Reklama

Reklama

49. MFF KARLOVY VARY - Deníček agentů

Sleduj aktivitu agentů

49. MFF Karlovy Vary

Zde můžeš sledovat aktivitu agentů ČSFD na karlovarském festivalu, jejich postřehy, dojmy a zážitky. Prim hrají samozřejmě jejich hodnocení a recenze k festivalovým filmům, které i na internetových stránkách festivalu pomůžou návštěvníkům v rozhodování, na co se vyplatí zajít a co si nechat ujít.

Deníček agentů ČSFD

Marla Singer Agent

13.07.2014 23:59

Marla Singer

Poslední dny festivalu se pro mě vlastně staly vrcholem celé akce. Ani ne tak kvůli slavnostnímu zakončení (kterého jsem se beztak nezúčastnila - s sebou jsem si totiž nepřivezla dostatek reprezentativního oblečení, podpatků a šminek, abych ze sebe aspoň na pár hodin vyrobila slečnu) a slavnostímu předání cen, jež si rozebrali favoriti deklarovaní už od poslední předfestivalové tiskovky, ale kvůli další náloži filmů a především kvůli rozhovoru, na který jsem se těšila jak malá.

 

Konečně jsem dohnala manko z prvního dne, když jsem se v pátek večer dostala na projekci Je těžké být bohem aka největší filmové masochistické seance za posledních pár let a v sobotu došlo i na Jobovu zvěst za Putinova režimu Leviatana. Ruská duše si na Karlových Varech před bezbranným publikem otvírala nezhojené rány a odhalovala černé svědomí. Při prvotním sestavování svého programu (který se stejně měnil ze dne na den) jsem se sobotou počítala jako s volnou vstupenkou na všechny zmeškané filmy, jenže namísto toho, aby se všichni předčasně sbalili a odjeli domů, je napadlo to samé. Při ranním (!) vyzvedávání vstupenek už neexistovala možnost dostat se na islandskou hříčku O koních a lidech a stejně tak byly rozebrány i lístky na Zázraky. Bezděčně jsem sáhla po Slepé, což se nakonec ukázalo jako nejlepší možná volba. Že karma není jenom svině, dokazuje i noční ztráta peněženky v jednom ze sálů Thermalu (toliko k poučení, že před koncem titulků se ze sálu prostě neodchází), jež se následující den vrátila roztěkané majitelce včetně všech dokladů i litru a půl uvnitř. Celý festival jsem zakončila s věrným filmovým plebsem, jež vyměnil červený koberec nebo nejbližší bar za plastovou sedačku letního kina (v 8 °C vás nezahřeje ani láska k Lynchovi, ani vděk Laury Dern, ale přesto se nás sešlo docela dost).

 

Po devíti dnech mizerného spánku, kofeinového deliria a konstantního zírání na plátno nebo do obrazovky mě konečně dostihlo obligo vůči vlastnímu tělu. Trochu uspokojivý byl pohled na festivalový areál a zjištění, že imaginární ránu kladivem jménem spánková deprivace jsem neschytala sama (viz foto). Kocoviny z filmového opojení ale rozhodně není třeba litovat a nezbývá než přinést žebříčky toho nejlepšího na baru:

 

Proti srsti:

I. Kmen

II. Je těžké být bohem

III. Křížová cesta

 

Asijská sklizeň:

I. Snowpiercer

II. Zátah 2

III. Hrátky s peklem

 

The kids are (not) alright:

I. Chlapectví

II. Nepochopená

III. Nápravná třída

 

Soundtrack:

I. Zběsilost v srdci

II. Frank

III. Slepá

 

Největší překvapení oproti očekávání:

Slepá

 

Největší zklamání oproti očekávání:

Frank

 

Zvláštní uznání za wtf mindfuck:

Norsko

 

Nejzbytečnější úvod:

Apocalypto

 

V úvodu jsem se zmínila o rozhovoru: v sobotu dopoledne jsem celou půl hodinu měla jenom pro sebe Bong Joon-hoa, autora Snowpiercera. Ráda bych postovala jeho názor na zacházení Hollywoodu s jazykovou bariérou (angličtina odlišená přízvuky), na (ne)uhlazenost akčních scén nebo na přestříhávání již hotového filmu, ale video prozatím není nasdílené. Při nejhorší sem hodím odkaz na přepis, až ho dodělám - což by mělo být dřív, než začne další ročník Varů.

