Scénář:
Hiroši SekoKamera:
Teppei ItóHudba:
Kensuke UšioHrají:
Toja Kikunosuke, Tomori Kusunoki, Šógo Sakata, Ai Fairouz, Šiori Izawa, Marija Ise, Karin Takahaši, Taku Jaširo, Kendžiró Cuda, Maaja Učida, Nacuki Hanae (více)VOD (1)
Epizody(12)
-
Inu to Chainsaw (E01)
-
Tokio tóčaku (E02)
-
Njáko no jukue (E03)
-
Kjúšucu (E04)
-
Džú no akuma (E05)
-
Dendži o korose (E06)
-
Kiss no oadži (E07)
-
Džúsei (E08)
-
Kjóto jori (E09)
-
Motto Boroboro (E10)
-
Sakusen kaiši (E11)
-
Nihontó vs chainsaw (E12)
Obsahy(1)
Japonsko. Lidstvo žije v neustálém ohrožení ďábly/démony, kteří ztělesňují lidský strach. Čím větší je strach, tím silnější je ďábel. Proti tomuto všeobecnému ohrožení bojují „lovci ďáblů“ – jak ti posvěceni vládou, tak i další na volné noze. Denji je teenager, který nesní po ničem jiném, než po normálním životě, ve kterém bude mít dostatek jídla, hezký domov a nakonec snad i přítelkyni. Jeho největšími tužbami je jednou jíst i něco jiného, než suchý chleba, a dívčí objetí. Místo toho musí žít na úplném okraji společnosti v rozpadající se chajdě a splácet obrovský dluh po otci, kvůli němuž mu Yakuza hrozí smrtí. Když jednou náhodou narazí na malého, překvapivě roztomilého a zraněného ďábla Pochitu a pomůže mu k zotavení tím, že mu nabídne svou krev, začnou spolu pro zmíněné gangstery lovit další ďábly, kteří sužují japonský venkov. Yakuza má však s ulovenými monstry vlastní plány a Denji i Pochita se brzy stanou postradatelnými. (TheDarKnig)
(více)Videa (39)
Recenze (56)
Chainsaw man je pro mě velké zklamání. Po veškerém tom hypu jsem čekal teda o dost více. Je to ukázkový východní příběh, kde prezentace vítězí mnohonásobně nad obsahem. Nebýt stylových postav, extrémně kvalitní animace a drsných hlášek a momentů, tak to pravděpodobně ani nedokoukám. Místy to sice pěkně pracuje se světem i postavami, ale místy se na to úplně kašle a mě to nebaví. Přitom jak svět, tak postavy mají potenciál, ale krom Denjiho a Aki tu nikdo není dostatečně výrazný a zajímavý. Aspoň mimo svoji "tajemnost". Už mě nebaví i ty nejvíc povrchní "šilený" borky, ze kterých si anime fanoušci cvrnkají a přitom je to nejvíc nudný a prázdný archetyp. Nejvíc mě asi vadí sázka na šokování, která je nudná, protože nic není vybudovaný a věci se prostě dějí. Bezcílnost děje a nízké sázky tomu taky nepomáhájí. No takto pozitivně to hodnotím s odřenýma ušima, protože prezentace, animace, soundtrack a některé momenty fungují. Ale potenciál tu byl teda mnohem větší. Chtělo to lepší uchopení. ()
Lovci démonů jsou v posledních letech v kurzu a přesto každý další počin s touhle tématikou nadchne. Zatímco Jujutsu Kaisen a Demon Slayer jsou relativně “přízemní”, zde má hlavní hrdina místo hlavy motorovku a i když mě na první dobrou napadlo, že je to “nejvíc anime věc ever” a taky velký přepal, přesto jsem hypu podlehl a říkám, že byl zasloužený. Je to cool, parádně to odsýpá, svět je zajímavý a celé to skvěle vypadá. Po hudební stránce by tam mohly být větší bangery, ale jinak není moc co vytknout, tak snad druhá série bude brzy. ()
Temná, akční a plná násilí, která sleduje osud hlavního hrdiny Denjia, který žije v dystopické budoucnosti plné démonů. Po tom, co je jeho tělo sloučeno s démonickou motorovou pilou, se Denji stává Chainsaw Manem a začíná pracovat pro vládu, aby pomohl ochránit lidstvo před démony. Plné krvavých soubojů a temných tajemství, které se postupně odkrývají během průběhu děje. I když je série velmi akční, tak se také soustředí na vývoj postav a jejich vztahů. Celkově lze říci, že Chainsaw Man je kvalitní anime série, která nabízí akci, napětí a postavy, které si oblíbíte. Pokud máte rádi akční anime plné násilí a překvapivých zvratů, tak byste Chainsaw Man rozhodně neměli vynechat. ()
