Reklama

Reklama

Symfonie strachu

  • Česko Grand Piano (festivalový název) (více)
Trailer 1
Thriller / Mysteriózní
Španělsko / USA, 2013, 90 min

Režie:

Eugenio Mira

Scénář:

Damien Chazelle

Kamera:

Unax Mendía

Hudba:

Víctor Reyes

Hrají:

Elijah Wood, John Cusack, Allen Leech, Kerry Bishé, Dee Wallace, Tamsin Egerton, Alex Winter, Don McManus, Julius Cotter, Eric Goode, Jim Arnold, Jack Taylor (více)
(další profese)

Tom Selznick (Elijah Wood), nejtalentovanější klavírista své generace, přestal vystupovat na veřejnosti kvůli velké trémě před publikem. Po pětileté pauze, které předcházelo katastrofální selhání na pódiu, se znovu objeví na dlouho očekávaném koncertu v Chicagu, aby zahrál tzv. nezahratelnou část v sonátě “La Cinquetta". V přeplněném sálu před očima dychtivého publika Tom najde zprávu napsanou na okraji notového sešitu: "Zahraj jednu špatnou notu a zemřeš." Nesmí odejít od klavíru, ale musí se dopátrat motivu anonymního odstřelovače a hledat pomoc bez toho, aby to někdo zjistil... (TV JOJ)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (108)

Flaveus 

všechny recenze uživatele

Škoda, velmi zajímavý námět, ale jen průměrně zpracovaný. Přitom s kvalitnějším scénářem a prodloužením filmu by se dalo dosáhnout mnohem napínavější atmosféry a větší propracovanosti postav. Zejména když se blíží konec filmu, je to vidět, jak scénář slábne a film ztrácí. Takže co chybí, delší stopáž, vykreslenost osob, člověk si k nim jen těžko buduje vztah a hutnější atmosféra. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Hitchcock styl a Elijah Wood. Dámy a pánové, pohodlně se usaďte na svá místa, vypněte svoje smartphony, nešustěte obaly od pochutin, neboť zanedlouho vystoupí na pódiu světové uznávaný klavírista Tom Selznick, který se vrací po pětileté umělecké pauze zapříčiněné fiaskem s nezvládnutou hudební partiturou. Napětí v sále stoupá, očekávání v umělecky dokonalý zážitek dosahují vrcholu, další fiasko, jako z před pěti lety, si už světově uznávaný virtuoz nemůže dovolit. A přece se najde zádrhel, s kterým nikdo dopředu nepočítal. Umělec bude toho večera bojovat nejen s trémou, studeným potem a náročností složitých klavírních partitur, ale také o holý život. Jakýsi šílenec mu zanechal v notové osnově výhružný vzkaz. Stačí jediná chybná nota a celý koncert může být osudným pro něj i pro jeho krásnou manželku sedící v hledišti. Začíná boj s vlastní dokonalostí. Námět je poměrně inteligentně vystavěný a zavání inspirací díly Alfreda Hitchcocka. Přibližně do poloviny velice nenásilně pracuje a komponuje virtuozní thriller s napínavou zápletkou. K ruce má vynikajícího Elijaha Wooda, který, pro něj do atypické role vklouznul, s hereckou lehkostí. V okamžiku, kdy má film dojít k svému pomyslnému vrcholu, se všechno, co se může pokazit, pokazí. Vše, co doposud dobře fungovalo, rázem fungovat přestane, film ztratí na své napínavosti, začne působit bezradně a neví, jak dál. Rozhodne se pro to nejobyčenější pokračování v příběhu, jakým je střet šílence s pianistou v backstage, ze kterého se dalo vytěžit víc, a stejně obyčejně i film skončí. Bez pointy, s nevysvětlenou šílencovou motivací a s málo funkční psychologií postav, jejichž náznaky v příběhu jsou, ale k ničemu moc nevedou a nejsou nijak z diváckého hlediska užitečné. Oproti tomu po celou dobu neselhává precizně obrazově-technická stránka filmu, která brilantně navodí noir atmosféru s "hitchcockovským" zabarvením, i když jsme v současnosti. Kvalitní výkon podali všichni účastníci. Elijah Wood si s náročnými klavírními partiturami poradil s pomocí střihu a rukou klavírního dubla. Ve zpěvu zase pro změnu zastoupila Kerry Bishé pěvecká profesionálka. I českou stopu lze objevit ve filmu. Hudbu nahrála česká filharmonie. John Cusack je ve filmu k vidění málo, a to až v závěrečné třetině. Do té doby se jeho příznivci musí spokojit jen s jeho hlasem v telefonu, a hrát jen hlasem a jeho intonací, je mnohdy těžší, což Cusack zvládl na výbornou. Ponurá atmosféra s mysteriozním nádechem a působivou kamerou Unaxe Mendíi, silné herecké výkony, ženské zastoupení neotřele zasahující do děje a neotřelý námět, jsou předností tohoto thrilleru. Naopak upadající napětí, stagnace počátečně skvěle rozložené story, bezradnost ve scénáři projevující se v nejasné kontuře psychopatovy motivace, nebo v nepropracovaných možnostech hlavního hrdiny, jak se ze svízelné situace vyváznout až po slabší finále bez pointy, to jsou negativní prvky, který sympaticky invenční snímek poněkud srážejí. Ze španělského režiséra Eugenia Mira by se časem mohl stát solidní režijní virtuoz. Režijní základ má více než dobrý. 60% () (méně) (více)

Reklama

Rejže 

všechny recenze uživatele

V hlavní roli vystrašená kukadla Elijaha Wooda. Po deseti letech fanouškovství zjistíte, vždyť on vůbec hoch nezestárl... vypadá pořád stejně :-) Dobře to je jedna věc. Poctivý žánr thrilleru, kdy se držíte za madla křesel a ještě jste nakloněni hlavou do zadu. Ne, nehovořím o 3D, ale o napínavosti příběhu. I když šlo o dobrou blbinu, divák se rozhodně nenudí. Akční film se špetkou jemného hořkého humoru a taky taková ta mladá tvůrčí odvaha ...zavraždit. Jako sport. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý námet o klaviristovi spracovaný do nezáživného komorného thrilleru. Tam, kde sa podobne ladené snímky ako Phone Booth, Buried a pod. snažili námet s umiestnením deja do jednej lokality neustále osviežovať nejakým nápaditým dianím si Grand Piano vystačí len so základnou myšlienkou , ktorá sa po úvodným niekoľkých minútach stáva pomerne obohranou, nabaľuje na seba čoraz viac klišé situácii a pôsobí maximálne účelovo a vykalkulovane. Postavy sa navyše chovajú až prehnane nelogicky, čím sa vytráca napätie. Samotný neuspokojivý záver je už len klinčekom po hlavičke skrz naskrz priemerného filmu. Počiatočná atmosféra na pár chvíľ pripomenie Hitchcocka, ale veľmi rýchlo sa vytratí a celý film vyšumí do prázdna. A to ešte nespomínam, že aj tých pár svetlých chvíľ narúšajú trápne humorné vsuvky, ktoré sa tu absolútne nehodili. Skutočne, otravnejšie vedľajšie postavy ako tí dvaja kamarát sediaci v hľadisku som vo filme už dlho nevidel! V tomto prípade režisér až žalostne nezvládol spracovať pútavý námet. Pomerne paradox, že film o vážnej hudbe nepôsobí vôbec seriózne. CELKOVO: 2* ()

MareT. 

všechny recenze uživatele

Vubec ne spatne. Naopak je to mistama tak napinave, ze zapomenete dychat. V takovych filmech hlavne zalezi na rezii a pan Mira odvedl fajn praci (ne perfektni). Elijah sedi do role jak zadek na misu a fandite mu. Cely koncept mi mistama pripominal SAW (hlavne teda hlas v sluchatku, Jigsaw jak vysity), cely napad se mi libil od zacatku, takze musim rict, ze jsem spokojen. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (8)

  • Když Tom (Elijah Wood) odejde z jeviště a schová se před diváky, laserové ukazovátko Clemovy (John Cusack) pušky by na něj nemělo mířit. (Johnny.ARN)
  • Během omezeného uvedení v kinech byl film promítán pouze na jednom místě v New Yorku – Quad Cinema, což bylo první newyorské multikino otevřené v roce 1972. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama