. --- Nezajímá je literatura, nezajímá je nic. Válku na ně !(28.9.2007)

  • Renton
    ***

    Scénář: Tomáš Houska, Pavel Nosek, Tomáš Vorel .. Na gymnázium jsem nechodil, hip-hop nemam rád, sprejerům nefandím, ze školy už taky nějakej ten pátek jsem, ale určité stereotypy a problémy školních let jsou, jak vidím, pořád stejně nahovno... Tomáš Vorel se tímto filmem do spousty z nich strefuje, ale svým pojetím nijak neuzavírá nakousnutá témata natož něco řeší. A je to správný přístup - mladistvá blbost často sama vyprchá a většina těchto „extra drsných“ teenagerů stejně pohltí systém a udělá z nich neškodné jedince. Což je někdy škoda - jenže jak dopadnou „ti naši“ se můžeme jen dohadovat. Přesto nebo právě proto není Gympl vůbec špatný. Naopak, mnohé momentky potěší, pobaví, často upřímně rozesmějí. Škoda, že se snímek topí v podivném režijním stylu, který by chtělo více doladit, někdy nepříjemným snímání herců a uši deroucím postsynchronu. Dále a to nejvážněji klopýtá na nevyrovnaných hereckých výkonech či dialozích - obé, převážně výmluvně přesné, sem tam vystřídá pořádná absurdní špatnost. 65%.(27.11.2007)

  • larelay
    ***

    No nebola to az taka tragedia, ako sme dufali :) A Madl je proste uplne ina liga. ten chalanisko ziari. Celkom som sa pobavila. A to, ze som vydrzala tu hudbu a navyse som si pri nej aj cupkala dupkala, nemozem dat menej ako tri. Gympl za nasich cias bol sice narez, ale az takto nemusel pan reziser prehanat. Ale asi to bol ucel.(4.3.2008)

  • imf
    ***

    Je to tak ujeté, až je to zábavné. Člověku skoro přijde líto, že se Vorel Jr. a Mádl pokoušejí hrát, když je to absolutně marné. V téhle grotesce je všechno smeteno všudypřítomnou absurditou, šustivými dialogy a bezděčnými gagy. Jestli to Vorel natočil ze srandy, tak je génius, jestli to myslel vážně, tak je blázen. Ta hranice je tak tenká, že jí nedokážu rozlišit. Naštěstí pro něj. :)(25.9.2007)

  • Marigold
    ****

    Vorla mám rád a jsem spokojený, že mu vyšel i projekt, který já jsem osobně od počátku považoval za absolutní nesmysl. Jenže kupodivu se tahle sonda do života sučasných teenagerů nenechala zastavit ani režisérovou nerozhodností, zda být autentický, nebo zda se poddat typické sklepácké stylizaci naprostého přehrávání. Mádl je perfektní a naprosto přesvědčivý, Vorel jr. sice poloviční, přesto slušný. Staří kozáci tak na půl, třeba Holubová, Bydžovská, Schmitzer, Matonoha, ty bych označil za opravdu výborné, Hanák a sklepáčtí boys jedou zase na vlnách Kouře... prostě se to neslučuje. Vorel pracuje s polo-karikaturou, místy bych řekl, že Gympl sakramenstky odpovídá (i zvoleným jazykem, i hereckými polohami), jindy zase sklouzavá do prvoplánové snahy "být o všem, ať to stojí, co to stojí" (ta sebezraňovací epizoda je vážně na přesdržku). Gympl fakticky není dokonalý, ale místy je výtečně natočený, místy výtečně sehraný a místy mrazí. Na mnoha místech rozesmívá, leckde i za cenu křeče. Fakt je, že jsem se 105 minut dobře bavil Vorlovou perspektivou současné mládeže, která není ani příliš dospělácká, ani příliš dětinská. Je... no prostě vorlovská. A to říká vše. 70%(4.11.2007)

  • T2
    odpad!

    Rozpočet CZK23miliónovTržby Celosvetovo $2,876,011║ nechapem ako to mohlo takto uspieť __Nič horšie a nudnejšieho som Českej produkcie nevidel, nehorázna somarinka, kde sa dohromady nič nedeje a tobôž sa to ako že chce tváriť miestamy komicky ale na tomto sa ani len trošku pousmiať nehrozí, nehorázne sklamanie a týmto zatiaľ končím s návštevami kina ohľadne Českých filmov, nedá sa nič robiť ale čo dosť to je dosť. Kamera miestamy až zbytočne moc experimentálna - záberami nič nehovoriaca a dvojica Vorel a Madl maximálne na pohlad otravná a nezáživná. Hlavná vec že tam napchali teen-sex. /videl v kine: 2%/ nič otravnejšie som v kine nevidel(18.1.2008)

  • Radek99
    ***

    Gympl...takhle rozporuplný film jsem tedy nečekal. Mám rád Tomáše Vorla stejně jako jeho estetiku vzešlou z podhoubí divadla Sklep, předposlední Skřítek mne doslova nadchl, ale Gympl se nějak vymyká zažitému očekávání... Co nabízí? Leitmotiv Vorlových posledních třech filmů (Cesta z města, Z města cesta, Skřítek), tedy útěk z města a návrat k přírodě, se vytrácí a nahrazuje ho bytostně městská, ba civilizační tématika - fenomén graffiti. Obhajoba tohoto progresivního uměleckého stylu je asi nosným pilířem celého filmu. Reakce na šedou, odcizenou anonymitu města, na život uvnitř betonu a skla, generační vzpoura realizovaná jako už tolikrát v historii s živelnou vervou a s ideály dovolujícími bořit cokoliv. To staré, nezajímavé, nudné, šedivé... Vorel se ale v další významové rovině pokusil reflektovat jakousi krizi rodinných hodnot a rodinného života v současném Česku a projektuje cosi jako sociální sondu mapující schémata uvnitř rodin - rozvedená matka - samoživitelka (vynikající Zuzana Bydžovská), otec arogantní a všehoschopný podnikatel využívající svého vlivu (trochu stereotypní Jan Kraus). dominantní otec psychicky tyranizující svou rodinu (přesný Tomáš Hanák)... Jako jsou narušeny vazby uvnitř rodiny, tak je narušena i integrita světa mladých, kteří si jen stěží mohou tvořit civilizačně funkční hodnotový žebříček... Tomu odpovídá i symbolický obraz školy, v níž takřka není jediný normální pedagog, trefně zkarikované typologie českého učitele/ky není daleko od reality (mladý progresivní pedagog nezapadající do systému, který se marně snaží změnit, češtinář důchodového věku bazírující na klasických prvorepublikových humanitních hodnotách, fyzikář žijící v zajetí svého vidění světa, školník mající problémy s agresivitou...). To vše by doposavad bylo zcela v pořádku a Tomáš Vorel měl zřejmě ještě ve stádiu psaní scénáře zaděláno na strhující a hluboký film. Jenže... s takto nastaveným rastrem si zřejmě nerozumí klasická herecká výbava herců z okruhu divadla Sklep, kteří s oblibou přehrávají a karikují své postavy do absurdních rozměrů (Šteindler, Holubová, Zbrožek, Trojan, Marhoul, jakož i Matonoha...), mladší herci už mě nepřesvědčili téměř vůbec (vyjma obou hlavních hrdinů - Tomáš Vorel ml. i po Skřítkovi znovu přesvědčuje, že je dobrým hercem a hlavně Jiří Mádl mimo svou zažitou škatulku dokazuje, že je hercem výborným - jeho arogantní ,,spratek" byl zahrán dokonale...), některé pasáže a dialogy pozbývají svým ztvárněním na autenticitě a věrohodnosti (mnohé scény ve škole, především nadaný matematický génius dabovaný?! někým jiným, rvačka nahých slečen ve vaně...), film se místy nepodařilo režisérovi udržet v dynamickém tempu a občas hodně nudí (opět především neautentické školní scény...), hodně se ale povedla hudba (Wich i SuperCrooo k téhle scéně i generaci sedí...) a především akční scény z nočních grafitti bojovek. Každopádně osobně si myslím, že Tomáš Vorel starší své velké téma v tomhle filmu nezúročil. Graffiti scéna, stejně jako dnešní mladá generace, si ale takovéto filmy zaslouží... jen houšť!(18.11.2007)

  • AngelAngie
    odpad!

