Reklama

Reklama

Duben 1945. Zatímco se spojenecká armáda pokouší o finální ofenzívu na evropské frontě, ujímá se válečný veterán, armádní seržant Wardaddy (Brad Pitt), velení tanku Sherman a vydává se s jeho pětičlennou posádkou na vražednou misi v týlu nepřítele. Tváří v tvář přesile početní i palebné a v doprovodu naprostého zelenáče, který se v jejich četě souhrou okolností ocitl, je Wardaddy se svými muži nucen získat navzdory veškeré pravděpodobnosti štěstí na svou stranu a dovést do úspěšného konce své hrdinské pokusy zaútočit na samotné srdce nacistického Německa. (Falcon)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (1 548)

Fr 

všechny recenze uživatele

„PROČ TO PROSTĚ NEZABALÍ…“ /// Žádný vleklý válečný tažení. Poslední dny války, Amíci před Berlínem, Němci bojujou s parchantama nejen z nacistický střední školy, ale i školky. S biblickým songem projedeme základní tábor a Bredovým okem mrknem na důsledky zvěrstev, který dělá člověk člověku (ve válce). Příchodem zobáka (k tanku) zase povídaj něco vo tom, že i na válku si musíš zvyknout. Naši samozřejmě vyhrávaj, všechny čtyři tanky berou útokem les, město i dům a vobčas to zapáchá patosem nebo laciností. Mladej řeší co je (a není) správný, rodinný scéně moc nerozumím (kromě toho píchání), a film tak pomalu (ale jistě) ztrácí tempo. Všechno má napravit závěrečnej souboj Fůrie proti všem, kde si konečně užiju kus tý pravý války, ale jak je Ayerovým zvykem, emočně spíš odrazuje a místo abych ,,cejtil“, tak su spíš zklamanej. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Protože u mě válka nepotřebuje příběh. Stačí pár scén, jako u „péčka“. 2.) Zjistím, jestli by Pitt mohl nahradit Gustíka. 3.) Thx za titule ,,nex_M4rKy“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ** ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Výtečná WW2 týmovka kde náš oblíbený "Aldo Raine" s tankem a svojí posádkou čistí SS v jejich vlastní vlasti a pozdní fázi boje na západní frontě. Proč jsem nadšený? Předně proto, že jde o nekompromisní zobrazení explicitního násilí a temna v rozbahněné rozbombardované krajině, doprovázené vulgaritou narušených vojáků, zkrátka obrázek bližší realitě. Opravdu moc se mi líbí jak umí Ayer podat drsnost, jak už letos(!) předtím v SABOTAGE, tak do určitě míry i v END OF WATCH, které se dočkalo dosud nejlepšího přijetí. FURY je na Hollywood až klenotem právě v tom, jak beznadějný a nesentimentální smrad války nám tu předkládá. Odlidštěný nepřítel bez tváře (tak jak byl myslím skutečně často vnímán), sychravo, zdecimovaná zem, přemítání Krista. Přesto dojde i na nejkrásnější emoce, silně byť nepatrně, v parádní scéně dobytí germánského městečka. Užil jsem si i herce, což bylo jasné už dle obsazení. Ale mám výtku - závěr byl prostě až příliš přitažený za vlasy a došlo i na takové ty typické hollywoodské neduhy, kterým se tento atypický film až do té doby hezky vyhýbal. Každopádně... potlesk. ()

Reklama

ORIN 

všechny recenze uživatele

David Ayer je poměrně pozoruhodnou postavou současného hollywoodského filmu. Jako scénarista či režisér (spolu)vytvářel zajímavé příspěvky do žánru kriminálního thrilleru (výhradně zasazených do městského prostředí). Tyto žánrové hybridy (např. Training Day, Drsný časy, Street Kings) sice nejsou úplnou špičkou, ale do nadprůměru zcela jistě patří. Železná srdce očividně představují Ayerův dosavadní kariérní vrchol - už jen z pohledu obsazení, rozpočtu (okolo $70MM) a aktuálních tržeb (celosvětově k 17.11. na $135MM, na trojnásobek rozpočtu by se snímek mohl během pár týdnů/měsíců dostat). Zároveň ale naplňují vývojový trend patrný už někdy od Street Kings, kdy Ayer točí sice tematicky hodnotné snímky, ale zároveň tak trochu recykluje stylistické postupy a základní vzorce vyprávění z děl starších, kdy byly v kurzu. Tak jsme mohli postavy ze Street Kings vidět v podobném podání už v Training Day, found footage styl, ač důmyslně využit v Patrole, zažil „zlaté období“ v letech 2007-2010 ve filmech Deník mrtvých, [Rec] a [Rec] 2 či Monstrum. Přestože Železná srdce v rámci ozvláštňování ukazují válečnou vřavu skrz explicitní obrazy zkázy a utrpení a nepříliš často užitým pohledem z tanku, primárně stále staví na odiv jedince (mentor vs. bažant, jejich vztah, postupné posilování vzájemné důvěry stvrzené v nervydrásajícím finále atp.), amerikanismus/patriotismus a heroizaci viděnou v minulosti nesčetněkrát. Slabé 4*. ()

flanker.27 odpad!

