Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nascendi
    ****

    Keď som Knoflíkáře videl v roku 2008, nijako zvlášť ma nezaujali. Netušil som, že o necelé tri roky ma pri opakovanom zhliadnutí nadchnú. Až dnes som si plne vychutnal dokonalý scenár, množstvo nápadov a prepojenie jednotlivých fragmentov. Vzdialene mi pripomenuli Noc na Zemi a nemám problém Knoflíkářom dať lepšie hodnotenie, ako Jarmuschovmu filmu. Je pravda, že posledná poviedka, akokoľvek potrebná pre zovretosť diela, trochu vybočuje spomedzi ostatných, ale táto výhrada spôsobuje iba to, že neuvažujem o plnom počte hviezdičiek.(31.5.2011)

  • A.L.E.S.
    *****

    Jeden z mála nových českých filmů, na který se dalo koukat. Zvlášť musím ocenit povídky "Taxikář" a "Pitomci", u kterých jsem se vážně zasmál. Ale co my víme, kdo jakou úchylkou trpí. Nedivil bych se, kdyby jistý mládenech prožíval orgasmus ve velmi rychlém autě. Musím taky vyzdvihnout jednotlivé propojení povídek, což se vidí málokdy a málokde. Takže neřešte to, nepřepínejte a hlavně po ničem nepátrejte. Buďte rádi, že jste.(9.5.2010)

  • wampilenka
    ***

    Z filmu jsem na rozpacích. Povídky jsou propojeny skrze postavy, ale nejsou řazeny chronologicky - to je sice milé, ale není to až tak zajímavé, jak by mohlo být. Vprávění to nijak nekomplikuje. Místy je film tak explicitní, až má divák dojem, že si z něj tvůrci dělají legraci. Byl ten záběr na fotku (již mrtvých) dětí nutný? Bylo celé vyvolávání ducha vojáka nutné k tomu, aby si divák uvědomil, že "člověk je zodpovědný za své činy"? Tahle povídka je solidní kýč. (Ale má ve filmu své místo - propojuje povídky z Japonska s povídkami ze současnosti. Otázka je, proč to dělá. Proč tam vůbec to Japonsko a američtí letci jsou? Vy, kteří chápete, poučte mě, prosím. Brala bych to třeba jako jakýsi hold japonským tvůrcům, ale mám pocit, že to je trochu mimo oproti zbytku filmu. Vinu a odpovědnost zachycují jiná místa, tak k čemu ještě tisíce mrtvých japonců? Aby to mělo větší "váhu"? Což tam není i bez Hirošimy?) Abych nepsala jen negativně laděné poznámky, uznávám, že film docela šikovně drží pohromadě. Nejsilnějším momentem filmu je povídka Poslední slušná generace (ovšem ten poslední záběr ji pohřbil). Kromě příjemné absurdity, do níž sklouzla, ji kořenil ještě mrazivý pocit plynoucí z vědomí diváka, že setkání postav je vlastně bezpředmětné.(2.7.2010)

  • Vědma
    ***

    S povídkovými filmy je to pořád stejné. Většinou trpí svou nevyrovnaností. Tady sice souvisí všechno se vším, to jo a to se mi taky líbilo. Ale ta moje současná částečná snaha dohnat některé porevoluční filmy je pro mě dost velké utrpení. Protože znám většinou některé scény, většinu hlášek, tak se ty filmy pro mě mění v jakési čekání na ně. A to je zvláštní, právě to co z filmů už znám, se mi nakonec jeví jako to nejslabší. Nevím, proč tyhle i objektivně vzato dobré a originální filmy musí vždycky současně balancovat na hraně trapnosti, aspoň z mého hlediska. Tenhle to ustál (asi proto, že v něm nehraje Donutil). Jednoznačně nejlepší postavou filmu je všemi povídkami projíždějící taxikář ve vynikajícím podání Františka Černého. Hodnocení o jednu hvězdičku srazila moje antipatie k Evě Holubové.(1.6.2011)

  • Trainspotter
    ****

    Zajímavý výlet do nitra pitomců, originálních uchýláků, psychiatrů, podezíravých manželů a paluby Enoly Gay. Vše je krásně propojeno, i když musím se přiznat, že u většiny postav jsem jistou spojitost předpokládal a potom už to nepůsobilo tak šokantně. Víme, že se to celé veze na vlně Rádia 1, které by asi v dnešní záplavě komerčních tři písničky dokola opakujících FM stanic u širokého publika neuspělo, ale taky se to veze na takové příjemné vlně nezávislého filmu. Ještěže čeština je na nadávky bohatá: Zkurvený počasí. AR: 1,67:1 - Super 16(14.3.2009)

  • - V Poľsku šiel film premiérovo do kín 30. septembra 2005, takmer osem rokov po uvedení do českých kín. (Raccoon.city)

  • - Petr Zelenka použil jako materiál film Kodak Super 16 firmy s obrazovým formátem 1,67:1. (Trainspotter)

  • - Taxikár (František Černý) jazdil na automobile GAZ M-21 Volga z roku 1962, psychológ (Vladimír Dlouhý) na Renaulte 19 Série 1 [X53] z roku 1989. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace