• Janinka73
    *****

    Pro mne definitivně nejlepší televizní film posledních let. Herecké výkony skvělé, prostě to nemá chybu. Zhlédla jsem tento film již dvakrát v odstupu zhruba deseti let - a byla jsem znovu nadšená, ačkoliv jsem si po tak dlouhé době nevzpomínala skoro na nic. Asi nejvíc se mi líbil ve své roli Petr Nárožný a taky miluju atmosféru první republiky. Tuto tématiku nikdy nevynechám - není zase tak častá.(1.12.2011)

  • insurgentes
    ****

    Neškodná a dobře udělaná televizní zábava, kde dominují vtipné hlášky, při kterých jsem se smál nahlas. Josef Somr brilantně hraje člověka, který rád žije a umí užívat život plnými doušky, ta role je mu zcela vlastní. Sice jsem celou dobu sledování filmu nemohl přijít na to, co tím chtěl básník říci, když postavil vedle sebe kontrast hedonistického otce a upjatého suchopárného továrnického synka, který jí radši k večeři vajíčka, protože to moc nestojí, a teprve telenovelové finále mi potvrdilo, že vlastně nic moc - měla to být prostě jen taková zábava.(14.1.2010)

  • Marthos
    ****

    Sympatická adaptace Poláčkova románu, v níž není docela jisté, kdo koho vlastně nakonec převychová. Náležitá atmosféra je podtrhnuta výběrem skvělých hereckých osobností v čele s Josefem Somrem, Ondřejem Vetchým a Petrem Nárožným. Pomyslnou třešničkou na dortu je ovšem sňatková kancelář pod vedením rozšafné Nadi Konvalinkové, zbytek výstižně shrnuje otcovo flamendrovské provolání o náhle se vybavivších důležitých konferencích.(31.1.2016)

  • ondrula
    ****

    Poměrně absurdní komediální téma zavání komikou doby, kdy to Karel Poláček napsal. Tudíž to obrácení rolí (nezvedený tatínek a zodpovědný synáček), které mělo být pramenem celé té komičnosti, na mě vůbec nefungovalo. Jediná věc, kterou jsem si dokázal opravdu užít, byly skvělé herecké výkony (hlavně tedy Petr Nárožný) a také autenticky vystihnutá atmosféra doby první republiky.(13.5.2015)

  • gudaulin
    ***

    Televizní hra je adaptací literární předlohy Karla Poláčka a je založená na nápadu výměny rolí mezi otcem a synem, kde syn vychází jako podstatně zralejší a zodpovědnější osobnost, kdežto táta prochází obdobím zastydlé puberty. Osobně mám radši tento příběh v podání divadla Ypsilon, kde si roli tatínka zahrál Jiří Schmitzer. Ten dokázal své postavě dát přece jen větší rozměr než Josef Somr, jakkoli ani ten není špatný. Celkový dojem: 60 %.(21.8.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace