Reklama

Reklama

Orange Is the New Black

(seriál)
  • Česko Holky za mřížemi (více)
Trailer 5
USA, (2013–2019), 90 h 44 min (Minutáž: 51–93 min)

Tvůrci:

Jenji Kohan

Předloha:

Piper Kerman (kniha)

Hrají:

Taylor Schilling, Laura Prepon, Kate Mulgrew, Uzo Aduba, Danielle Brooks, Natasha Lyonne, Taryn Manning, Nick Sandow, Yael Stone, Vicky Jeudy, Jason Biggs (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(7) / Epizody(91)

Piper (Taylor Schillingová) je mladá, půvabná, vzdělaná, má chápavého snoubence Larryho (Jason Biggs). Na první pohled se zdá, že v jejím životě všechno klape jako na drátkách. Jenže Piper udělala chybu. Před deseti lety se pokusila převézt přes hranice kufr plný peněz. Byly to špinavé peníze vydělané za ilegální prodej drog a Piper za to teď tvrdě zaplatí. Musí opustit snoubence a nastěhovat se do svého nového domova ve federálním ženském nápravném zařízení. Naštěstí je to věznice jen s minimální ostrahou a 15 měsíců se přece dá vydržet… Nebo ne? Dozorci Samu Healymu (Michael Harney) je křehké Piper líto, a tak jí aspoň občas radí, jak v neznámém světě za mřížemi přežít. Piper se snaží porvat s nepsanými zákony, jak to ve vězení chodí, ale není to vůbec jednoduché. Čeká ji několik šokujících překvapení! Holky za mřížema jsou slavný komediálně-dramatický seriál nominovaný na několik cen Emmy, který vznikl podle knižní autobiografie skutečné Piper Kermanové. V příběhu, který je stejně humorný jako napínavý, se objevuje mnoho zajímavých a originálních postav – takových, jaké na televizní obrazovce většinou chybí. (TV Prima)

(více)

Videa (37)

Trailer 5

Recenze (306)

Pajky3 

všechny recenze uživatele

1. série Poté, co jsem se rozloučil s Trávou, byl jsem rád, že Jenji Kohan připravila pro Netflix OITNB. Něco tak podobného, ale přesto úplně jiného. Humor a styl je prostě znatelný, ale seriál z ženského vězeňského prostředí mi zaujal během prvního dílu a pak už bylo jen otázkou času jak rychle dokoukám celou sérii. Postavy jsou opravdu rozmanitost sama a já si je skutečně užíval. Kápo číslo jedna je bezesporu "Pornstache", škoda jeho závěrečné proměny - tu mu prostě nevěřím. Ale je těžký jmenovat jednu protože všechny mají něco do sebe, všechny jsou zajímavý a to se stává málokdy. Ať už jde o Alex, Piper , Red nebo někoho jinýho. I flashbackový seznamování s postavama mi naprosto vyhovalo. Možná jsem jeden z mála komu nevadí obsazení Biggse. (Protože přesně takhle podle mě být ten muž Piper vykreslen). Závěr přinesl potřebnou gradaci a já se opravdu těším na to, až to bude pokračovat. *** 2. série Jak jsem se byl první sérií příjemně překvapen, tak jsem se druhé nemohl dočkat. A zklamaný jsem rozhodně nebyl, i když nadšení z první série se asi překonat nepodařilo. A problém bych ani tak neviděl v nízké účasti Alex, mě třeba víc chyběl Pornstache. Přesto bych druhou sérii směle stavěl vedle té první jako důstojného následovníka. Další ze seriálů, kde si užívám hlavně vedlejší postavy, i když novou Vee jsem si opravdu oblíbil nedokázal. Na třetí sérii se ale rozhodně těším, škoda jen, že je to Netflix a budu muset čekat celý rok a nedostávám dávky postupně. *** 3. série Zase po roce shledání se starými známými ale i novými tvářemi. A opět to dopadlo spokojeností. I když se samozřejmě našlo několik dějových linek, které mě nebavily, tak většinou jsem se slušně bavil. Příběhy z vězení jsou příjemně netflixovsky ulítlý (kalhotky, erotická novela) a flashbacky opět přináší něco zajímavého od důležitých postav. Tentokrát bylo finále poklidnější, i když samozřejmě jisté zakončení přineslo. (a otázky, co se stalo a bude dál). Tuto sérii největší proměnu prodělala Piper, která se z ustrašené pipky stane organizátorkou obchodu a pustí se do vytvoření svého vlastního "gangu", kterému se chystá vládnout pevnou rukou (Jak několikrát ukáže). Upřímně však doufám, že se jí to brzy rozsype pod rukama a bude trpět, protože mi díky tomu přestala být sympatická. *** 4. série Tvůrci OITNB dokazují, že jsou machři na to, aby posouvali děj a přitom se netočil kolem hlavní postavy. Ano, můžete namítnout, že Piper nikdy nebyla tou jedinou hlavní postavou, ale vždy mi přišla hodně v popředí. To se v letošní sérii změnilo, protože tvůrci očividně pochopili, že nemají moc prostoru pro rozvíjení jejího příběhu a tak se věnovali ostatním postavám a hlavně vězení samotnému. Za mě je to jedině dobře, protože Piper už se mi hodně zajídala. Má to však i odvrácenou stránku, protože přes palubu hodili jinou postavu, kterou jim jen těžko budu odpouštět. I tak se však těším na příští rok, další sérii a nové příběhy z Litchfieldu. *** 5. série Za pátou sérii je třeba vážně zatleskat. Nápad se vzpourou a fakt, že se celá série odehraje během tří dní byl sice riskantní, ale udělal z toho skvělou binge-watch záležitost. Snad ještě nikdy mě posun děje u Orange tolik nezajímal. Série samozřejmě opět nabídla několik pamětihodných okamžiků. A skvělá gradace v závěru mě nechala v napětí a očekávání, co bude dál. 6. série A i šestá série bavila, navíc potěšilo, že se rozebírají následky předchozí vzpoury. Ať už dopadnou jakkoliv nespravedlivě. Staré známé se ocitají v novějším a mnohem drsnějším prostředí, než na které jsou zvyklé a bude jim trvat než se přizpůsobí. Pár nových postav bylo zajímavých a rozhodně přinesly zajímavé příběhy. I když celkově série nepůsobila tak napínavě jako loni. Nutno však říct, že očekávání toho, co se stane na závěr mě v klidu nenechalo. Mimochodem jeden z nejlepších nápadů série je podle mě Fantasy Inmate. Na další sérii jsem zvědav a uvidíme, co přinese. 7. série Závěrečná sedmá řada nám dopřála důstojné rozloučení s partou v Litchfieldu. A bylo vcelku jasné, že některé konce budou lepší a některé horší, ale stejně tak bylo jasné, že dojde na slzy. Celkově však budu na OITNB vzpomínat v dobrém a s trochou hrdosti, protože jsem v posledních pár letech pomáhal na titulkách. () (méně) (více)

