Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Velice staromilská a pozvolná konverzační detektivka, ve které se Sequensovi podařilo vytvořit výjimečné panoptikum figurek z luxusního hotelu Excelsior. Brilantní herecké výkony a lehký nadhled rady Vacátka činí z poklidného vyšetřování mordu zábavnou, byť tuze pomale plynoucí podívanou. Škoda otravné titulní písně, která mě ke konci přiváděla do mdlob. Ale pokud se chce člověk pobavit inteligentní detektivkou bez zbytečné brutality a akce, vychutnat si skvěle napsané postavy a dobře rozehraný příběh, pak nechť navštíví hotel Excelsior, ostrov klidu a míru... ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Taková česká variace na Vraždu v Orient Expressu... Pro mě je Excelsior ve všech ohledech jedoznačně nejslabší z tý Vacátkovy filmový čtyřky. Teda, ve všech ohledech kromě hereckejch výkonů, který jsou i tady bezvadný (zejména Kopecký, Somr, Budínová...). Scénář mi nepřišel tak silnej, aby bez výraznější změny utáhnul celovečerní film, ani tak přirozeně sugestivní, abych byl děj schopnej prožívat společně s postavama - s nikým jsem se nijak nesblížil nebo neztotožnil, nikomu jsem nijak extra nefandil, nikdo se mi nijak zvlášť nepříčil (no, prostě lidi z pokrytecký a intirkánský smetánky, všichni maj něco se všema, každej má nějaký tajemství, nikdo to ale neřiká nahlas - takže na pěst jsou vlastně všichni, ale nikdo nijak zvlášť výrazně). A slabší mi tentokrát přišla dokonce i ta hudba - na jiný filmy by to furt byl těžkej nadprůměr, ale Liška v plný palbě vypadá prostě jinak. Furt je to slušná detektivka, svejch Vacátkovejch sourozenců nebo žánrovejch vrocholů ale rozhodně nedosahuje. ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Nikdo nic neviděl, ani neslyšel, tak buď byli všichni vožralí, nebo lžou, jak když tiskne! Můj nejoblíbenější ze čtyř celovečerních filmů s radou Vacátkem. Co by člověk dal za to kdyby se takový detektivky točili dneska, nebo se jim v kvalitě aspoň současná tvorba pokusila přiblížit. Povídka která je předlohou příběhu pak patří k těm lepším a naštěstí asi i díky tomu, že snímek se jí věrně drží, tak se jí povedlo přetavit i ve velmi podařené filmové zpracování. Pochopitelně s plejádou skvělých herců v čele s nezapomenutelným Marvanem.80% ()

pOne 

všechny recenze uživatele

Komornost v tom nejlepším slova smyslu kombinovaná se skvělými hereckými výkony řady herců. Úvodní "představovačka" hotelu Excelsior v podání Miloše Kopeckého nemá chybu. Musím se smát, ikdyž si jí pustím popáté. Dovolím si tvrdit, že v současném českém filmu takové herecké výkony (až na velmi málo vyjímek) nevidíme. Jako třetí pozitivum bych jmenoval atmosféru, kterou tvoří pozvolně plynoucí děj podtržený vhodnou hudbou. ()

`barocco 

všechny recenze uživatele

Text titulnej piesne nesmierne otravny... ale inak squeleeee... Potesi na vtedajsie pomery nezvykly format 2.35 : 1 " Anamorphic Scope" alebo tiez oznacovany ako "CinemaScope " a k tomu este vo farbe, skoda ze okrem par ciernobielych a naozaj len vynimocne farebnych filmov tocenych koncom sesdesiatych a zaciatkom sedemdesiatych rokov v tomto formate sa po tzv normalizacii opat az do novembra 1989 tocilo len na format 4:3 alebo tiez "full frame". Pozriet si to v kine na najvacsom moznom platne musel byt iny zazitok! ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Scény z exteriéru byly natočeny před hotelem naproti Wilsonově nádraží. (Witta)
  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)

Reklama

Reklama