poster

Sloní muž

  • USA

    The Elephant Man

  • Slovensko

    Sloní muž

  • Velká Británie

    The Elephant Man

Drama / Životopisný

USA, 1980, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Falko
    ****

    Anthony Hopkins - (Dr. Frederick Treves) +++ John Hurt - (John Merrick) +++ Anne Bancroft - (Pani Kendalová) +++ John Gielgud - (Carr Gomm) +++ Wendy Hiller - (Mothershead) +++ Freddie Jones - (Bytes) +++ Hudba: John Morris +++(3.3.2008)

  • Dan9K
    ****

    Šestý film Davida Lynche a konečně skvělý zážitek. Mnohem více prostoru je dáno dialogům a to kvituji v té nejvyšší míře (vždyť v Mazací hlavě se pomalu každé slovo oslavovalo šampaňským). Až na pár chvil skoro nebyly cítit ty pro mě nepříjemné režisérovy manýry a zjevně se Lynch snažil, aby diváci Sloního muže pobrali spokojeně jako většina, a to se mu povedlo. Obrovským kladem je pro mě vynikající hudba Johna Morrise (proč mám jen pocit, samozřejmě nepočítaje Barberovo Adagio, že jí znám i odněkud jinud) která se vyskytuje sice ohromně mizivě, je ale takřka dokonalá. Námět přitáhne, drží, pak na chvíli pustí, ale na konci vás opět drží svými pevnými chapadlovitými pařáty a to, co mě jako jedno z mála věcí mrzelo, byla na můj vkus až přilišná přeslazenost na konci - já asi opravdu nevím, co chci...(15.4.2006)

  • Shit
    *****

    Jeden z těch normálních a pochopitelných filmů od Lynche, ale i když v tom neni nic tajuplnýho nebo nějakej šíleně zamotanej příběh, tak je to zase vynikající Lynchův film plný dojemných a emotivních scén, na což teda nejsem od Lynche moc zvyklej, v první chvíly jsem si taky myslel, že mě moc nechytí černobílej obraz, protože ho nemam zrovna v lásce, ale tady skvěle vytvářel atmosféru a potom mi celej film připdal takovej reálnej skoro jako nějakej dokument, jen je škoda že Lynch do filmu nevložil trochu víc hudby, protože ta která byla na začátku byla naprosto dokonalá. Co se týče herců, tak jsou tady dva na kterých celej film staví a to na Anthony Hopkinsovi, kterej je tady ještě relativně mladej, z tohohle období ho moc neznám tak mi přpadal takovej divnej, ale za to hrál báječně a určtě je tohle jedna z jeho nejlepších rolí, ale tu nejhlavnější roli ztvárnil John Hart, ten dokázal dokonale ztvárnit "sloního muže" a to se všim všudy, samozřejmě mu taky pomohla na tu dobu celkem zdařilá maska, ale jeho chůze nebo jak mluvil, to byla prostě dokonalost sama. takhle dojemnej film jsem už dlouho neviděl(19.7.2005)

  • akisha
    *****

    Na podobné filmy mě moc neužije, a už vůbec ne na Lynchoviny, u kterých se nebojím přiznat, že je absolutně nechápu. Ale tohle je čestná výjimka. Lynch se tentokrát zdržel své obvyklé divnosti (snad až na psycho úvod se slony) a film je velmi prostý a přímočarý, v čemž je jeho obrovská síla. Hned začátek podkreslený melancholickou hudbou, detailní záběr na tvář Anthony Hopkinse, po které kane slza, dlouhé vyhýbání se otevřenému pohledu na Johna Merricka a práce s krátkými pohledy na jeho profil nebo stínohra jeho figury za závěsem dává zatím jen tušit podobu jeho krutého znetvoření. Volba natočit film černobíle se ukázala jako velmi šťastná a propůjčuje filmu nepopsatelnou atmosféru. Doktor a s ním i společnost a divák pozvolna odhalují nitro "sloního muže", kde se zase dokonale předvedl John Hurt. O slzavé okamžiky není nouze, ale tentokrát jsem se výjimečně necítila citově vydíraná. Posledních pár minut od chvíle, kdy se rozezní Barberovy teskné smyčce (ne nadarmo se Adagio for Strings považuje za nejsmutnější kdy složenou skladbu), mě film absolutně pohltil a skončil tak, jak jsem čekala. Smutně a krásně.(16.3.2011)

  • Artran
    ****

    "Lidé mají strach z toho, co nedokáží pochopit," říká David Lynch ústy Johna Merrica, muže znetvořeného na samou podstatu lidské bytosti a mně se v tu chvíli vybavují všechny ostatní Lynchovy snímky, ve kterých také rozum stěží chápe a je nakonec spíše odkázán čelit vlastnímu podvědomí. Podvědomí, do kterého vede temná skulina jak do pytle, jímž si sloní muž kryje vlastní tvář. Ale jak podivně jsem se cítil, když v kontrastu k neforemnému Merricovu tělu mi on sám předkládá miniaturní model chrámu, který pomalu zhotovuje ve svém nemocničním pokoji. Kde se tedy vlastně nachází člověk? V tom zkřiveném, odulém těle, kterého se bojím a nemohu ho rozumem pojmout, nebo v té dokonalé a krásné geometrii věží, portálů a vysokých oken? Kdo ví...(1.5.2008)

  • - V roce 1980 byl za svůj výkon John Hurt oceněn cenou BAFTA pro nejlepšího herce. Stejnou cenu snímek získal také v kategoriích nejlepší design a nejlepší film. (gojackill)

  • - Posledné repliky, ktoré hovorí Merrickova (John Hurt) matka (Phoebe Nicholls), sú citované z básne “Nič nezomrie" od Alfreda Lorda Tennysona. (TheRoller)

  • - Sloní muž a Mazací hlava mají podobnosti např.: vztah k městské krajině (průmysl), snové sekvence uprostřed filmu. (Tomket)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace