Reklama

Reklama

Batesův motel

(seriál)
Trailer 2
Drama / Mysteriózní / Horor / Thriller
USA, (2013–2017), 36 h 1 min (Minutáž: 39–47 min)

Hudba:

Chris Bacon

Hrají:

Freddie Highmore, Vera Farmiga, Max Thieriot, Olivia Cooke, Nestor Carbonell, Nicola Peltz, Mike Vogel, Kenny Johnson, Keegan Connor Tracy, Ian Tracey (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(50)

Krev je hustší než voda aneb Jak to bylo před Hitchcockem. Hitchcockův klasický horor Psycho (1960), natočený podle románu Roberta Blocha, patří do pomyslného zlatého fondu světové kinematografie a od doby svého vzniku vybízí k různým pokračováním, přepracováním i bezostyšným napodobeninám. A tak máme Psycho II (1983), Psycho III (1986), Psycho IV: Začátek (TV-1990) a také remake režiséra Guse Van Santa (1998), pyšnící se tím, že sleduje mistrův originál záběr po záběru (není to do důsledku pravda).
Seriál Batesův motel „vychází z postav Blochova románu Psycho a ze způsobu, jak byly zobrazeny v Hitchcockově stejnojmenném filmu". Jeho tvůrci Carlton Cuse, Kerry Ehrin a Anthony Cipriano zvolili v poslední době oblíbený přístup tzv. prequelu, tedy rekonstrukci předcházejících osudů hlavních protagonistů. Děj ovšem přenesli do současnosti a také změnili jeho místo. Příběh se neodehrává ve smyšleném kalifornském Fairvale, nýbrž ve fiktivním oregonském pobřežním městečku White Pine Bay. Tam přijíždějí čerstvě ovdovělá Norma Batesová (Vera Farmigaová) s šestnáctiletým synem Normanem (Freddie Highmore) a zabydlují se v motelu, který Norma koupila z manželovy pojistky a kde chtějí oba začít nový život.
Norman se seznamuje se spolužačkami Bradley (Nicola Peltzová) a Emmou (Olivia Cookeová) a Norma zase poznává především místní představitele zákona, šerifa Romera (Nestor Carbonell) a jeho zástupce Zacka (Mike Vogel). Norman působí navenek normálním dojmem, ale je z něho cítit všudypřítomné napětí a jeho vztah k matce je přinejmenším zvláštní. Do děje první řady významně zasáhnou bývalý majitel motelu a také Normanův starší sourozenec Dylan (Max Thieriot), který se k nim nastěhuje. Poklidné městečko, kde se zdánlivě nic neděje, skrývá některá nepěkná tajemství, jež fungování Batesova motelu přímo ovlivní. (Česká televize)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (268)

Reiniš 

všechny recenze uživatele

Myslím, že už dlouho nebyl seriálový casting tak vydařený jako v Bates motel. Ani excelentní ústřední dvojice bohužel nedokáže zakrýt plochost scénáře a jeho poněkud umělé vytváření zápletek (pro zápletky). Scénář si většinu času prostě vystačí s tím, že Norman byl od dětství schizofrenik permanentně se držící za sukni své matky Normy, která je nám prezentována jako psychicky nestabilní hysterka chovající se ke svému synovi velmi autoritářky. Tedy nic, co bychom nevěděli, už od původního Psycha. Většina vedlejších postav připomíná chodící seriálová klišé, ať už se jedná o ploché postavy středoškoláků (kráska, frajírek, loser atp.), ryze kladné postavy (postava Miss Watson jako by sem spadla ze seriálu Sedmé nebe) nebo ty záporné (důmyslnější záporáky mají i současné filmy se Seagalem). Seriál je po stránce filmového stylu až překvapivě nevýrazný (záběr/protizáběr, neviditelná střihová skladba, převážně statická kamera ad.), navíc barevně laděný do hnědé, šedé a modré. Což velmi kontrastuje se současným trendem experimentovat s filmovým stylem i formou v žánrových seriálech jako to předvedl například Hannibal (startoval ve stejné době jako BM) nebo American Horror Story. Zdařilé kombinování retro prvků s moderními funguje, na druhé straně snaha zavděčit se současnému teen publiku občas bije do očí. Dvě vedlejší linie vystavěné okolo nelegálního obchodu s asijskými otrokyněmi a narkomafií (plantáže marihuany??), chtějí marně demonstrovat prohnilost malého zapadákova. Spíše než Twin Peaks ovšem svou krotkostí připomínají odvážnější díl To je vražda napsala. Bates motel má neuvěřitelný potenciál, bohužel mu zatím chybí větší tah na bránu. A odkazy na Hitchcockův majstrštyk, hlášky mámy Batesové a stylizace Normana do Dextra samy o sobě nestačí. Hodnocení první série. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ve výsledku dost zbytečný seriál, který pracuje s Hitchcockovou legendou, ale přenáší jí do současnosti. Atmosféru to má slušnou a minimálně první série má nějaká jasná pravidla a děj je funkční. Bohužel v té druhé už se dost uhýbá stranou a celá myšlenka vzniku Normana Batese jde pryč. Skončeno po druhé sérii. ()

Reklama

kingik odpad!

všechny recenze uživatele

A nebylo by rozumnější nechat Normana Batese strašit v jeho motelu a dát prostor někomu/něčemu hororově zajímavějšímu?! Seriálový prequel se jednoznačně přiživuje na hororové klasice Alfréda Hitchcocka a v podstatě ji příliš o něco navíc neobohacuje. Za nejzajímavější považuji nápad přenést klasické postavy do současnosti, ale co s nimi, že ano. Freddie Highmore má být jakože mladý Anthony Perkins?! Ha, ha, ha...Obdivuji tvůrce, že dokáží udělat ostudu tím, že obsadí nepodobného herce bez výrazu a teď s ním, milý diváku, prožij několik mrazivých večerů. Jo, mrazivo bylo, ale z nočního chladu, ne ze seriálu, kdy je nutno si hororové scény domyslet, protože ukecané je to až hrůza. Stačí se podívat na tvůrce tohoto paskvilu a hned víte, do čeho jdete. Seriálová dikce přítomna v každém políčku, režie zaměnitelná, a to se těch režijních kokotů na tom vystřídalo nepočítaně a absolutně ani jeden nezaznamenal žádný pokrok a k tomu všemu je to dějově i obrazově nuda. Vždyť ti režiséři měli problém i se statickou scénou, natož odhodlat se k něčemu, co by tu krávovinu o hovně rozpohybovalo. Představte si, že to táhne herecky Vera Farmiga, která má sexappeal asi jako vyfluslá pecka z třešně. Jednoduše stará, opotřebovaná piksle táhne tu vrzající káru v noci na ČT2. Nicola Peltz a Olivia Cook, na které jsem by zvědavý, tak celkem v ničem neoslnily. První ještě předtím, než ji objevil Bay a nakázal, aby z ní udělali mrdnu k ojetí, druhá má u nosu asexuální hadičku s dusíkem, kyslíkem, nebo nevím, co jí to za hajzl proudí do šňupáku, ale nevyhoníte si, jak vám to zmrazí krevní kanálky v péru. No, asi takhle, nevydržel bych na to vzhůru do nočních pozdních hodin, ani kdyby mě Dvořák, nebo která píča tam řediteluje, hrozil, že mě vymrdá se Saskií Burešovou do ucha. Poroučím se, pane nudný ANTIBatesi. Mám rád hardcore horory, ne užvaněné a bezprizorní sračky. 0% ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Po první sérii na to asi kašlu... Je to víceméně o ničem protože ta cesta mezi prvním dílem a teoretickým finishem, který známe z Psycha, je relativně jasný a veškeré ty protoče, kolotoče veletoče které se nám tu snaží scénáristi servírovat jsou jen jakási nadstavovaná vata... Herecky je to asi v mezích... Vera je perfektní (z takové matky by mi taky mrdlo v kouli) a Highmore, přestože mě celou dobu svým projevem nepříjemně iritoval, je vlastně svým způsobem přesně "perkinsovský"..Ostatní si jedou šedý průměr.... Nápad dobrej, moderní look taky nevadí, ale dějově je to prostě bída.. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Prequel k Psychu převedený do současnosti se víc než povedl. Norma je mírně vyšinutou matkou, která je přesvědčena, že jedině ona ví, co je pro jejího syna dobré a jeho chyby, ať už jsou jakékoliv, si odmítá připustit. Co si budeme povídat, podobných rodičů jsou dnes mraky a ačkoliv to většinou neženou na hranu absurdity jako tady, má člověk občas tendence s Normou sympatizovat. Norman je trochu zakřiknutý, ale jinak celkem obyčejný teenager, který zápasí mezi touhou začlenit se do kolektivu a věrností ke své matce, kterou miluje, ale občas i nenávidí. A taky má jistý schizofrenní problém. Třetí do rodiny je Dylan, syn Normy z prvního manželství (anebo ne?), který o své matce nemá žádné iluze a snaží se svého bratra z levé ruky přesvědčit, aby své city k matce utlumil. Navíc se Dylan živí prací za hranicí zákona. A tihle tři se ocitnou v městečku Seafairer, kde nemá snad nikdo ruce čisté. Nejvíc oceňuji to, že i když člověk ví, k čemu nakonec seriál směřuje, má občas tendenci hlavním postavám fandit a říká si, že se třeba Norman nakonec vyléčí, najde si holku a všechno dobře dopadne. Stejně tak má Norma občas tendence být normálním rodičem. Jenže pak přijde okamžik, kdy jsou podobné fantasmagorické představy rozmetány na prach, ale jen proto, aby se postupem času zase vrátily. Líbila se mi i kriminální zápletka, která částečně zdůvodňuje kořeny Normanova běsnění v pozdějších letech. Nebo mě to alespoň tak připadalo. No ale co se povedlo nejvíc, to je casting. Freddie Highmore byl pro mě neznámou tváří, ale tady si udělal jméno a Vera Farmiga v tomto případě naplno rozvinula své schopnosti a troufám si říct, že Norma je její životní rolí. Alespoň prozatím. A absolutorium si zaslouží i vedlejší postavy v čele s Nestorem Carbonellem, který pro mě tímto přestal být tím ze Správné Susan. 95% ()

Galerie (950)

Zajímavosti (23)

  • Ve 29. minutě tančí na plese Norman (Freddie Highmore) s Emmou (Olivia Cooke) ploužák na skladbu „Lady in Red“ od britsko-irského zpěváka Chrise de Burgha, která vyšla v roce 1986 jako druhý singl z alba „Into the Light“. (Trajektt)
  • Víno, ktoré možno vidieť v tretej sezóne počas scény rodinnej večere, je víno z vinice Maxa Thieriota. (Weezy22)

Související novinky

Trojnásobná dávka Spielberga

Trojnásobná dávka Spielberga

13.09.2015

Steven Spielberg nám za posledních 7 let nadělil jen 3 filmy - Tintinova dobrodružství, Válečného koně a Lincolna. Možná vás tedy překvapí, že to samé zvládne za příští 2 roky. Už letos v prosinci… (více)

Soudce Downey Jr. a jeho lotrovský fotr

Soudce Downey Jr. a jeho lotrovský fotr

24.03.2013

„Komediální drama" The Judge, kterým se vrací na scénu režisér Nesvatbových a Rytířů ze Šanghaje David Dobkin, už loni v dubnu získalo do hlavní role Roberta Downeye Jr. Téměř po roce začíná projekt… (více)

Reklama

Reklama