Režie:
David OndříčekScénář:
Petr ZelenkaKamera:
Richard ŘeřichaHudba:
Jan P. MuchowHrají:
Labina Mitevska, Jitka Schneiderová, Saša Rašilov nejml., Jiří Macháček, Ivan Trojan, Mikuláš Křen, Dana Sedláková, Hana Maciuchová, František Němec (více)Obsahy(1)
Sedm mladých lidí ve věku od 23 do 33 let se na konci devadesátých let ve velkém městě pokouší praktikovat cosi, čemu se dříve říkalo milostný vztah. A tak na sebe milostně narážejí a nechávají se unášet napříč dlouhodobějšími či krátkodobějšími vztahy, které je dovedou zpět do samoty. Robert pracuje v cestovní kanceláři a rád rozplétá a splétá osudy lidí. Napomůže rozchodu Hanky a Petra, který se pokouší pochopit život skrze nahrávky „opravdového života“ pouštěné do éteru. Zatímco je Hanka pronásledována Ondřejem, do té doby uznávaným lékařem a otcem rodiny, seznamuje se s Jakubem, jehož pozitivnímu pohledu na svět pomáhá pravidelné užívání marihuany. Na druhé straně to ale způsobuje zhoršování jeho krátkodobé paměti, takže se v jejich vztahu objevují problémy. Zklamaná Hanka hledá pochopení u rodičů, ale doma najde jen dvacet Japonců sledujících „normální rodinku při normální večeři“. (Falcon)
(více)Videa (2)
Recenze (1 087)
Skúmať filmovou kamerou vzťahové problémy a zachytávať "pulz doby" je v končinách strednej Európy vždy komplikované. Pokiaľ sa točia filmy z blízkej, či vzdialenej minulosti, tak režiséri krochkajú blahom a s nimi i diváci v kinosálach. Avšak súčasnosť - to je zakliata krajina .... Mozaikovité skúmanie viacerých pováh sa stalo veľkým sústom pre tvorcov tohoto filmu. Nakusnúť do problému je jedna vec a systematicky odkrývať "psychično" postavy vec druhá. Sklamanie ..... ()
Jeden z toho mála co u nás vzniklo v novém tisíciletí a rozhodně to stálo za to. Černá komedie o tom jak to v životě chodí a bohůžel už se něco rozjetého jen tak zastavit nedá. U autorů je hodně znát způsob vyprávění děje a to se snažili využít i v jejich další celkem úspěšném filmu Jedna ruka netleská, který je s tímto celkem dost podobný. Akorát rozdíl v obouch filmech je ten, že tento autoři dotáhli až do samého konce a očekávaný konec celkem originálně završili. Mimo to opravdu velice zajímavě překvapil Jiří Macháček, který si se ztroskotaně zhulenou postavou dokázal velmi originálně pohrát. --- Zvoní Vám mobil proč ho nevezmete? – Já přece nemám mobil ()
Film, který se údajně stal generační výpovědí. Ale za sebe musím dodat, že se mnou nekomunikoval ani tehdy, ani dnes. Násilně vložené prvky UFO, hulení a Japonců přinášejí jen prázdné slepé uličky a opět nám zůstává jen klasický oblouk na téma "na počátku se rozešli a na konci zase sešli". Kde je ona přidaná hodnota? Předpokládám, že tehdejší mladí se nijak zvlášť neuměli nadchnout ani pro Němce, ani pro Maciuchovou. Takže souhrnem mi vychází jako hlavní devíza opět jen ta Pragensie a bar La Casa blů. ()
Dohánění zásadních filmových restů, díl 856.tý, Samotáři. Tak teda... Fakt jsem se docela dlouho těšil, jak to v komentáři zaslouženě sejmu jako další českej přehajpovanej průměr typu Pelíšky. Jenomže skutek utek. Perfektně vypointovaný komediální finále nakonec zaútočí s odzbrojující sebejistotou, načež Ondříčkův jinak "docela divnej film" povyšuje na mrazivě promyšlenou satiru společnosti. Asi nejvíc častokrát zamrzej ty nerealistický dialogy a scénky - komedie nekomedie, tady podobný šplhání do situačních extrémů bolí. ()
Samotářům nelze upřít, že ve své době přinesli do malého českého filmového rybníka něco nového a vcelku originálního. S odstupem času už ale film nemá svoje kouzlo, které kdysi udeřilo jako blesk z čistého nebe. Snímek se stal kultovním díky několika vtipným hláškám a postavě Jiřího Macháčka a částečně i Ivana Trojana. To je ale ve výsledku vše, co dělá film zajímavým. Za největší problém považuji, že film v podstatě nemá děj. Plácá se to od ničeho k ničemu a je to dost fádně zakončený. Chybí gradace a dramatičnost v pozadí událostí. Jednotlivé příběhy, které spolu nesouvisí, jsou poněkud nevěrohodně pospojovány známostmi jednotlivých postav. Ti dobří herci mají málo prostoru. Z herců, kteří dostali prostoru víc, září jen Trojan. Jako bonus lze brát pár pražských interiérů a exteriérů. Dle mého názoru trochu přeceňovaný film, i když neříkám špatný. 62% ()
Galerie (28)
Zajímavosti (46)
- Jitka Schneiderová byla poslední osazenou herečkou z hlavních rolí. S obsazením Hanky byl při castingu největší problém. (don corleone)
- Záběr siluet u noční řeky, na které přilétá hejno racků, se povedl díky házení drobků do řeky z mostu, aby se ptáci nalákali na správné místo. (don corleone)
- David Ondříček uvedl, že se v castingu trochu střetli s Petrem Zelenkou, který chtěl film udělat víc neotřele a „pankáčsky“. Do jedné role chtěl třeba obsadit sochaře Davida Černého a v roli Jakuba (Jiří Macháček) si zase představoval spisovatele Tobiáše Jirouse. (MTHRFCKR)
Reklama