Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Třetí pokračování osudů oblíbených hrdinů v bláznivé letní komedii z jihočeských Hoštic. Blažena konečně „urvala“ Vencu, živočichář Béďa se přiznal k dítěti a oženil se s inženýrkou Gábinou. A tak Evík a Miluna z  hospody zůstaly na ocet. Na jézeďáckém zájezdu do Itálie se zhrzené dívky seznamují s údajnými mafiány - v podání Oldřicha KaiseraMartina Dejdara - a nabídnou jim všechen svůj slovanský šarm a šmrnc za likvidaci svých šťastnějších sokyň. Vymyslí plán, který jako v každé bláznivé komedii přináší množství nečekaných zápletek a komických situací ... (TV Prima)

(více)

Recenze (664)

castor 

všechny recenze uživatele

Jedna hvězda s každým dílem dolů. Tak to prostě je, ale pořád to bude televize s železnou pravidelností reprízovat, protože diváctvo se těší. A místy právem. Druhému a třetímu pokračování mimo jiné hodně láme vaz skutečnost, že jsou co do délky přemrštěné. Přičemž nápadité venkovské zábavy už je poskrovnu. Stále ovšem spolu se Škopkovou a dalšími přicházejí momenty, které nostalgicky připomenou nesmrtelné gagy a dialogy z jedničky. A přidají další. „Co si o nás ty Italové pomyslej?“ – „No co, že tady žijem v hovnech, no.“ ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keby som videl aj ostatné diely, možno by som napísal, že séria má podobnú zostupnú tendenciu, ako napríklad Policajt z Beverly hills. Lenže tie prvé dva som nevidel asi preto, že všetci o tom rozprávajú a všetci sa čudujú, aký som ignorant. Celkom ma to baví. K tomuto filmu snáď len toľko, že je výsledkom súčtu Zdenek Troška a začínajúci kapitalizmus. Snáď to potenciálnych divákov dostatočne odradí. ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

Poslední Troškův film, na kterej se dalo koukat a pobavit se. Pořád se jedná o stejnou zábavu, jako u předchozích dvou dílů, s porevolučním nádechem, kde se atmosféra oné doby perfektně promítla a ukázala cestu, jakou se snad všichni lidé tenkrát chtěli dát, zkrátka každej měl vidinu, že se po krachu komunistické strany všechno rychle zlepší a budeme si žít jako na západě. Jenže čas nejlíp ukázal, kam jsme se dostali. Závěrečná řeč Růžičkové je jasným důkazem, jak si každej představoval, že se vše rychle změní a budeme se mít všichni výborně. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Poslední díl z vesnické trilogie Zdeňka Trošky. Je na první pohled jasné, že se jedná o díl nejméně povedený, který už místy sklouzává do naprosto banálního příběhu, který se více snaží ukázat nahé ženy, než se pokusit o podobnou sžíravost jako v případě předchozích filmů. Nejlepší je jednoznačně část první, kdy jsme spolu s vybranými jézéďáky z Hoštic v Itálii, kde mají poznat, jak funguje Pláničkova metoda v praxi v jiném, modernějším prostředí. Češi vyjeli do ciziny. Tohle je sousloví, které dokonale popisuje situaci. Český vidlák se jede podívat do Itálie, nabalí si řízky a basy piv, aby přežil, protože ty mořský potvory se nedají žrát. Jako kdybychom nejezdili do ciziny proto, že chceme cizinu poznat, ale chceme, aby cizina poznala nás. Akorát kdo je na nás v cizině zvědavý? Proč někam jedeme, ale snažíme se to za každou cenu přizpůsobit Česku? To je Česko tak dokonalé, o tolik lepší? Pokud ano, proč vlastně vyjíždíme? Já vím, že tohle už se trochu změnilo, ale jsem si jistý, že jsou zde pořád rodiny, které jedou do ciziny a místo, aby ochutnali místní kuchyni, raději si přivezou něco svého. Já vím, má to i smysl, člověk neprožije dovolenou v průjmech, ale jestli se tohohle bojím, proč někam jezdí? Myslím, že dovolená takového rázu, kde si kolem sebe vytváříme malé Česko, nemá smysl. Musíme zkusit žít chvíli v Itálii, Řecku, apod. Pak si z toho můžeme něco odvézt. Nejen to, co si nakoupíme na tržišti a co můžeme ukázat jako důkaz toho, že jsme skutečně byli v cizině a že si nevymýšlíme. Filmu pak nejvíce ubližuje druhá část, kde se snaží jézéďáci být světoví tím, že se svlékají, stěhují na seník a spí u řeky za cedulí. Místy je to prostě nuda, hlavně po několikátém zhlédnutí si uvědomíte, že to je vlastně docela vyčpělé. První a druhý film série však stále mohu směle doporučit. Jen si u toho zapřemýšlejte a řekněte si, jestli v tom není kousek z vás samotných. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2012/12/umirajici-zvire-4-vanoce-slunce-seno-2.html ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Úplně odpad to není, jenom je to strašně trapné. Na druhé straně je to nějaký odraz doby krátce po roce 89. A trochu guilty pleasure, takže jsem nemohl přestat koukat. Největší slanina tohohle díla je, ze oproti těm předchozím, které nějak ukazuji tehdejší vesnici, Erotika jede na nejlacinejsich trendech své doby. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (48)

  • Ve scéně, kdy Škopkovi nakupují počítač a chystají se platit „echt Gottwald“, prodavač přijímá „25 Gottwald“, což je 2 500 Kč, a přepočítává je na 125 marek, takže jedna marka vychází na 20 Kč. To se nelíbí Škopkové (Helena Růžičková), takže prodavač vysvětluje, že 1 Gottwald je 5 marek. Jenže tady máme chybku, protože pokud je 1 Gottwald 5 marek, potom 25 Gottwaldů (2 500 Kč) musí být 500 marek a ne 125, jak tvrdil prodavač o asi dvě věty dříve. (pjotri)
  • Ačkoliv Kelišová (Marie Švecová) celkem humorně omylem označila Itálii za konfliktní oblast často ukazovanou v televizi (tím myslela Irácko-Íránskou válku, která probíhala v letech 1980–1988), ve skutečnosti i Itálie měla v nedávné minulosti své divočejší časy. Mezi roky 1969–1984 probíhala v Itálii tzv. olověná léta, která byla provázena teroristickými útoky pravicových i levicových skupin, velkým politickým napětím, ve kterém figurovala mafie i tajné služby. (Nick321)
  • Když Škopek (Stanislav Tříska) dostane na nudistické pláži nápad, že za cedulí, označující nuda pláž, se už svlékat nemusí, všichni se za cedule přesunou. Jenže když běží doktor (Josef Stárek) Béďovi (Jiří Lábus) na pomoc, můžeme vidět, že cedule jsou umístěny na stromech přímo u potoka. Potom je ovšem divné, že lidi stojí a táboří tak daleko v poli, když se klidně mohli přesunout přímo k potoku, odkud by i lépe viděli na mlýn. Další otázka pak je, kde je tedy ta nuda pláž? Před stromy u potoka, kde je stín a břeh je samý kámen? To nedává smysl. (pjotri)

Reklama

Reklama