Reklama

Reklama

Film NSR o mužovi, ktorého bezohľadnosť a sebectvo zviedli na šikmú plochu. (oficiální text distributora)

Recenze (69)

Stejšn 

všechny recenze uživatele

Dnes už ten film nemůžu hodnotit, je to tak strašně dávno, co jsem ho viděl... ale rozhodně vím jedno: "MONTEVERDI" - jeden ze zlodějů o něm říká: "Viděl jsem ho jen dvakrát v životě". Já ho neviděl dodneška (a asi ani nikdy neuvidím, dokonce i muzeum je vysoce exklusivní), ale díky tomuhle filmu si budu nadosmrti pamatovat, že tahle švýcarská značka kdysi existovala. EDIT: Tak jsem ten film právě viděl znova, asi po 20 letech. Je to taková pomalá mírná komedie, jaké se už dneska netočí. Není tu žádné násilí, žádná rvačka, honička, ba dokonce ani žádná postelová scéna. Vlastně tu nepadne ani jediné sprosté slovo, či nadávka. Je tu spousta pěkných aut, i když rozhodně nejvíc sexy je to duhové 911 turbo, kterým to všechno začíná. Hlavní hrdina je sympatický, žena jeho srdce milé krásná a italové skvěle kníratí. A Jirka Schmitzer odvedl v dabingu parádní práci. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

'Objednané - odcizené - doručené' Tak zní originální název, svého času, západoněmeckého snímku v koprodukci s Francií, který byl i v kinech socialistického Československa naprostou filmovou peckou. Že byl u nás promítán s věkovým omezením *mládeži nepřístupno* je už věc dané doby. Jelikož se jedná o příběh krádeží luxusních aut na objednávku, s největší pravděpodobností se jedná o inspiraci od amerického filmového počinu kaskadéra H.B. Halickiho 'Gone in 60 Seconds (1974). Evropští tvůrci sice nezopakovali honosnou automobilovou honičku, ale to neznamená, že příběh nestojí za to. Naopak. H.B. Halicki se zaměřil na kaskadérské scény na úkor děje, tady se na to šlo naopak. Příběh je napsán srozumitelně, pevně, zábavně a kupodivu ani svým tvůrčím nadšením nestárne. I na dnešní dobu jsou dobová luxusní auta hodna obdivu a film jako takový v celé své popcornové zábavnosti nijak neztrácí na své atraktivitě. Vlivem současného ohromného přívalu americké kinematografie je však již pozapomenut, což je v rámci evropského filmu ohromná škoda. ()

Reklama

Osirius 

všechny recenze uživatele

Únos aut je filmovým klenotem pro lidi, kteří zažili dobu, kdy na českých cestách byl vrcholem technického automobilového pokroku žigulík (a že si ho nemohl hned tak někdo dovolit). Když se někde náhodou objevil Mercedes, či BMW bylo to povětšinou s příznačným D na espézetce. Já tuto dobu zažil jako dítě a proto si pamatuji, jaký to pro mě byl svátek, vidět něco jiného než škodovky, moskviče, trabanty atp… a potom jsem viděl tento film… kde se to Mercedesy a Poršáky jen hemžilo a navíc šli tak krásně ukrást. Ve filmu jsou zachyceny nejlepší autařské kousky své doby a … a to mi ke spokojenosti úplně stačí. Spojeno s atmosférou doby, kdy vše mělo pevný řád, a věci dávaly smysl, patří tento film k mým „srdcovkám“. Pokud hledáte film, který je nacpaný akcí a automobilovými honičkami ve spojení s tunami pomačkaného plechu – tento si nepouštějte, neboť vás zklame. ()

kenkaku 

všechny recenze uživatele

Film jsem neviděl cca 15-20let... to mi ale nebrání v tom dát 4 hvězdičky. Proč? I teď si pamatuji značky všech aut (jaké auto si nakonec hlavní hrdina pořídil aby mu ho nikdo neukradl? No? Že by Fiat 500?) nebo hlášky ("...asi nějaká rally") co tam padli... mohl tohle v někom zanechat jiný než nadprůměrný film? No vidíte... ()

Rakosnicek77 

všechny recenze uživatele

Přesně si pamatuji, jak stojím nervózně před kinem a odpočítávám poslední minuty do začátku tohoto filmu. Byla tehdy ještě hluboká totalita a tak stačil jen pohled do vitrínek kina, kde fotky ÚPF předestírali všechny ty Porsche, Lamba a Mercedesy co budou ve filmu vidět a srdce řekněme osmiletého kluka, se chvělo nedočkavostí. A není se co divit, když u nás tehdy bylo vrcholem automobilového průmyslu, vlastnictví Olcita, Dacie v lepším případě žigulíka. Dnes sice úsměvná nostalgie, nicméně vzpomínky zůstanou... ()

Zajímavosti (1)

  • Ačkoli nazvali celníci projíždějící bílý sportovní vůz Maserati, jednalo se o prototyp Mercedesu CW 311 z roku 1978. Tento vůz disponoval 12válcovým motorem o objemu 6,9 litru, výkonem 276 kW, maximální rychlost vozu byla 320 km/h a zrychlení na 100 km/h se událo za 4,9 s. Označení vozu 311 je odvozeno od koeficientu odporu vzduchu cx = 0,311. Mimo jiné, jedním z pilotů, kteří testovali tento automobil, byl i rakouský jezdec F1 Nicky Lauda. (DruidKarel)

Reklama

Reklama