Režie:
Guy RitchieKamera:
Ed WildHudba:
Christopher BensteadHrají:
Jake Gyllenhaal, Dar Salim, Alexander Ludwig, Emily Beecham, Antony Starr, Bobby Schofield, Jonny Lee Miller, Sean Sagar, Jason Wong, James Nelson-Joyce (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Příběh seržanta Johna Kinleyho, který na své poslední pracovní cestě do Afghánistánu využívá služeb místního tlumočníka Ahmeda. Ten neváhá riskovat život, aby v náročném terénu Johna dopravil do míle vzdáleného bezpečí. (Prime Video)
Videa (8)
Recenze (356)
Pekná hudba na konci umocnila nie pátos, ale ten dobrý pocit z toho, že sa niečo podarilo. Ritchie je starý dobrý filmový robotník, ktorý vie priniesť silu aj do zdanlivo nemožného puta medzi americkým "oslobodzovacím" vojakom a Afgancom, ktorý by ho mal vlastne nenávidieť, ale on nenávidí skôr Taliban. V podstate ide len o silu záväzku a splatenie dlhu, ale konanie hlavne postavy môžeme určite považovať za výnimočné, bežný americký vojak je rád, že je doma a užíva si nezaslúžený dôchodok a vojenské pocty. Ritchie dostal film tam, kde by ho bežný filmár nedostal, pretože samotná premisa filmu smrdí lacnou propagandou, ale on to obalil do príbehu, kde slovo chlapa má ešte cenu. ()
Stále mi behal po rozume Mayday s Butlerom, kde som tiež čakal akčnú nálož a napokon som sa dočkal prekvapivo komorného príbehu o netradičnom chlapskom spojenectve, ba miestami až priateľstve. Ale samozrejme s tým, že The Covenant je predsa len iná liga (sorry, Jean-François Richet). Áno, aj tu som sa tešil na strhujúcu akciu a nie, ani tu som sa jej nedočkal. Ako v Mayday, aj v The Covenant akcie je relatívne málo a jednak to, čo tu je, nie je žiadne enormne strhujúce divadlo, to si treba napísať na rovinu. Ako-tak zasiahne azda len prepadovka v lome a finále pri priehrade, ale obe scény nie ani tak kvôli špičkovej bojovej choreografii (ktorá tu proste nie je), ale skrátka z dôvodu, že vám záležalo na postavách... a škrie vás každá preliata kvapka krvi. Sakra vám na nich záleží najmä na konci. To už ich máte zadreté pod nechtami a ste zvedaví, ako to skončí. Želal som si, aby sa to skončilo dobre... ale toto je film Guya Ritchieho. Najviac ma nudila stagnujúca (paradoxne najakčnejšia) dlhá pasáž, kedy dvojica uteká pred presilou a pokúša sa z posledných síl ako-tak vyrovnať skóre. Občas ma zarazila biedna práca s logikou. Neverím, že ak by Taliban hľadal osobu X a poznal by jej brata a vedel by, že ten brat vie, kde sa osoba X nachádza, že by to z neho nevydoloval. Brat síce vysvetlí, ako je to možné, ale aj tak som nechápavo krútil hlavou. A ak by som bol vojak na úteku pred smrteľne nebezpečnými nepriateľmi a vedel by som, že odhalili dom, v ktorom som sa cez noc ukrýval, fakt by som sa následne naprieč stavbou neprechádzal vystretý a tak, aby ma videli z diaľky X kilometrov, aby ma mohli zamieriť a luxusne trafiť do hlavy. Film teda trpí nielen divnou (ne)logikou, ale i nevyrovnaným tempom. Je ale pravda, že to až tak nevadí, lebo postavám úprimne držíme palce a režisérovi sa perfektne podarilo vystihnúť ten pocit, keď viete, že ste niekomu dlžný za záchranu života a viete, že ak mu to nesplatíte (nech to stojí, čo to stojí, pokojne aj váš život), nebudete sa už nikdy pozrieť do zrkadla. Je tu viacero strhujúcich a intenzívnych scén, paradoxne nie akčných, ale psychologických. Napr. keď sa isté dve postavy po X mesiacoch znova stretnú, prebehne ich prvé stretnutie len s malým množstvom slov. Napriek tomu im všetky emócie dokonale čítate z tvárí. A manželkin preslov sa možno zaradí medzi najsilnejšie scény hollywoodskej kinematografie roku 2023. Veľmi dobrá hudba. Inšpirované skutočnými udalosťami. Chýbal mi dodatok z obdobia, čo sa stalo „potom“. Ale možno to bolo správne rozhodnutie. ()
První cca půlhodina byla ubíjející a já netrpělivě očekával akci... Nejlepší částí je záchranářská akce přes hory, pak zas na chvíli dojde dech a konec dobrý. Podle recenzí jsem tedy očekával větší nářez, ale nakonec čtyři ušmudlané dám. Samotnou kapitolu představuje rozbujelá byrokracie - nezavěšujte, jste v pořadí. Ani nechci domýšlet, jak dlouho by to trvalo u nás. Film není krvavý, o to ale více působí realisticky. Pěkný vizuál, velmi dobrá hudba. Rozhodně mi nevadilo, že se natáčelo ve Španělsku, páč, to dá rozum, na Blízkém východě by to nešlo ani náhodou. Koneckonců je to film a před sto lety by vše natočili ve studiu mezi papírovými kulisami. Dluhy je třeba splatit a smlouvy dodržet! 3,5* ()
Jsem rád, že podobné typy filmů stále vznikají, ale nečekal bych je od Ritchieho, kde jsem jeho charakteristický rukopis neviděl. Ovšem zůstalo pečlivé řemeslo a způsob jakým kamera snímá Jaka Gyllenhaala a nádherné prostředí Španělska, je skutečně dechberoucí. Celkově to není žádný zásadní snímek v kariéře tohoto slovutného režiséra, jsem fakt rád, že si drží své tempo a doufám, že si svou pozici udrží i přes několik propadáků v kinech za sebou. A příště chci zas nějakou gangsterku. :) ()
The Covenant je veľmi fajn, je to síce taký netradičný Ritchie, ale aj v takejto žánrovke mu to ide dobre, Jake Gyllenhaal a Dar Salim si to dávajú viac než slušne, film je vlastne rozdelený na dve časti, tá prvá mala určite lepší švih a tú so si dosť užíval, v tej druhej to trošku poľaví, ale nie je to nič čo by ma výrazne nebavilo, ale má to aj super hudbu, ktorá vie byť poriadne intenzívna a dáva vyniknúť mnohým momentom, Ritchieho dvorný skladateľ od Gentlemanov (Christopher Bernstead), ktorý mi ulahodil hlavne u Rozhnevaného muža si aj tu vybral dobrú chvilku. Ničím to príliš nevybočuje, ale to vlastne ani nevadí, všetko tam je funkčné a plní to svoj účel. 7/10 ()
Galerie (26)
Zajímavosti (10)
- Během závěrečných titulků se zobrazují fotografie skutečných vojáků s afghánskými tlumočníky. (sirjohn)
- Režisér Guy Ritchie se po tragické nehodě při natáčení filmu Rust (2024), při kterém herec a producent Alec Baldwin omylem zastřelil kameramanku Halynu Hutchins, rozhodl, že při natáčení jeho filmu se nebudou žádné reálné zbraně používat. Byly nahrazeny zbraněmi airsoftovými. (Castrator)
- Film sa natáčal v Alicante, Sax a Villajoyosa (Španielsko) od februára 2022. (Arsenal83)
Reklama