Režie:
Vojtěch MoravecKamera:
Jan DrnekHrají:
Sandra Nováková, Jakub Prachař, Jitka Čvančarová, Hynek Čermák, Ondřej Pavelka, Lucie PolišenskáObsahy(1)
Když se sejde rodina, je to vždy radost. Dva bratři se svými ženami se potkávají v bytě svého dědy, který je v nemocnici a už to s ním vůbec nevypadá dobře. Bráchové jsou každý úplně jiný, ale mají se svým způsobem rádi, zato jejich manželky se nemohou vystát a vzájemné pomlouvání je pro ně nezbytnou součástí života. Ve vzduchu visí dědictví po dědečkovi, ale na schůzku dorazí i otec obou bratrů s důležitou novinkou. Dědeček chce s nimi se všemi jet k moři, aby ho jednou v životě viděl. Mají se tedy o čem bavit, ale naráží na jeden problém. Nikdy se neshodnou a pokaždé skončí tím, že se pohádají. Jmenují se Hádkovi. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (94)
Už jsem to psal vícekrát většinou u filmů natočených dle divadelních scénářů. Obdivuji scénáristy, kterým stačí místnost, dvě židle se stolem a dva herci s tak vypiplanými dialogy, že se divák nemůže odtrhnout od postav oči. A klidně může jít o jakýkoliv žánr od mrazivého psychologického drama po konverzační komedii. Zprvu se zdálo, že Hádkovi mají našlápnuto tímto směrem a onou místností s židlemi bude byt umírajícího dědy. Český většinový divák má bohužel rád jednoduchost a tak tomu byly přizpůsobeny i dialogy, ale přiznávám, že mne to zprvu bavilo. Další level jednoduchosti českých komedií bývá krkání a prdění a k tomu zde naštěstí přistoupeno nebylo. Ona to bohatě vyvažovala Sandra Nováková s permanentní erekcí bradavek. Nástupem druhého páru když už hašteření Prachaře s Novákovou začínalo nudit se film zase rozjel a jak Čvančarovou nemusím, tak tady byla super. Čermák poslední dobou tak nějak v komediích jen přicmrndává a je to škoda, mohl mít větší prostor. Dokoukat se dalo v pohodě a s přihlédnutím k současnému tristnímu stavu českých komedií na českých tocích se jedná dokonce o nadprůměr. Dávám za 3 lupeny salátu. * * * ()
Svižná komedie o jedné dosti pošahané, ale možná že právě často typické české rodině, která jako obvykle má spoustu plánů, ale ve finále se všichni akorát tak ožerou, pohádají a porvou, aby se nakonec zase udobřili a mohlo se jet nanovo. Sandra Nováková zvládla svoji "úplně vymaštěnou" na jedničku. 60% ()
Zatímco předchozí Matky Vojtěcha Moravce byly zbytečně neuspořádané a skákaly od jedné ženské ke druhé, tady rozkouskování nehrozí. Všechny postavy se totiž sejdou v jednom bytě po umírajícím dědovi o 79 metrech čtverečních (ale vypadalo to, že má víc), přičemž si na něj brousí zuby obě manželky bratrů (podpantofláků) Hynka Čermáka a Jakuba Prachaře. Dámy se navíc nesnesou a aby toho nebylo málo, na přeměřování bytu (případně hledání schovaných úspor) si vyberou stejný čas. A absurdita jedné rodinné krize se začne napínat… protože jakmile dojde na dělení majetku, jdou emoce stranou. Moravec (se spoluautorkou scénáře – a tady velmi dobrou – Sandrou Novákovou) vytvořil slovní humor vycházející z mezilidských (rodinných) vztahů, který minimálně první půlhodinku funguje naprosto skvěle. Natáčelo se v kulisách panelákového bytu se starým umakartovým jádrem a retro tapetami, uvnitř se potkávají solidně napsané postavy (jedna je hloupá, druhá uječená…) a hlavně velmi slušně hrající herci. Škoda, že se to celé někde za půlkou krapet rozsype, a situace, které měly jakýs takýs základ (jeden obviňuje druhého a ten namísto, aby se bránil a uvedl věc na pravou míru, hodí jiné obvinění zpět), či byly prostě odkoukané ze života, jsou už jen uměle vyhrocené a tlačené do extrémů. Česká rodina je holt fenomén (neříkám, že jinde ve světě je to lepší) a i přes uřvanou druhou polovinu je výsledek fajn. Za slušné tři bradavky, teda hvězdy. ()
Nejdřív tu byly Matky, nyní Synové a snachy. Výsledek je podobně matný včetně doprovodného popíku, který nutí poohlédnout se po pytlíku na zvracení. Slet supů pod přezůvkami a vymaštěných supic do hloubětínského hnízda disponuje vizuálem primáckého seriálu a i přes snahu být sžíravou konverzační fraškou s nádechem cynismu je tak i převážně napsán. Herecky obstál jen Čermák (především když tasí neprůstřelné argumenty absolventa Vysoké školy života), jinak Pavelka budil dojem, že flašky s alkoholem nebyly jen rekvizity, manželka pana režiséra dávala na odiv místo talentu své tělo a její submisivní filmový choť ji navzdory absence molitanových vycpávek překonával ve velikosti prsou. Jakž takž ještě obstála Halina Pawlowská, dokonce se mi zdálo, že i trochu zhubla.. Polanski může být v klidu, nějaký konkurenční Masakr se vůbec nekonal.. ()
A přesně proto se celý život vyhýbám rodinným sešlostem... Film, kde každá postava perfektně připomene někoho, koho osobně, nebo alespoň od vidění, znáte. Hlášky pobaví, hlavně s přibývajícími promilemi hlavních postav, ale ty ksichty, ty jsou čecháčkovsky naprosto přesný. Herecky tak super, že ani slabší místa nejsou úplně o ničem. ()
Galerie (27)
Photo © Bontonfilm

Zajímavosti (2)
- Natáčanie filmu prebiehalo v Prahe. (dyfur)
- „Příběh o rozhádané rodině může znít jako horor, my jsme ale hledali tu směšnou stránku hádajících a náramně jsme se u toho bavili. Natáčení jsme si strašně užili. Každý se někdy pohádal, takže jsme všichni mohli těžit z vlastních zážitků. Herci byli skvělí a práce s nimi byla fantastická. Všichni se do svých postav ponořili a díky tomu ten film vychází tak dobře, jak jsme si ho se Sandrou vysnili,“ uvedl Vojtěch Moravec. (SONY_)
Reklama