poster

Den pro mou lásku

  • EN název

    Day for My Love

Psychologický / Drama

Československo, 1976, 88 min

Komentáře uživatelů k filmu (74)

  • Houdini
    ***

    Zlatý Medvěd - výběr(22.5.2006)

  • Radyo
    **

    Tohle je spíše psychologické drama a ne romance. Smutný příběh kazí jen výkon Vlastimila Harapese, který byl přece jen víc baleťák než herec a do téhle role se podle mě absolutně nehodí.(31.7.2002)

  • gouryella
    **

    Nudny film, ktery nevi co chtel vlastne rici. Kdyz clovek neuvidi, o nic neprijde.(5.8.2002)

  • Radek99
    ****

    Juraj Herz proslul svými až hororově laděnými filmy, které si v sobě ovšem nesou punc velkého umění a vnitřně hlubokého sdělení (za všechny samozřejmě Spalovač mrtvol), stejně jako svými, silně stylizovanými, psychologickými dramaty, ať už s vysokou mírou manýry (Morgiana), či manýristicky přece jen uměřenější (Petrolejové lampy). Trochu se ale pozapomíná na to, že dovedl mistrně natočit i čistě reálný psychologický příběh, tedy neexperimentální projekt bez silné výtvarné stylizace a manýristických tendencí. Den pro mou lásku je čistý komorní snímek, nadčasové drama o přítomnosti smrti v lidském životě a těžko překonatelné bolesti ze ztráty těch nejbližších. Herz sází především na civilní vyznění filmu, tomu se podřizují veškeré výrazové prostředky (neobjeví se tu žádná patetická monumentální hudba atd.) a samozřejmě i civilní herecký projev všech aktérů. Je to film především o ženských hrdinkách (jak postava Marty Vančurové, tak i Jiřiny Šejbalové), jejich zraněném nitru a vyrovnávání se s bolestnou ztrátou, osobně jsem jako hendikep cítil fakt, že hlavní mužská postava, kterou ztvárnil Vlastimil Harapes, byla trochu plochá, ale možná to byl záměr vzešlý již ze scénáře známé české scénáristky Markéty Zinnerové, nebo je to dáno jeho nevýrazným hereckým projevem. Nutné je také pochválit kameru a práci se světlem, stejně jako celkový motiv uzavření se do ulity svého soukromí a své rodiny (symbolicky zdůrazněný navíc lokalizací půdního bytu), který mezi řádky odkazuje k dobové atmosféře ve společnosti v době vrcholné normalizace.(21.1.2012)

  • Faidra
    ****

    Když vám zemřou rodiče, uvědomíte si svou smrtelnost; když vám zemře dítě, ztrácíte svou nesmrtelnost.(2.3.2014)

  • dobytek
    *

    To protivný dítě, který pořád něco žvatlalo a vyptávalo se na kdejakou píčovinu, jsem měl chuť vlastnoručně zabít asi tak po 5 minutách, takže z jeho smrti jsem měl vyloženě radost. Bohužel to byla asi jediná věc, co mě na celym filmu potěšila. Zbytek nestojí za nic. Příběh se vleče a kdo by snad podle zde uvedenýho žánru očekával nějaký psychologický drama, bude asi zklamanej. Ono se tam totiž v podstatě vůbec nic neděje a to nic končí tim, že se Vančurový narodí novej substrát. Jinak Vančurová i brejking performer Harapes podali jejich standardní výkony. Vančurová ve všech filmech hrála pořád dokola jedno a to samý a byla mi vždycky dost nesympatická. Harapese (nebo Harapsa?), kterej byl z nějakýho (pro mě nepochopitelnýho) důvodu v 70. a 80. letech často obsazován do hlavních rolí, snad ani nemá smysl komentovat. Když se k tomu přidá otravná Hapkova hudba, dílo je dokonáno. pomajz: Tady máš psát komentáře k filmu a né komentáře k mýmu komentáři.(24.4.2011)

  • maxi6
    ****

    Markéta Zinnerová zde rozepsala působivé drama plné emocí a pohledů nad ztrátou milovaného dítěte. Působivé, rozhodně nenechá bez následků a i když, tak stále ještě v uších slyšíte Hapkovu melodii...nezapomenutelné...pokud vám to nic neřeklo..smůla(27.7.2004)

  • sud
    ****

    Velmi smutný a depresivní film, který nemá bohužel světlé místečko. Přesto je film výborně natočený a Marta Vančurová v hlavní roli je přesvědčivá. Vlastimil Harapes sice moc velké herecké schopnosti nemá, zde je však nečekaně příjemný. Velmi dobré psychologicko-romantické drama, avšak bez lacinosti a zbytečného tlaku na diváka.(22.8.2006)

  • NinadeL
    **

    Téma silné, ale chtělo to jiné herce.(29.3.2009)

  • Mi Nü-Chai
    odpad!

