Režie:
Adam SedlákScénář:
Adam SedlákKamera:
Dušan HusárHudba:
Oliver TorrHrají:
Adam Mišík, Marsell Bendig, Sergei Barracuda, Anna Fialová, Jan Révai, Alfons Llupi, Vojtěch Vodochodský, Roman Motyčka, Valentin Torač, Kamila Trnková (více)Obsahy(1)
Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (481)
Expresivně nasnímaná low-budget buddy gangsterka o zoufalé honbě za lepším životem a splněným snem mladého drogového dealera. Autenticky drsná, syrová a bezútěšná exkurze do současného pražského podsvětí, z něhož se jedna jeho bezvýznamná součástka za každou cenu snaží vymanit. Drogy, rap a značkový hadry jsou tady trefně vylíčeny jako alfa a omega života dnešní (nejen) mladé generace. Mišík dostal svou dosud jednoznačně nejlepší roli a je v ní až překvapivě dobrý (Marsell Bendig jako jeho cool sidekick není o nic horší). Po vynikajícím Semestru Adam Sedlák znovu dokazuje značný cit pro stylisticky precizní a nápadité generační výpovědi, které v závěru dokážou emočně silně zarezonovat. Všem to určitě nesedne, pro mě ale zatím český film roku. 85 % ()
Plné energie a agrese - v dobrém slova smyslu. Možná by to na konci nemuselo nabrat až takový formát over the top morality (ne ve smyslu "drogy jsou špatné", ale erbenovsky-antického osudového trestu za osobní transgresi), ale to vadí jen trochu. Mišík se pro roli narodil, ale opravdový objev je Marsell Bendig, kterého chci příště v hlavní roli, ne jen jako sidekicka. ()
S velkým předsudečným despektem jsem mačkal plej v domnění, že se dočkám nějaké náctileté pičočalamády pro sociálně síťově angažované vymatlance, kterou ihned spláchnu do hajzlu. Och, jak jsem se v Toho žita hospodáři krutě zmýlil! Dostal jsem totiž na naše lůzry a hnoje nebývalý, mrazivý až znepokojivý výlet do sice hnusného, ovšem reálného světa potratů dělnické třídy, vyrachtaných živlů, naprosté mentální spodiny, smažek, hokynářů se „smíšeným zbožím“ a kraniálně vylízaných instapičinek, vkusně balancující mezi Trainspottingem a Mandragorou. Tady trochu prrr, jen dramatická hyperbola, honiči hned nebudou stahovat kalhoty, zas tak explicitní to není, jen děsící, s čím vším tu musíme obývat Zeměplacku. Kupříkladu i s prvotřídně vymaštěnou solvinou, pissničkářem, tedy vlastně recitátorem blahoslavených s vkusně pokerovanou držkou a la Bory, obskurně odporným pičusem, kterého kdyby jiné lopaty neposadily do vaty, doteď somruje na piko před Kauflandem u Karolíny. K těm všem pozitivům to má i naprosto skvělého cigoše, fuckt klobouček, more, a i mimo plátno odpudivě slizká buznička, Mišík junior, to bez blonďatého žužupřelivu a v neteplouškých hadrech dal k mému velkému překvapení totálně famózně. Takže hluboká poklona, pane Sedlák, doufám, že to mezi těmi korektně zdegenerovanými, pozlátkovými pamrdy dneska klapne, a Vy i díky té trapkoceně budete moci s těmi parádními sondami do žumpy utěšeně pokračovat. ()
Svěží proud do stojatých vod české kinematografie přináší svým druhým celovečerákem Adam Sedlák. V tom podává strhující herecký výkon duo Adam Mišík - Marcel Bendig, kteří se tak doslova sami stávají přes noc BANGEREM, a zároveň hlavními adepty na triumf na březnovém udílení 30. Českých lvů v kategorii nejlepší herec v hlavní a ve vedlejší roli. Tenhle BANGER., řešící problematiku slávy a drog, a s nimi souvisejících témat, si máte chuť nechat servírovat opakovaně. Originální close-up kameru podporuje fantastická hudba a po audiovizuální stránce se jedná o jeden z nejlepších filmů, který byl kdy v tuzemsku natočen. Velká raketa a plná palba. Emoce v divákovi zůstanou ještě dlouho po projekci. 💯 (13.09.2022, Kinobox projekce) ()
Rap mě míjí obřím obloukem a nejsem vyloženě fanouškem ruční kamery, přesto si mě BANGER. divácky získal a nadmíru mě zaujal. Je to v podstatě jedna neuvěřitelně divoká a svižná jízda, která funguje od začátku až do konce takřka na výbornou. Velký podíl na tom má právě ta skutečnost, že je film natočen na iPhone a že se děj odehrává v průběhu několika málo hodin. Díky originálním vsuvkám (AZ-kvíz a prestiže to zabily) a neotřelému vizuálnímu pojetí se jedná v rámci tuzemské kinematografie o neobyčejný zážitek. Herecky mě ve filmu nejvíce bavil civilní Marsell Bendig (dokonce jsem si značnou část stopáže myslel, že se jedná o staršího Jana), který mě svým bezprostředním výkonem vskutku "vysmažil" zrak. V závěru mi na mysli vytanula Perníková věž, která ale byla kvalitativně trochu jinde. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (10)
- Režisér Adam Sedlák vyvrátil tvrzení, že by obsazení Adama Mišíka (Alex) byl kalkul. Výběr herců se zúžil podle umu jak zpívat, tak i rapovat. Navíc Mišíkovy fanynky na jeho vizáž ve filmu reagovaly nevalně. (vyfuk)
- Sergei Barracuda nebyl první volbou pro roli rappera. Režisér však nechtěl prozradit, kdo jiný to byl. Krom toho Barracuda do filmu moc nezasahoval a viděl ho až na premiéře. To mělo i za následek menší rapperovo rozhořčení, že ve filmu zazněly i písně, za které se styděl. (vyfuk)
- Režisér Adam Sedlák se svěřil, že chtěl, aby jeho film byl Dealer (1996) pro „tiktokovou generaci“. (vyfuk)
Reklama