Půlnoční uzavření

LaRhette Agent

13.07.2014 23:11

LaRhette

Nejen, že mi zmizela nabíječka na telefon, kamsi se poděla i Eleanor Rigby. Nevím, zdali se to dá nazývat trilogií, ale soubor tří filmů přichází se zajímavým konceptem. Proč je příběhů tolik? Protože je tolik lidí. A když vypráví příběh jeden, znamená to pravděpodobně, že další zúčastnění z toho udělají příběh úplně jiný. Pohled dvou různých lidí na stejnou věc bude vždy rozdílný, i kdyby jenom v detailech. Jak moc odlišný ale může být, aby tito dva mohli stále tvořit pár?
Vyjádřit mnohoúhelnou podstatu příběhu se snaží právě třídílné Zmizení Eleanor Rigby. Mnoha divákům festivalu uteklo kvůli komplikacím s promítáním či zmatku, jak že je to vlastně s těmi díly. Je to následovně: díl s přídavkem On je z perspektivy mužské části páru, Conora (James McAvoy), Ona (Jessica Chastain) zase vypráví o prožitku hlavní ženské hrdinky. Třetí díl už žádnou takovou přípojku nemá, je tedy závěrečným propojením?
Těžko říci, díky organizačním problémům utekl i mě. Těším se ale, až se mi celkový zážitek z obou filmů završí tím posledním, protože díly předchozí neskončily nijak výrazně překvapivě, ani se jim nepovedlo naplnit tajemný potenciál obsažený v názvu. Svým klidným lidským prožívám stinné stránky, kterou život přináší, si u mě ale získaly sympatie. Žádné zbytečné drama. Protože mizím, mizíš, mizíme. Někdy rádi, někdy se pak s větší chutí vracíme.

Kdo z vás už viděl všechny tři díly?
A  znáte tu písničku od Beatles?

 

All the lonely people
Where do they all come from?
All the lonely people
Where do they all belong?

CiTrus007 Agent

13.07.2014 20:05

CiTrus007

Dnes odpoledne jsem si udělal krátkou procházku tam, kde ještě včera byla kolébka 49. karlovarského filmového festivalu. Přivítaly mě rozebrané dekorace, věže beden s elektronikou, konstrukční díly a srolované koberce. Byl to smutný pohled - dokonce tak smutný, že jsem neměl to srdce nic z toho vyfotit. Pokladny byly prázdné, Espace Dorleans vyfouknutý a filmové plakáty někdo brutálně strhal ze zdí. Celý ten obraz mi připomněl opuštěná místa katastrof, ze kterých byli lidé evakuováni ve spěchu a museli zde část svého majetku zanechat. Protože se však nerad zaobírám takto pesimistickými úvahami, rozhodl jsem se svojí mysl rozptýlit zhodnocením letošního ročníku.

 

Na festivalu jsem se zúčastnil celkem 31 filmových projekcí, viděl jsem tedy 3366 minut souvislého filmového záznamu. Níže uvádím v sestupném pořadí ty nej...

 

3 po všech stránkách nejlepší filmy:

  1. Snowpiercer
  2. Magický hlas rebelky
  3. I Origins

 

3 po všech stránkách nejhorší filmy:

  1. Je těžké být bohem
  2. Kumiko, lovkyně pokladů
  3. Vlak do Moskvy

 

3 absolutně nejujetější filmy:

  1. Norsko
  2. Zákaz kouření
  3. Podivné vyšetřování

 

3 nejzábavnější filmy:

  1. Divoké historky
  2. Mafie vraždí jenom v létě
  3. Malej Quinquin

 

3 filmy nejbližší realitě:

  1. Fair Play
  2. Quod erat demonstrandum
  3. Majdan

 

3 filmy s důležitým poselstvím:

  1. Šutry v kapsách
  2. Podivné vyšetřování
  3. Hvězda kriminálu

 

3 filmy, které jsem nepochopil:

  1. Mnich
  2. Tiché místo na venkově
  3. Neposlušní

 

3 filmy, od kterých jsem čekal víc:

  1. Todo modo
  2. Olga
  3. Díra u Hanušovic

 

A nakonec ještě 5 filmů, na které jsem se chtěl dostat a nedostal:

  1. Kukuřičný ostrov
  2. Volný pád
  3. Křížová cesta
 
 4. Nápravná třída
 
 5. Co děláme v temnotách

 

Jsem rád, že jsem se letos mohl festivalu zúčastnit, a doufám, že i vás jsem svými příspěvky festivalovému dění trochu přiblížil. Pro mě to byl opět úžasný zážitek, který si plánuji zopakovat i příští rok, kdy festival bude slavit velké jubileum. Rád bych zakončil svůj poslední festivalový článek slovy, které pronesl na závěrečném ceremoniálu prezident festivalu Jiří Bartoška"Čtyřicátý devátý ročník karlovarského filmového festivalu je mrtvý. Ať žije padesátý."

Rozebráno, nashledanou!

Brylin Agent

13.07.2014 13:37

Brylin

I já se podělím o krátké zhodnocení letošního ročníku. Jakkoli je agentství náročné, otevřelo mi nové dveře a umožnilo poznat festival z trochu jiného úhlu než jako baťůžkář. Viděl i spoustu výborných filmů a co jsem nestihl, doženu částečně na oficiálních ozvěnách Šary Vary nebo v běžné distribuci. Moc jsem si letošní festival užil a pro zajímavost předkládám mou desítku nej snímků ze všech 31, které jsem shlédnul.

TOP10: Kalvárie, Křížová cesta, Nepřítel třídy, Únos Michela Houellebecqa, Leviathan, Slib, Hvězda kriminálu, Locke, I Origins, Fair Play.

Ano, 49. mezinárodní filmový festival v Karlových Varech je minulostí. Nezbývá než si dnes odpočinout, podělit se o jedinečné zážitky se svými blízkými a poděkovat. Poděkovat jak celému festivalovému týmu, tak mým kolegům agentům a vedení ČSFD.cz. Za rok zase nashledanou!

sskrblik Agent

13.07.2014 10:53

sskrblik

...že jsem si v Karlových Varech užil. První dny festivalu jsem byl skutečně nadšený. Objevování různých uliček, zkoumání festivalových možností a hledání jídla. Tyto aktivity doprovázelo slunečné počasí, které sice doprovázely i návaly potu, ale rozhodně lepší než chodit v dešti. Zlom nastal v půlce festivalu kdy mé vystřízlivění z atmosféry a špatné počasí, vyvolalo ve mě pocit rutinní činnosti. S horší náladou mělo co dočinění mé pravidelné ztráty věcí. Nakonec jsem přišel jen o sluneční brýle a zapomněl tričko, takže jsem na tom ještě dobře.

 

V posledních dnech mi náladu zlepšila ustálená oblačnost, polojasno a místy oblačno. Krom toho, jsem po celé řadě průměrných a nadprůměrných dramat, měl možnost vidět filmy lepší. Za ten týden už jsem okolí festivalu osvojil a veděl jsem kam přesně jít, když něco potřebuji.

 

Na co budu vzpomínat je spousty malých historek, které utváří příběh jméném Karlovy Vary. Chtěl bych poděkovat za skvělou spolupráci kolegům d.beseda a filmmaniak810. Jejich vyprávění o tom jak to chodí na Úřadu vlády a filmové tipy ve mě zůstanou. Budu vzpomínat na opilého mladíka z Německa (vyjadřoval se o třešních jako red bitches), zážitek se zmatenou Lejla Abassovou a jejím známým, kteří ji okřikl slovy: "Do prdele!". Nesmím zapomenout ani na sedánek s lidmi z ČT, jízdu na kole od Thermalu k Puppu a zpátky, videotéku, polévku ve Snack Baru III, odpolední menu U Kurbrychtů a místního staršího pána, který se každý den ptal kdy festival končí, obloženou kaiserku za dvacku a Eiskoffee v Bille, pokutu ve prospěch MHD Karlovy Vary, na mladé talentované pouliční umělce hrající na láhve a hlavně FILMY.

 

Ze všech viděných filmů mohu doporučit: O koních a lidech, Co děláme v temnotách, Snowpiercer, Královna, Instabul United, Život na Sunsetu, Magický hlas rebelky, Fair Play, Třešňový tabák, Locke, Opři žebřík o nebe, Rozhodčí, Mnich.

