Kamera:
Václav TlapákHudba:
Sven MikkelsenHrají:
Štěpán Kozub, Veronika Žilková, Kamila Janovičová, Marek Němec, Václav Kopta, Kristýna Ryška, Martina Babišová, Marianna Polyaková, Radim Jíra, Adam ŠrámekObsahy(1)
Po rozchodu s přítelem se Tereza vrací domů ke své mámě a bratrovi Michalovi, desetiletému klukovi zajatém v dospělém těle, aniž by tu tušila, že tenhle návrat navždy změní její život. Domácnost, do které se vrátila, se totiž na rozdíl od ní ani trochu nezměnila. Máma pořád žije jen pro svého syna, a bratr má před ní ve všem přednost. Tereza má intenzivní pocit, že by máma měla myslet víc na sebe… a taky na ni. A tak se rozhodne udělat krok, po kterém už nikdo z nich nebude takový, jaký byl. Tragikomedie Spolu nabízí pohled do chodu rodiny, kde se láska nerozdává rovnoměrně a kde není zvykem svěřovat se a mluvit otevřeně o problémech. Přesto nejde o těžké drama, ale o film, který i v dramatických situacích dokáže najít humor a naději. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (193)
Na to, že Laňka prošel Magnuskovou školou, spojil se s filmařem, který nejvíc pracoval pro primu a navíc zadaptovali divadelní hru u nás téměř neznámé Italky, dopadl výsledek nečekaně dobře. Na slzopudnou notu netlačí moc, Janovičova hraje konečně v něčem jiném než v Bambitce a Kozub je zdařile uměřený. Škoda, že víc prostoru věnují tvůrci líčení historek postiženého chlapce a odhalování "šokující" pointy, než závěrečné katarzi, která je zbytečně rychlá. ()
Řekl bych, že pustit se do takového tématu, je hodně zavazující. Buď to bude perfektní a nebo to bude fraška. Tady se ale naštěstí dostavila spokojenost. Herecky to tu naprosto ovládla trojice Kozub, Žilková, Janovičová. U prvních dvou jsem to tušil, u Kamily Janovičový mě to hodně překvapilo. Přiznám se, že jsem jí dosud neznal. No a jelikož je kvalita tohoto filmu založena absolutně na hereckých výkonech, tak moc nevím, co bych víc vytkl. Velice solidní drama, které brouzdá na tenké hranici mezi vážností a vtipem, ale přesto si do konce udrží vážnou tvář. ()
„Každý rodič občas lásku přehání a děti zase bývají k rodičům nefér. A ani tam není potřeba ta nemoc,“ vysvětlovala Veronika Žilková pochopitelnost filmu i pro publikum, jež se v rámci rodiny s poruchami autistického spektra potýkat nemusí. Ale stačí to na opravdu dobrý snímek? Více zde. ()
Když se Štěpo alespoň na chvíli oprostí od furtdokolového předstírání šilhavého retarda a střihne si retarda prostého, je to naprosto fenomenální paráda a další kýžená příležitost, kdy může naprudko předvést svůj bezkonkurenční talent od Satana, což jej bezpochyby záhy zcela vytáhne ze zahnívajících tytrubkových stok trapkodivadla Mír a katapultuje do zasloužených hvězdných výšin. Toto mohla být veskrze skvělá jednomužní šou, tudíž je trochu škoda, že se nakonec jedná jen o povrchní, prvoplánovou, lacinou, kinderpsychologickou, poměrně nudnou a místy, i mimo ústředního retarda, dialogově retardovanou scénáristickou i dramaturgickou mrdku o tom, jak si doma v zajetí úspěšně odchovat mládě oligofrenika, dobrou leda tak pro retardované otylé hospodyňky, cílovou to skupinu Primy Hnooj. Nicméně určitě stojí za to se na to podívat už jen qůli tomu herecky fantastickému kozubenému kolu, schopnému pohánět kdejakou sračku ven ze žumpy, jak si paraziti v Míru už dozajista zvykli. Takže doufejme, že tam Štěpo nezůstane promr(h/d)ávat svůj talent už moc dlouho. Také ostatní ansámbl satanžel respektuje genius loci filmu jako takového, tedy vzbuzuje podobné antagonistické pocity jako čerstvě vysraný diamant. Panu Herci zde sice zdatně kunduje i výborná bába Žilková, ta je ovšem ihned smazávána svou naprosto děsivou, a to nejen herecky, filmovou dcerou, patrně rozkuřovačkou zoofilních režisérů nebo příbuznou producenta. Takže co s tím? Štěpo na 5, film na piču, čili emoce stranou a čistých matematických 2,5. Půlky tu ale roztahovat nejdou, a tak to kapku převážím na stranu dokonalé performance hlavního postiha. ()
„JAK TO, ŽE ZA NIC NEMŮŽE? VŽDYŤ MŮŽE ZA VŠECHNO!…“ Film plnej jinejch vztahů a lásky pro všechny, co si myslej, že maj těžkej život… Dramatickej scénář, dramatický postavy… prostě divadlo jak vyšitý! Takže vlastně exhibicionismus Žilkový a Kozuba (nevím, jak moc musel hrát, ale sedlo mu to). Škoda, že to není scénáristickej originál. /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Film vznikl podle stejnojmenné divadelní hry z roku 2015, kterou napsal Fabio Marra. Hra je napsána pro 3 ženy a jednoho muže. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Reklama