Některým mangám přechod do anime podoby sluší... jak jsem se tu před časem podivoval nad nevýrazným zpracováním Komi-san, Chainsaw Man je přesně opačný případ, mangu jsem rozečetl, ale nespatřoval jsem na ní nic výjimečného, anime zpracování ho v mých očích však pozvedlo na novou úroveň, už jen práce s kamerou a úhly záběrů dělají z jinak nudných pasáží vtahující podívanou. Prokreslené a plynulé pohyby postav mimo jiné díky použití pravděpodobně rotoskopie, jim dodávají uvěřitelnější, dospělejší tón, než jaký jsem cítil v manze (a pro mě jednoznačné plus oproti tematicky velmi podobném Džudžucu kaisen). Byť nadměrné využití CGI, kde ani není využit jeho plný potenciál dojem z akčních sekvencí poněkud sráží (proč se animátoři stále řídí hloupým dogmatem, že 25 fps u CGI nebude působit přirozeně, jde mimo mě, naštěstí už se objevují výjimky viz nové NieR:Automata anime), paradoxně jsem si nejvíc vychutnával animaci ve výborných atmosférických scénách, kde postavy ani nemluví a věnují se obyčejným činnostem. Postavy, byť ne zrovna nějak výjimečně (charakterově) prokreslené, občas dokáží překvapit zajímavými myšlenkami a zejména Dendži byť idiot si alespoň na nic nehraje a působí v rámci možností uvěřitelně. Takže i během relativně málo epizod si k postavám nějaký vztah asi vytvoří každý a o to více pak zapůsobí jisté události v pozdějších dílech. A také samozřejmě nesmím zapomenout na skvělý soundtrack, kde Kensuke Ušio dokazuje, že není jen technař ale umí skvěle podtrhnout i emočně vypjaté scény. Stejně tak závěrečné znělky nebo spíš videoklipy jsou kapitolou sama pro sebe a je až neuvěřitelné, že byť má každá epizoda svůj vlastní, žádný bych nenazval podprůměrným či generickým. ()
Teprve třicetiletý mangaka Fujimoto je šílený génius. A když říkám "šílený" myslím to ve všech významech toho slova. Autor, který dostal pochvalu za svůj kreslířský talent už i od jedné z legend manga průmyslu, autora kultovního Monstra Naokiho Urasawy. Teď jeho extrémně populární a oceňovanou předlohu vzalo do rukou jedno z momentálně nejprestižnějších japonských anime studií MAPPA a tohle žánrově těžko uchopitelné dílo převedlo do pohyblivých a ozvučených obrázků. A jak to tedy dopadlo? Naštěstí naprosto úžasně. Už z kinematograficky excelentního OP a EDs, originálních a pod taktovkou zcela odlišných interpretů i animátorů pro každou jednu epizodu v sezoně, bylo vidět, že k tomuhle všichni zúčastnění tvůrci přistoupili s nasazením - půjčím si heslo z jiné současné slavné série - PLUS ULTRA a nebyl to jen studený kalkul. Ale byla tu snaha zavděčit se co nejvíce fanouškům předlohy, byla tu snaha dát adaptaci... srdce. A šlo to poznat z každého rozhodnutí, z každého momentu adaptace. Mohl bych se tu teď rozepisovat na mnoho dalších řádků o genialitě Fujimotova psaní a kvalitě převedení jeho příběhu a postav do nového formátu, ale napíšu pouze: Jděte do toho. Něco tak svěžího, podvratného, proti žánrovým konvencím jdoucího, bláznivě absurdního a černohumorného... a přesto zcela uvěřitelně, silně a hluboce emočního, psychologického a dramatického s chutným bonusem v podobě brutální... chcete-li démonické řezničiny se příliš často neobjevuje ani na poli japonských manga komiksů. A co navíc: Fujimoto je opravdu velkej filmovej nerd, což jde znát jak z jeho přístupu k vyprávění, tempu, či úchvatné kompozice a úhlů, tak samozřejmě z vícera zřejmých odkazů na filmové klasiky! No prostě full package. Tenhle zážitek stojí opravdu za to. Anime roku. 9,5/10 ()
Galerie (343)
Photo © TV Tokyo
Zajímavosti (4)
- Při každém openingu Makima hladí Denjiho po hlavě a následně mu podává šneka, kterému tykadla hrají různými barvami. Ve skutečnosti se nejedná o šneka, ale o Leucochloridium paradoxum neboli Motolici podivnou. Tento parazit převezme kontrolu nad tělem šneka a udělá z něho doslova „zombie šneka“. Následně svými pulzujícími tykadly láká ptačí dravce, kteří následně sní parazita. Parazit však ptáka nezabíjí, ale skrze jeho výkaly se násladně množí a čeká až bude moci převzít kontrolu nad dalším šnekem. (Yoshitsune)
- Opening první série je plný odkazů na slavné filmy/seriály, namátkou např. Gauneři (1992), Texaský masakr motorovou pilou (1974), Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994), Tahle země není pro starý (2007), Tenkrát v Hollywoodu (2019), Constantine (2005), Big Lebowski (1998), Šinseiki Evangelion (od r. 1995) a Klub rváčů (1999). (KCM)
- Každá epizoda první série má svůj vlastní ending (a to nejen animaci, ale i píseň). (KCM)
Reklama