všechny recenze uživatele

Hmmm, tady má někdo nakoukanou Velkou červenou jedničku. Takže teď tu o tom, jak kdyby měli tanky dva, dojedou až do Berlína. Klasický případ filmu, kdy jedna scéna dokáže doslova mírou kreténismu posrat (slušný slovo pro to není) zbytek, na kterým se určitě podílelo moc talentovaných lidí. Ale to je pro mě okolnost přitěžující, ne polehčující. Když má někdo na víc a stvoří tak nehoráznou sračku jako byla scéna na křižovatce, nezaslouží slitování. Ne u filmu, který má být vážný a předstírá něco jako realismus. Abych byl konkrétnější: Dobře, sherman, rozkládající se po zásahu často na prvočinitele, ve filmu přežije v menší bitvičce ve městě zásah pravděpodobně od 7,5 cm Pak 40 asi tak z 15 metrů. Dejme tomu, jednou jsem to schopen skousnout. Německá holka skončí u prvního Amíka, co vleze dovnitř, který se jí potom ani pořádně nezastane, když si ji chtějí na hraní půjčit ostatní, a pak samozřejmě zemře aby se náš "hrdina" namotivoval. To už zavánělo, ale scéna s "tigrem" to ještě dovedla zamáznout. Ale když pak "evil nazis" pobíhají splašeně okolo rozzuřeného tanku a nejenže ho nejsou schopní pořádně trefit pancéřovkou, ale opakovaně poskakují aniž by střelili do Bradíka stojícího odkrytě na korbě a rozdávajícího rány ráže .50 (podaří se to až sniperovi, který na to vyplýtvá 4 rány a jednu spotřební bibli), to bylo prostě tak surrealisticky debilní, že se to nedá přejít. Někdo tu zřejmě prapor SS zaměnil za zuřivé domorodce (ve filmu s Johnem Waynem by to byli Indiáni, ale teď už to není politicky korektní, tak se přešlo na musulmany, ale to se taky asi nemá, tak to schytávají Němci, kteří mají zde ve filmu podobné sklony jako učitelé ve škole pro sebevražedné atentátníky "dávejte pozor, předvedu vám to jenom jednou") a tomu podřídil výstavbu scény. Chvílemi to bylo tak směšné, že jsem nevěděl, jestli náhodou nekoukám na Rudý úsvit. Do toho občas přestávky s hudbou a proslovy, nejlépe prokládanými biblickými cintáty, paráda. Pak už člověku začne vadit i to, že se na začátku sice hlásí Amíci k velkým ztrátám a podřadnosti jejich tanků vůči německým, ale nějak to ve filmu vyjma již zmíněné scény s "tigrem" není vidět. Ostatně dokázat v nějakém filmu to, že nakonec já flanker.27 fandím Němcům, to chce hodně zručnosti. Upřímně doufám, že jednou se Němci osmělí a v nějakém filmu (když už ne na bitevním poli) to "Muricanům" vrátí i s úroky. P. S. Děkuji uživateli eJacques za tento link: https://www.youtube.com/watch?v=Ns6l7sCoWX4 ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Díky CSFD, která zpunktovala promítání v městě měst jménem Hradec Králové, můžu říct následující: Nekompromisní druhoválečný nátěr a - alespoň pro mě, který neokusil nic ze sovětské kinematografie - nejvíc pohlcující a tudíž fascinující "tankový" film v historii. Ale... ani jedno z toho není tak úplně pravda, protože za a) těch 129 minut čistého dějového času obsahuje všeho všudy jeden útok pěchoty ze zálohy na tankovou kolonu (za pár sekund vyřízeno, ale nezapomenete na to...), jednu komplexní scénu útoku tanků a pěchoty na zakopanou pěchotu a protitanková děla v poli, jednu takovou poloscénu obsazení menšího města pěchotou a tanky (snipeři na věžích, mašinkvéry ve sklepních oknech a protitanková děla ve výlohách obchodů included... tedy, všechno zmíněné po jednom kusu;)), celou jednu scénu skutečného tankového boje (4 ks Shermanů proti 1 ks PzKpfw VI aka Tiger s momentem překvapení na straně Waffen SS) a Call Of Duty střílečkovitě naivní finále v podobě útoku pěchoty na nepojízdný tank. No a za b) ta nekompromisnost spočívá v tom JAK Fury ukazuje to co ukazuje (co se týká krve, orgánů, končetin resp. jejich absence se nikdo opravdu nežinýruje) - jenže TO, co Fury ukazuje, už je podstatně méně nekompromisní, protože díky snaze zobrazit dopad šílenství války na jednotlivé vojáky, a v případě Brada Pitta i jeho boje s tím, působí souhrn jednotlivých scén docela nesourodě a některé jsou poněkud WTF. A když je řeč o WTF, Shia LaNěco by měl opravdu pohnout s tou svojí terapií, protože celý film evidentně jede na spoustě matroše pochybné kvality - jak jinak si chcete vysvětlit, že hraje pravověrného křesťana a vzhledově silně připomíná Groucha Marxe bez brýlí?:) Ale abych nebyl špatně pochopen - po Johnu Wickovi je to letos moje druhá nejspokojenější návštěva kina. Bojové scény jsou dokonalost sama, viděl jsem válečných filmů dost a zíral jsem s otevřenou - jak by neřekl pan prezident, neb je to na něj příliš slušné - hubou. A tím nemyslím zírání na to, že to díky barevnému odlišení trasovaček (červené pro US Army, zelená pro Wehrmacht/SS... zrovna jako ve Star Wars, mrk mrk) vypadá místy trochu jako Star Wars;) František Fuka vytýká hudbě její nesoulad s obrazem resp. zasazením děje, ale mně její spojení s děním na plátně přišlo vynikající. A pokud jde o zvuk, ten je nepopsatelný. Atmosféru má i díky němu Fury perfektní - čert vem kecací scény, kde si posádka tanku léčí své pochopitelné psychické problémy z toho, co viděla, nebo si v nich vyznává chlapácké přátelství a radost z toho, že dneska to ještě přežila - jakmile zaduní motory nebo zarachotí střelba, jedete v tom zas. Bohužel ten závěr to zase nepřehlédnutelně shazuje (pokud to nebyla parodie na Vojína Ryana). Můj závěr zní: že jsou tu klišé? Ano, pár jich tu je. Že je to nevyrovnané? Ano, je. Ale vrcholy ční hodně výš než kam se propadají slabší místa. 80% a nikdy jinak. Jen si nedovedu představit, že bych to měl někdy vidět jinde než v kině. PS: Fakt by mě zajímalo, kde Pitt pořád bral náboje do toho Sturmgewehru... který ovšem díky němu aspiruje na nejvíc cool útočnou pušku (nebo dědečka útočných pušek), která se v téhle dekádě objevila na plátně:) () (méně) (více)