    Pohroma, nuda, herecké výkony na bodu mrazu. Z tohodle filmu mi bylo zle jak dlouho z žádného, jeden z nejhorších (po všech stránkách!!!) filmů vůbec, 0% a žádné slitování.(22.5.2008)

  • DaViD´82
    ***

    "Já nejsem drzej, já sem upřímnej." Já taky. Je to sračka. Zpočátku. Časem se to však výrazně zlepšuje až po skvělou druhou polovinu. Vorel dost sází na to, že vás celou dobu nechá tápat, zda to myslí vážně nebo ne. Chvilkama se to veze na vlně grotesky ze Skřítka, pak jsou tu fragmenty dramatu, teenegerské komedie a nespočtu dalších stylů a žánrů; a to mnohdy v rámci jed(i)né scény (kupříkladu Mádlův nasupený odchod ze školy). Největším záporem, krom žánrové neurovnanosti, je usedlá forma, která je spíše jak z filmu pro pamětníky než pro náctileté.(2.4.2008)

  • Superpero
    ****

    Je to svěží a zábavný, což je víc než se dá říct o zbytku filmů v tomhle státě. Mádl je borec, Vorel jr. hraje chvílema dobře, ale když promluví, tak mu to žrát nebudete. Je dobře, že se Vorel nebojí trochu agresivnější režie, tudíž ten film vypadá přirozeně (kamerový vychytávky a hip hop to je to co naše kinematografie potřebovala). Já dostal mnohem víc, než jsem čekal, takže palec nahoru.(26.10.2007)

  • Nathalie
    ***

    PEKLO, které není zbytečné. Chcete zemřít křečemi od smíchu? Běžte na Gympl. Ptali se mě, jaký byl ? Mimóza-psychóza, odvětila jsem. Ptali se mě, kdo hrál dobře? Řekla jsem, že nikdo. Duo Mádl-Vorel junior, RHS-Rádoby Hustý Sprejeři-vzbuzovali dojem slabomyslných zevlounů, dívky recitovaly jako žáci zvláštní školy na vánoční besídce, dospělým hercům zapomněli říct, že tohle nejsou Naši furianti v Národním. Ptali se mě, jestli to vypovídá o naší generaci, jestli v tom vidím svých osm let na gymplu. Se smíchem jsem odpověděla, že ani ve snu. Vorel natočil ukoptěnou moralitku proti systému, ale totálně selhává už tím, jak své hnízdo zakálel ultratrapnými učitelskými a rodičovskými figurkami, a jak svým teenagerům přes všechnu dobrou vůli nerozumí. Ááá, tady máme zbohatlíka kopající do fíkusu, tady býložravého idealistu, tady neschopnou nafintěnou ředitelku, tady matku samoživitelku, která se samoživí výhradně vodkou, tamhle otce-krutého tyrana, tam milouškého čtyřprocentního tělocvikáře… Džungle před tabulí ve mně vzbudila dojem, že Vorel brány státního gymnázia nikdy nepřekročil, ba, že se byl inspirovat někde v Harlemu. Dýchavičná režie, neústrojný scénář, herecká bída-toť ďábelský vzorec, který slibuje tolik nechtěné zábavy, tolik směšných hlášek, že nebudete vědět, jestli se smíchy popadat za břicho nebo hrůzou za hlavu. Výjimečně nechám hodnotit film bránici: a ta dává 55%:)(5.10.2007)

  • Dever
    ***

    Soundtrack Tomás Matonoha: 1. Z tvojí 1/4 - Indy&Wich ,2. Cheap ,3. Legal zone - Wich ,4. Bylo to zatažený ,5. Pulzní hajzl! - SuperCrooo ,6. Válku na ně! ,7. Subway - Wich ,8. Proti společnosti? ,9. Šedé náměstí - Tomáš Matonoha ,10. School theme - Wich 1:04 ,11. Rooftop - Wich ,12. Čuměj jak uchylové ,13. Right with us - Wich ,14. RHS ,15. 12:15 - Wich ,16. Po prdeli ,17. Hoopty song - DJ Brainy Thug ,18. Komín čeká ,19. Chimney - Wich ,20. Zavolej policajty ,21. Dvojka chování ,22. Privat - Wich ,23. Se mnou nespal ,24. Lighter - Wich ,25. Jinou školu ,26. The real - Wich + Nironic ,27. Konec sprejování! ,28. Sad theme - Wich ,29. To je vůl ,30. Chrome child - Wich ,31. Mobil dostaneš ,32. Mellow theme - Wich ,33. Fotr není čurák ,34. Z tvojí 1/4 final- Indy&Wich,(11.5.2011)

<< předchozí 1 2 3 4 15 28 42 55