Remedy 

všechny recenze uživatele

Jenji Kohan a opět její fantastická schopnost stvořit komplexní, zdánlivě vedlejší postavy, které dodávají celému příběhu mnohdy větší šťávu než hlavní protagonistka. OITNB je celkově nesmírně kompaktní záležitost, kde jsou k vidění tuny vynikajících hereckých výkonů (a to jak bělošských, tak černošských či hispánských) a spousty citlivých, velmi dojemných životních příběhů, které se zajímavě vyvíjí a často vzájemně proplétají. Zároveň se z určitého pohledu může jednat o menší hru s diváckými očekáváními, neboť OITNB lze jen stěží klasifikovat jako „syrové vězeňské drama“, ve kterém by hrdinky sváděly neutuchající každodenní boj za přežití v lapáku. Co vás na první pohled může zarazit, je vcelku mírný vězeňský režim, kde je ve větší míře umožněn volný pohyb po zařízení a přilehlých prostorách. S trochou nadsázky lze konstatovat, že jde o jakési „rodinné prostředí“, které je pro některé vězenkyně stravitelnější než život na svobodě, kde se o sebe musí samy postarat. Může to znít lehce absurdně, ale pro některé postavy v OITNB je vězení spíše domovem, ve kterém mají dokonce něco jako svou rodinu. Nezřídka kdy jsou hrdinky prezentovány jako oběti špatné a zlé společnosti, která jim nebyla za života „venku“ schopna zajistit odpovídající podmínky, a proto nakonec skončily ve vězení. Spíše než „pure prison story“ je tak OITNB v drtivé většině konverzačním/sociálním dramatem, které je občas odlehčeno nějakou pekelnou hláškou... What'd you guys do about pussy in Iraq anyway? Did you fuck camels? Postavy jsou zde navíc napsány velmi citlivě, ale přesto tak nějak civilně a uvěřitelně, tudíž veškeré emoce budete v menší či větší míře nuceni prožívat jako jedna žena (obyčejně se říká "jako jeden muž", ale tady je těch žen přece jen nezanedbatelně více :))) ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Zásluhou postupného, do detailů jdoucího rozkrývání specifik vězeňského ekosystému, stojícím na stejně nekompromisním teritoriálním chování jako svět venku (kde ovšem mají střety různých ras a náboženství mnohem brutálnější následky), tenhle „character-driven“ seriál nikdy příliš nezabředne do emocionálních stavů a citových vztahů. Na sentimentalitu ve vězení zkrátka není dost času ani prostoru. Také díky tomu je OitNB jedním z prvních feminních (hrdě a do důsledků) seriálů, které dokáží stejně naléhavě oslovit ženy i muže. Více tady. 85% Druhá série: Přerušované vyprávění ve stylu Ztracených je již dost obnošené a navíc zhruba stejně příjemné jako přerušovaná soulož. Vyznívá hlavně jako snaha nějak seriál natáhnout na dalších 13 epizod. Flashbacky jen zřídka současný příběh organicky doplňují. Častěji jen zbytečně odvádějí pozornost, zdvojují informace, připravují nás o moment překvapení (jak se zachová Vee) a nabourávají tempo. Upozadění postavy Piper, resp. bezradnost tvůrců, co si s ní počít, rovněž působí jako nedomyšlené řešení problému, kterak jednu autobiografii rozvést na mnoho hodin děje. Přestože seriál již nemá spád první řady (výjimkou je perfektně semknutá první epizoda), nedokáže vytvořit propojený fikční svět, v němž by všechno svým způsobem souviselo se vším, a chvílemi vaří z vody, stále nabízí mnohonásobně pestřejší paletu ženských postav než většina ostatních televizních počinů, natož filmů. A právě mimořádná rozmanitost a minimální prostor pro běžně vídané ženské stereotypy jsou důvodem, proč zřejmě neodolám ani třetí řadě. 75% Zajímavé komentáře: JFL, Remedy ()

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Seriál, při jehož sledování mi je skoro líto, že mi podmínka vypršela bez postihu, tak příjemně v něm je. Chtěla jsem dát před spaním pilot a nakonec jsem si dokázala říct dost až nad ránem, po zkouknutí šestého dílu a to jen proto, že k dalším zatím nebyly titulky. Po dokoukání celé série nemůžu dát míň než pět, ani chvíli jsem se nenudila a hned bych brala nášup. Druhá série šla v mém subjektivním dojmu o dvě třídy níže, ani jeden díl ve mně nevzbudil touhu pustit si hned další. Alex mi většinu stopáže znatelně chyběla. Bez ní je Piper vyloženě průměrná postava. Druhá série za tři. Třetí série se veze na stejné vlně jako druhá, zábavnost jde spíše do kopru, nic významného, co by drželo u obrazovky se neděje, na obrazovce se prostě jenom tak odbourává čas za katrem. Zatímco Wentworth jde sériema kvalitativně výš a výš, jeho známější bráška v oranžových barvách jede přesně opačným směrem. Za třetí sérku 3 hvězdy. Za čtvrtou, pátou a šestou víceméně taky. Není moc na co koukat a neděje se nic, do by nutilo k rychlému zkouknutí další epizody. Což je u seriálu docela průser. ()

ilemas 

všechny recenze uživatele

Nevím, zda bych neměl raději hodnotit odpad. Už od počátečních hnusných titulků se mě tento seriál nelíbí a děsně mě nudí každičký díl. Připadá mě to jak telenovela z vězení. Samé nesympatické tváře, napětí nula, lesby. Pokračovat v dalších sériích rozhodně nebudu, naprostá ztráta času, i když konec první série mě navnadil na další. Hodnocení na čsfd už vůbec nerozumím, čím větší kravina, tím větší hodnocení. ()

Galerie (1 450)

Zajímavosti (52)

  • Žádná z hereček se neobjevila ve všech epizodách. Dokonce ani představitelka hlavní postavy Taylor Schilling nebyla součástí všech dílů. Konkrétně chyběla jen v jednom jediném, a to Looks Blue, Tastes Red (2014). (oli009)
  • V úplně poslední scéně celého seriálu, kdy přijede Piper (Taylor Schilling) navštívit Alex (Laura Prepon) do vězení v Ohiu, vidíme jako první dvojici v místnosti pro návštěvy skutečnou Piper i s jejím manželem Larrym. (oli009)
  • Litchfield představuje Federální nápravné zařízení Danbury v Danbury (Connecticut, USA), kde si svůj trest odseděla Piper Kerman. (oli009)

Související novinky

Ryan Gosling jako vlkodlak?

Ryan Gosling jako vlkodlak?

30.05.2020

Studio Universal pokračuje v oživování svých klasických monster, a další na řadě je podle všeho Vlkodlak. V nové verzi by si pak hlavní roli mohl zahrát Ryan Gosling (Drive, Blade Runner 2049).… (více)

House of Cards skončí šestou sérií

House of Cards skončí šestou sérií

01.11.2017

Streamovací služba Netflix se před pár lety vrhla na seriálovou tvorbu. A dnes už víme, že to bylo skvělé rozhodnutí, jež nám dalo Stranger Things, Narcos, Orange is the New Black nebo The Crown.… (více)

Další krok pro Netflix

Další krok pro Netflix

08.03.2015

Stále populárnější americký poskytovatel „video on demand" (VOD) streamovaných médií v současnosti zažívá svůj vrchol. Po celém světě má Netflix více než 50 milionů předplatitelů a možná již koncem… (více)

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

Reklama

Reklama