Galerie (82)

Zajímavosti (81)

  • Nemecké ručné granáty boli skonštruované tak, že explodovali po 3-5 sekundách. V závere filmu však k ich explózii došlo až po viac než 10tich sekundách. (MikaelSVK)
  • Ve filmu je vidět přejetá mrtvola německého vojáka. Tato scéna byla inspirována skutečnou fotografií. Dokládá to i svědectví francouzského vojáka z 501. pluku, který dosvědčil, že mrtvé zploštělé tělo nechali Američané na volném prostranství. (Jimmy15)

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

Miliardový podvod v Hollywoodu

Miliardový podvod v Hollywoodu

20.02.2022

Hollywood následuje skutečný život, který zase následuje Hollywood. Herec Zachary Horwitz, známý také jako Zach Avery, se v malé roli objevil třeba vedle Brada Pitta ve filmu Železná srdce. Nejspíš… (více)

Shia LaBeouf si zahraje svého otce

Shia LaBeouf si zahraje svého otce

19.03.2018

Hvězda Transformerů si v posledních letech užila spoustu průšvihů, zároveň však opakovaně dokázala, že před kamerou pořád umí. Ať už se podíváte na válečný akčňák Železná srdce, nezávislák American… (více)

Comicsoví kriminálníci od Ayera

Comicsoví kriminálníci od Ayera

21.09.2014

Režisér David Ayer se doteď soustředil na policejní thrillery. Letos ale tenhle žánr výjimečně opouští, a po Drsných časech, Street Kings, Patrole a Sabotage uvidíme jeho tankový akčňák Železná srdce… (více)

Reklama

Reklama