Reklama

Reklama

Passi di danza su una lama di rasoio

  • Španělsko Pasos de danza sobre el filo de una navaja (více)
všechny plakáty

Recenze (4)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Docela dobré giallo, které se někomu může jevit víceméně jako rutinní záležitost, ale film v sobě nese všechny prvky, které by alespoň dobré giallo mělo mít. Jednoduchý příběh s množstvím spiknutí a jistých falešných stop (chodecká hůl, další vrahův předmět.. atd), typický giallo zabiják, černý klobouk, černý kabát, černé kožené rukavice a ostrá břitva, silné giallo obsazení, jehož nejvýraznější tváří zde byla hlavní herečka Nieves Navarro a.k.a Susan Scott, docela stylové vraždy s množstvím grafického násilí, trochu bezdůvodná nahota spolu s pěknými sexuálními scénami, pěkná klavírní hudba spolu s tím dlouhým monotónním groovy zvukem vždy těsně před vraždou nebo nějakým napínavým okamžikem. Atmosféra ušla (viz třeba první vražda starého chlápka nebo skleník), film byl místy dost napínavý, kamera se mi líbila. Finální odhalení jako vždy v žánru samotném veliké překvapení:-) Malá výtka; Film mohl mít přece jenom trochu atraktivnější umístění, přitom se točilo v hlavním městě Itálie, ale zde byla vidět jen nějaká periférie, no, což o to, to by nevadilo, ale Maurizio Pradeaux není Fulci, který byl v tomto vynikající, viz jeho mistrovské dílo Don't Torture a Duckling. Komentář zde jako první v pořadí. ()

pepua 

všechny recenze uživatele

Hm… tak opět jeden z mnoha filmů, který sice splňuje nepsaná pravidla gialla, ale to je tak vše, že bych si film užil a chtěl se k němu v budoucnu vrátit tvrdit rozhodně nemůžu. Je tu několik lehce erotických scén, které mi přišly naprosto zbytečné jak pro vývoj příběhu tak i pro potěšení diváka, jakoby jimi režisér jen natahoval film na standardní délku okolo devadesáti minut (to samé platí i o jedné hudebně-taneční vložce). V podstatě jen málo scén mne dokázalo pozitivně překvapit či pobavit a vrah číhající na oběť pod postelí mezi ně rozhodně nepatří. ()

kkarx 

všechny recenze uživatele

Takto to dopadá, když máte všechny ingredience, ale nedokážete z nich vytvořit hodnotné dílo. Šlo by z toho přímo udělat příručku, jak nevést příběh. Nakonec jediný skutečně inventivní moment se nachází na samotném začátku. Vražda viděná náhodou přes turistický dalekohled dokonce patří k těm nejzapamatovatelnějším momentům v žánru. Navarro, která vše vidí, se zcela logicky rozhodne vše nahlásit na policii, kam jí odváží její přítel (Hoffmann), což byla sympatická změna od všech těch giall, kde holka najde mrtvolu, ale dělá jako nic. Od této chvíle je to jako když pejsek a kočička vařili dort. Ona sice viděla skrz dalekohled číslo domu, ale policie ho i tak není schopná najít. Navarro nevěří snad ani komisař, že viděla vraždu, o to méně její přítel. Což takhle, kdyby například Navarro hledala ten dům místo erotických scén? Z Hoffmana se stává podezřelý číslo 1, což by ani nevadilo, kdyby to nebylo tak okaté až parodické, že i ten největší skeptik si říká, že on to snad být nemůže. Načasování, kdy se příběhově posunout velmi špatné a konečná pointa s holí je ta nejpitomější, co jsem v giallu viděl. Tomu neuvěříte, proč si vrah nosil hůl. Vraha po prvním dějství uhodnete bez problémů. Mezi tím klasika s mordováním obětí. Režie značně nevyrovnaná. V jednu chvíli hodně dobré, v následující skoro amatérské. Některé scény se podle mě vlekly až moc dlouho a nic příběhu nepřidávaly. ()

Reklama

Reklama