 

Mé poděkování patří pracovníkům KVIFF a všem zúčastněným z ČSFD.CZ

Závěrem nutno říci...

Recenze agentů ČSFD

13.07.2014

FilmmaniakRozhodčí(2013)

Rozhodčí

Italská fotbalová veselohra, která kombinuje příliš mnoho motivů, a ty, které jsou dobré, se jí nedaří dostatečně vytěžit. Nevraživost mezi dvěma manšafty a jejich zápasy jsou vtipné, stejně tak zápletka ohledně návratu nadějného fotbalisty a posily týmu do města za dávnou láskou. Ale vedlejší linie týkající se zabíjení ovcí a kariéry jistého rozhodčího jsou zbytečné a odvracejí pozornost od toho nejdůležitějšího - aby divák věděl, komu fandit.

12.07.2014

JindrusaOsamělé pláně(2014)

Osamělé pláně

Kde kdo si možná po shlédnutí snímku uvědomí, jak měl vlastně krásné dětství. James výrůsta na pomezí ohně, mrazu a především v obklopení nudy. Někdy se zkrátka touha rodičů zařídit dětem krásný a bohatý život úplně nevydaří, obzvlášť těžké je to asi v Severní Dakotě. Krásný a děsivý vizuál.

12.07.2014

JindrusaZeď a voda(2014)

Zeď a voda

Sic nedotažená, ale i tak dosti zajimává úvaha nad tématem filmu jakožto média, které má skutečně schopnosti něco sdělovat a ovlivňovat myšlení, pomáhat v pochopení světa..

12.07.2014

JindrusaKrálovna(2013)

Královna

Memi jakožto dívka, která se stala výstavní trofejí svých rodičů a na své hlavě nese jejich křišťálovo pozlacení úděl. Film je na svou metráž poutavou esejí na téma nenápadného týrání dětí, sobectví, rodičů kteří v záchvatu tradic a sebeprezentace ztrácejí zdravý rozum.

12.07.2014

JindrusaQuod erat demonstrandum(2013)

Quod erat demonstrandum

Snímek v pozvolném tempu vypráví civilní příběh z totalitního Rumunska. Geniální matematik, kterého nikdy nespatříme, utekl se svými studiemi do Francie, čímž se stává ústředním hybatelem děje ve filmu. V trojúhelníku protichůdných zájmů zde důmyslně působí tři postavy. Elena, manželka matematika, která se snaží s rodinou vycestovat za svým mužem, Sorin, jeho kamarád který nevstoupil do strany a teď po Eleně chce, aby vyvezla jeho vědecké práce a Voican který je archetypem byrokratického bezpáteřního stranického konformisty a snaží se je oba poštvat proti sobě. Snímek tímto pokrývá ohromné množství motivů lidského jednání, jeho každodenní malé zrady a vnitřně obhajované ústupky a rozkládá je v šedých tónech Gruzsniczkiho díla.

12.07.2014

d.besedaZeď a voda(2014)

Zeď a voda

Sice zajímavý filmový rozbor filmu Kluk na kole, který vedou mezi sebou na dálku Bradley a režisér snímku Luc Dardenne, ale nic plodného to divákovi nepřináší. 45%. MFF KV.

12.07.2014

sskrblikOptical Sound(2014)

Optical Sound

Pravidelná vymývárna mozku některých novinářů, kterou jsem chtě nechtě viděl.

12.07.2014

sskrblikJulian(2012)

Julian

Příprava na vyučování mě připoměla první ročníky základní školy. Klučina, který je fanda Hvězdných válek, chce ve svém dětském universu spravedlnost. Zda-li se mu jí dostane přenechám na vás, avšak můžu pro svou účelnost doporučit.

12.07.2014

d.besedaKrálovna(2013)

Královna

Třeba jen v devatenácti minutách a na jednoduchém tématu - přípravě na karneval - lze ztvárnit nesvobodu dítěte a zároveň upřednostňování vlastních zájmů u rodičů. V jedné ze scén můžeme sledovat několikaminutový záběr na obličej hlavní hrdinky, která je česána a v pozadí, mimo záběr kamery, probíhá plytká debata kadeřnic. Vztah mezi česanou dívkou a kadeřnicemi působí až mrazivě odtažitě. Tento film má samozřejmě i obecnou platnost. 80%. MFF KV.

Reklama

Reklama