• Karlos80
    ****

    Nové příběhy (pokračovaní) pana Načeradce židovského majitele obchodu s konfekcí a gumáky. Nemyslím si že by tento film byl vyloženě nudný nebo nezábavný. Ale co si budeme nalhávat proslulý autor filmů jako "EXTASE", "EROTIKON" či " ZE SOBOTY NA NEDĚLI" jako autor filmových komedií příliš neuspěl. Našli se zde ale občas vtipné pasáže, samozřejmě že nejvíce asi ty mezi panem Dundrem (J. Vojta v prvním díle hrál ženicího se pana Hátleho) také obchodníkem a blízkým přítelem pana Načeradce. Ale i ostatní byli vidět, žid Felix Kühne (první díl Ignác Kauders), Marie Grossová, Jan Sviták atd. Naopak tentokrát oproti prvnímu dílu chyběli Plachta, Fiala nebo Štěpničková.. Nejlepší scény: Načeradec jako kibic, ukazující a vysvětlující jak se má správně hrát forbes, poté předvádějící jak se má správně hrát kulečník. Šachová partie, hraní karet, posílání do Palestíny, nebo oslovování do antisemitů patří také do zlatého fondu. Ovšem, nejvíce mě asi dostala ta u pana Načeradce doma kdy ho těžce nemocného z rozsudku 24. hodin vězení vyšetřuje jeho blízký přítel dr. Bondy (T. Pištěk první díl holič Alois Šefelín) to bylo neskutečné divadlo to se musí prostě vidět. Za 4* já mám pro tyto jednoduché maloměšťácké taškařice prostě slabost. "To je samá konference, momént, a pán Načeradec, pán Načeradec:-)"!(13.8.2006)

  • Skip
    *****

    Vynechal bych snovou scénu a poněkud zbytečně natahovaný závěr a bylo by to perfektní. Teda asi takhle: Nejde o bůhví jaké filmové dílo, ale Hugo Haas jak cholerický Načeradec prostě nemá chybu a jen díky němu se na to dá vůbec koukat. Prostě skvělý Haas a nic moc film.(3.1.2010)

  • Fingon
    ***

    Otravný kibic podruhé. Z filmu čiší režisérova snaha natočit jej "nějak jinak," snová operní sekvence se čtyřmi králi a s šílenou atrapou mluvícího žaludského esa je hodně ujetá, ale příliš kladný efekt tato snaha bohužel neměla.(7.11.2009)

  • Terva
    **

    Fotbal za šachy a sranda za polonudu.(7.7.2011)

  • Marthos
    *****

    Ohromný úspěch Innemannovy adaptace Poláčkova románu Muži v offsidu se stal vhodnou záminkou pro filmové producenty, kteří ani na okamžik nezaváhali a v rekordně krátkém údobí zadali přípravu scénáře k volnému pokračování Načeradcova soukromého života. Jméno režiséra Machatého zde jistě právem překvapí nejednoho diváka, přesto slova jako neúspěch či stereotyp nejsou namístě. Trumfem, vytaženým v pravou chvíli, byl dle veškerých očekávání nenapodobitelný Hugo Haas, tehdy již respektovaný divadelní i filmový herec, který v roli hartusivého obchodníka Richarda Načeradce interpretoval nejjemnější odstíny židovského žargonu, nesené v úsečných, břitkých poznámkách vůči svému okolí. Mezi plejádou dalších zúčastněných si nelze nepovšimnout sedmnáctileté Hany Vítové v jedné z jejích prvních filmových kreací a Stanislava Neumanna, který si v epizodní figurce příručího odbýval vlastně svůj komediální křest. Machatého neklidná povaha jen stěží odolávala zájmům producentů, přesto se zdá, že čas strávený před vznikem jednoho z nejslavnějších filmů všech dob, mezinárodně proslulé Extase, nebyl tak úplně marný. Zejména díky Haasovi a jeho vynikajícím ekvilibristickým gagům se onen efektívně mrtvej muž stává postavou z nejpopulárnějších a nejmilovanějších. Člověkem minulosti i současnosti.(5.10.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace