Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nerozluční kamarádi Ondřej a Cyril, přezdívaný Cinda, prožívají první rok po úspěšné maturitě na průmyslové škole. Ondřej touží po práci na lodi, Cinda chce navštívit Paříž, kam jej pozvala teta. Oba se však musí vypořádat nejen s praxí, tolik odlišnou od školních představ, ale zejména s řadou soukromých problémů. To první zvládnou snadno a brzy po nástupu do velkého závodu se naučí využívat velkou část pracovní doby k rošťárnám, ulejvání a řešení soukromých problémů. To další už však tak snadné není. Ať už jde o Ondřejův citový vztah k prodavačce Heleně nebo Cindovy problémy s modrou knížkou. Teprve tragická smrt jednoho z nich znamená pro druhého definitivní konec mladické bezstarostnosti a lehkomyslného přístupu k životu. (TV Nova)

(více)

Recenze (192)

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Poměrně zdařilý film o socialistické mládeži a jejího zapojení do pracovního budovatelského procesu. V rámci možností doby a normalizační cenzury hlavní hrdinové rebelují a ponaučení na konci není ani příliš okatě demagogické, naopak nabízí konec k zamyšlení. Rozhodně zábavný, i když smutný film z té doby a o té době, zapadající do škatulky "ze života". Nedivím se, že mnozí dělničtí kádrové volají po návratu doby, kdy v továrně bylo náplní práce přemýšlení, co vlastně budou dělat a jak to navléci, aby si při tom stihli vyřídit i domácí práce. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se zase - po letech - podívala na "Škodovku", kterak jí to slušelo vcelku ... dávno předtím, nežli ji (po nanejvýš hazardérském experimentu Lubomíra Soudka) neviditelné ruce trhu rozervaly na kusy - a zadupaly tak do prachu minulosti její tradici, její flexibilitu i všestrannost ... vlastnosti, s nimiž byla - jakožto průmyslový gigant - v rámci spolupráce svých závodů schopna vyrobit na zakázku téměř cokoli ... z jakéhokoli materiálu. Strávila jsem za její branou necelých 18 let, takže mám plné právo cítit se trochu uražená přístupem filmařů, kteří evidentně nikdy v žádné fabrice nepracovali. Protože v takovém případě by její zaměstnance nevykreslili jako bandu povalečů, kteří se celé dny nezabývají ničím jiným nežli vzájemnými drobnými naschvály, přeměřováním již několikrát změřeného, pokuřováním v jakési tajné zašívárně pod širým nebem či pospáváním na WC. Jakoby milá továrna rýsovala přesné nákresy, vymýšlela technologické postupy, v potu tváře zhotovovala polotovary i výrobky a následně prováděla výstupní kontrolu tak nějak iniciativně sama od sebe, bez jakéhokoli zásahu lidské ruky. Popravdě ... s odstupem času se trochu divím, že jim to tehdy prošlo. Rádoby vtipnou nadsázku si vetkněte kam chcete, vážení, humor se dá dělat i poněkud sofistikovanějším způsobem. Jen zdramatizovaný závěr za něco stojí, ale to je po čertech málo. P.S.: Sakra ... kdo z nás má to štěstí, že si vydělává na chléb vezdejší prací, která ho OPRAVDU baví, která ho naplňuje a obohacuje ? Seberealizace je sice hezká věc, ale existují i profese, po nichž sice touží málokdo, nicméně lidská společnost se bez nich neobejde. A v první řadě je třeba platit účty a mít na oběd ... a na snídani a na večeři. Život není peříčko - v každé době je připravený zastřihnout vám křídla ... a trochu vás tak přibrzdit v rozletu. Musíte s tím prostě počítat ... a musíte se s tím naučit žít. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Průměrně, ale příjemně zpracovaný příběh o přicházející dospělosti a zkouškách, jež s sebou přináší, který z průměru vytahuje Lukáš Vaculík, který byl za mlada prostě nehorázně fešný. Navíc ty jeho krásné oči, ve kterých jakoby se zračilo jakési prázdno, stejně jako hloubka a krása. Nevím, proč mi připomíná Kurta Cobaina. Tím výrazem, očima... Rovněž skvělý soundtrack a zejména píseň "Já chci žít non-stop," která sem perfektně zapadla. Film má dýchající nostalgickou atmosféru časů, kdy se prodávaly sodovky, jezdily trabanty, doba nebyla přetechnizovaná moderními zbytečnostmi, vznikala pořádná hudba a polovina lidí v dopravních prostředcích neměla na uších sluchátka, ani netrávili dobu "nezbytným" lupáním po drahých mobilech. Ale to už bych mohla napsat celou úvahu o kontrastu tehdejší a dnešní společnosti:) "Na světě je krásně." - "Myslíte?" - "Mně se tu líbí, tobě ne?" - "Ne." ()

bari68 

všechny recenze uživatele

Jeden z prvých celovečerákov Lukáša Vaculíka , Sagvana Tofiho a Jaroslava Soukupa. Dá sa povedať, že aj celkom úspešný debut.Táto trojica natočila spolu ešte pár ďalších filmov, ktoré tiež za Vítrom v kapse nezaostávajú. Príčinou aj krátkej stopáže filmu má i celkom riedky dej a jednoduchý príbeh. Dlhšie som uvažoval, či dám 3 alebo 4* , avšak české filmy 70. a 80. rokov môžem a dramatické vyvrcholenie filmu spolu s hudbou Michala Davida ma priklonilo k 4* hodnoteniu. ()

SkeeveTulp 

všechny recenze uživatele

Rebelové v mezích zákona. Dnešní optikou je to slabota, ale pokud se vcítíme(nebo zavzpomínáme) do tehdejší doby a nálady, pak je to velmi příjemný film o rebelujících postpuberťácích, kteří si hledají svoje místo ve společnosti. Sní o dálavách, láskách, páchají revoluce lusknutím prstu. A nechtějí si připustit, že skončí v šedém průměru, uprostřed davu. A muziku k téhle atmosféře Michal David uměl, ať si si říká kdo chce co chce. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (34)

  • Sagvan Tofi (Cyril Čech) sa priznal, že tak ako vo filme tak aj v skutočnosti sa mu páčila Zora Ulla Kesslerová, ktorá stvárnila skladníčku Ilonku. Ale pre Sagvana bola nedostupná, lebo to bola manželka Petra Hapku a v Taliansku natáčala veľmi zaujímavé filmy a vtedy bola veľkou hviezdou. (Raccoon.city)
  • Vo filme môžeme vidieť ako Ondřej Bystřický (Lukáš Vaculík) a Cyril Čech (Sagvan Tofi) sledujú vlak do Paríža, ktorým sa chystá Cyril odísť k tete na návštevu. Tento vlak v skutočnosti jazdil a volal sa Západní expres (Praha – Frankfurt – Paríž). Vlak bol prevádzkovaný do roku 1993, počas celej éry komunistického Československa bol jedným z mála vlakov, ktoré pretínali Železnú oponu. Neskôr české dráhy obnovili jazdu tohto vlaku. Priamy vlak Praha – Paríž išiel naposledy v roku 2002, dnes je možné vlakom z Prahy do Paríža cestovať s dvoma prestupmi. (Raccoon.city)
  • Film se prodal do 15 zemí, né ale do kin pouze do televizí. (cariada)

Reklama

Reklama