    Divák od začátku až do hořkého konce nevybředne z bahnitých vod citového vydírání.(22.8.2006)

  • Sarkastic
    ***

    Nemůžu si pomoct, ale od určitého momentu snímku (sblížení spolužáků mezi stromy) jsem film přestal považovat za důvěryhodný, stavil se k následujícímu ději téměř apaticky a samotný (mějte mě třeba za cynika, ale téměř "šťastný") konec mě už nechal ledově chladným. Za výkon Marty Vančurové (její roli trpící, osamělé matky) a Jiřiny Šejbalové (vdovy, která byla vskutku na zabití) to budou lepší 3*.(18.2.2011)

  • WANDRWALL
    **

    Smutný příběh dvojice, které se vyrovnává s úmrtím dítěte a hledá čím naplnit vzniklou prázdnotu svých životů.(25.9.2010)

  • Dr.film
    ***

    Psychologické drama Juraje Herze mi občas lezlo na nervy. Ne špatnou filmařinou, ale svým depresivním zpracováním. Na mně je to příliš smutné a s filmem se mi nedařilo příliš ztotožnit. Chápu, že drama je drama, ale i tak není na škodu nechat diváka alespon na chvilku odpočinout.(25.4.2004)

  • bassator
    **

    Celý film je bohužel stále o tom samém... V první, páte, padesáté i poslední minutě. To co by mohlo být natočeno ve 20 se roztahuje do minut devadesáti. Prostě a jednoduše - 90 minut plných deprese... - 40%(27.5.2011)

  • anderson
    *****

    Film s nepostihnuteľnou a neprenosnou atmosférou, na ktorú bol kedysi HERZ majstrom. Dnes by podobný námet naši "rádobyscenáristi" určite implantovali do somariny typu ORDINÁCIA. Citové vydieranie ??? Ani omylom. Ale nič pre ľudí trpiacich depresiou. (13.2.2009)(13.2.2009)

  • kingik
    ***

    Film od kterého jsem čekal víc. Je to nuda, která má své silné opory v hereckých představitelích. Nějak zvláště se k tomuto filmu nevracím. Pro někoho je to depresivní a smutný film. Může být, ale proč tedy více nudil než rozviřoval moje emoce. Jakoby Juraj Herz postavil jakousi neviditelnou a dostatečně tlustou stěnu, která bránila, aby se vypjaté a emocemi zmítané okamžiky nad ztrátou milované osoby, dostali až ke mně. 60%(20.1.2012)

  • Disk
    ****

    Nečekal jsem, že Juraj Herz umí točit i civilní filmy. Hodně pomáhá emotivní hudba Petra Hapka. Nesedl mi akorát Vlastimil Harapes.(29.9.2013)

  • Adam Bernau
    *****

    Sympatická mladá fotografka žije ve skromném, ale velmi útulném hnízdečku s rozkošnou dceruškou. Je tam taky manžel, ale s ním se tolik nepotkáváme. Vede si studentský život a zjevně si není jist, jestli jeho žena je to, co opravdu chce. Jinak všení radosti a starosti. Náladově velmi příjemné, sevřené, intimní. Divák, který předem neví, si však nutně klade otázku, proč by ho to všechno mělo zajímat. Odpověď je náhlá a zdrcující. Totální šok, konec, černá díra. Paralyzován pak sleduji, jak se rodiče protrpí k novému začátku. Jako otec pětileté dcery a divák s vkusem mohu potvrdit, že tady nejde o "citové vydírání" (Mi Nu-Chai), nýbrž o velice přesvědčivě podaný příběh. To samo ještě nedělá film dobrým, ale tady se podařilo skvěle vystihnout náladu, má to intimní hloubku, barvu. To i díky nedostižně vynikající Vančurové. Harapes vedle ní působí jako statista, ale možná to byl záměr. Tento film je spíš "jejím" než "jejich" příběhem. Autorku scénáře prý postihla stejná tragédie a jde tedy o velmi osobní pohled, s nímž režisér Herz naložil opravdu excelentně. Uprostřed bídy a trapnosti normalizace jde o malý zázrak. Musím se zvlášť zmínit i o té holčičce, která není pouhým "dítětem, které jí umřelo", nýbrž je to báječná okouzlující žabka a rozhodně napomohla tomu, že ve mně tento film opravdu zafungoval.(8.3.2011)

  • mchnk
    ***

    Mně bohužel připadalo, jako by byl můj oblíbený režisér nějakým způsobem brzděn. Zabrzděné dialogy a velice jednoduchý, celkový vývoj. I když herecky i hudebně skvělé, pan Herz to umí daleko lépe.(29.9.2013)

  • Petfruf
    ****

    Krásný citlivý film s depresivním nádechem.(13.6.2010)

<< předchozí 1 2 3 4