Nastala chyba při přehrávání videa.
  • PP66
    ****

    To se Allenovi povedlo - humor a filosofie v jednom snímku, mysteriozní snad bylo pouze Phoenixovo uklouznutí po baterce. Opravdu zábavně přemýšlivý film, nenucený herecký koncert. Viděno v rámci Tour po Americe.(4.5.2016)

  • niethustra
    *****

    Já nevím, ale to se Hortensia při psaní svého komentáře rvala s mrtvicí?(10.8.2016)

  • castor
    ****

    Všechny postavy, které vytváří, mají hluboký vnitřní rozměr. Každou svou (často rozpolcenou) roli prožívá, na každou se celé měsíce pečlivě připravuje. Prvně jsem si říkal, proč mu maskéři udělali takový pupek, pak bylo evidentní, že je jeho. I tady mi Joaquin Phoenix jednoduše sedl. Woody Allen za kamerou už tolik ne. Filmy točí jak na běžícím pásu, což mnohé vytáčí. Protože to dělá poslední roky tak nějak stejně. Leckterou myšlenku o pár vteřin později zopakuje voice-over tak zbytečný, že je to divákovi až líto. Nechci ale bilancovat a zdůrazňovat, jak se Allen opakuje. Prostě si užívám jeho nový kousek, kde znovu zkoumá morálku obyčejného člověka. Akademik Phoenix je cynik, který si rád přihne a studentům osobitě přednáší o filosofii. Okouzlí kolegyni, stejně tak studentku v kouzelném podání Emmy Stone, kterou nelze nemilovat. Obě jsou tak trochu unuděné poklidnými vztahy. A pak Phoenix divákům jen tak mimochodem představí svůj mrazivý plán, který ho má nakopnout do života. Výsledek sice působí monotónně, ale herecky je to síla, dialogy jsou slušné a některé scény snad až rafinované. A já prostě nejsem jedním z těch, jenž by vyrukoval s argumentem, že Allen pouze parafrázuje sám sebe a své starší filmové výlety. Díky i za tenhle. Ač za dietní čtyři.(2.2.2016)

  • Vančura
    ***

    Film, který si lze vcelku bezproblémově užít, ale stejně tak se jím dát i slušně otrávit - záleží na tom, kolik už jste toho od Allena viděli. Osobně mám blíž k té druhé možnosti. Allen zde variuje (recykluje, chcete-li) celou řadu motivů ze svých předchozích filmů, a pro člověka obeznámeného s jeho filmy zde lze jen těžko najít něco nového - spíše se do duše vkrádá podezření o pomalém, leč nepřehlédnutelném kvalitativním sestupu, kterého jsme u tohoto tvůrce svědky a o kterém mnozí mluví už mnoho let (osobně jsem se těm řečem dosud bránil, ale už jsem nalomený i já). Ten film je sice s přimhouřenýma očima stále ta stará dobrá allenovka, tzn. inteligentní film postavený na kvalitním scénáři a dobrém obsazení, ale i nejlepší kaše se prostě jednou přejí, je-li stále stejná. A tak je možná na čase si přiznat, že už několik posledních let chodím na nové Allenovy filmy v bláhové naději, zda mě ještě někdy dokáže překvapit, ale už tomu popravdě moc nevěřím. V kontextu toho, co se dneska točí, jsou Allenovy filmy samozřejmě fajn, ale už nějak přestávám vidět důvod, proč na ně - resp. třeba konkrétně na Iracionálního muže - chodit do kina, když je to stále totéž (a hlavně když v minulosti na podobné téma à la Dostojevského Zločin a trest natočil lepší filmy - za všechny budiž zmíněny Zločiny a poklesky a Match Point).(30.7.2015)

  • Tosim
    *****

    Nejfilozofičtější, nejosudovější a nejhrůznější Allen od Match Pointu. Smysl života, vražda a morálka lidského chování v jednom. Jo, možná je to ve mě, třeba mě Woody zase dostal, vyprávění i postavy mě fascinovaly, kam vše směřuje, jsem nepoznal, možná mě někdo z obdivu panu autorovi dokáže vyléčit, co můžu však bezpečně prohlásit, že to zatím není ani jeden z vás. 90%.(18.2.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace