Reklama

Reklama

Válečnice

  • USA The Woman King (více)
Trailer 1

Snímek Válečnice vypráví pozoruhodný příběh Agojie, ženských bojovnic, které v devatenáctém století chránily Dahomejské království v Africe se zdatností a odhodlaností, kterým se nikdo nedokázal vyrovnat. Film, který se inspiruje skutečnými událostmi, sleduje emocionální a pozoruhodné úsilí generálky Nansici (oscarová Viola Davis), která cvičí novou generaci rekrutek a připravuje je na střet s nepřítelem, který je odhodlaný zlikvidovat jejich životní a kulturní hodnoty. A to jsou věci, za které je zkrátka nutné bojovat. (Falcon)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (129)

Marze 

všechny recenze uživatele

Je zde moderní feministický pohled. Válečnice je osvalená žena se silnou vůlí, která používá sílu. Obsazení je přitažlivé a příběh je zabalen do akce, na niž je nabalena silná historická a kulturní kritika. Dialogy jsou ale povšechně plytké. Příběh je zajímavější, než ho vypráví historické učebnice. ()

Big Bear odpad!

všechny recenze uživatele

Bylo, nebylo jedno Dahomejské království v západní části Afriky. V devatenáctém století prosperovalo hlavně díky obchodu s otroky. Válečníci tohoto království pořádali vojenské výpravy při nichž doslova lovili a unášeli lidi z ostatních kmenů a prodávali je bílým otrokářům na třžištích v dražbách. Odporný bílý kolonizátor a otrokář to měl docela jednoduché. Připlul do zavedeného přístavu, na trhu nakoupil otroky a zase odjel. Neprodaní otroci v lepším případě byli použiti jako otroci Dahomejců, v horším byli obětováni při krvavých náboženských rituálech. Dnešní mileniál si asi zlého bílého otrokáře představuje jako lovce Pampaliniho, který běhá po savaně se síťkou a loví kličkující černoušky. V sedmnáctém století to snad i tak mohlo být, ale v době o které pojednává film Válečnice, navíc točený (bacha!) podle skutečných událostí  bohužel tuto práci odváděli Dahomejci. To ovšem poněkud vrhá trochu jiné světlo na tu omílanou mantru jak zlý bílý otrokář drancoval Afriku a všichni Afričané mají dnes nárok na vše, protože byli oběťmi. Mimochodem víte kdy Dahomejské království začalo zanikat? Na konci devatenáctého století, protože odporný bílý Brit čím dál více tlačil na zrušení otroctví... ! Eh...toliko fakta snadno ověřitelná.  ---  Jednoho dne (doufám, že se to už nedožiju) bude zřejmě vaše smart TV hlásit (nebo tajně odesílat) někam na nějaké Ministerstvo pokroku na co jste koukali, kolik závadného obsahu sledujete a kolik naopak progresivního obsahu jste viděli. Mám tedy tento týden splněno pokrokovým filmem Válečnice !  Hádám, že dnešní neomarxisté a feministky u filmu prožijí několik vícenásobných orgasmů. Hlavními hrdinkami je klan bojovnic co zabíjí muže, bojuje za nezávislost a osvobozuje otroky z jha odporných bílých kolonizátorů. V hlavní roli mužatka, opravdu nepěkná na pohled a trochu jsem se bál aby se mi o ní nezdály ošklivé sny... Tlustá Lashana - nová to  agentka 007 zde opět dostala - Licence to kill (jak se to řekne dahomejsky nevím), stejně tak jako ostatní válečnice...  Já mám rád historické filmy, historie mne zajímá a zejména to devatenácté století. Byla to doba úžasných objevů (samozřejmě na dekadentním západě), technického pokroku a rozvoje. Stateční pohříchu bílí muži jako třeba Livingstone vymazávali z map poslední bílá místa... Za nimi šel mnohdy voják, farář, učitelka a lékař... A s nimi civilizace a západní kultura. Bavíme se o době kdy Afrika byla diverzita sama! Kanibalismus nebyl jen specialitkou Guyjany, Papui a Šalamounových ostrovů, ale i Afriky. Mimochodem tam místně funguje dodnes. Zkuste se narodit jako albín a když se vám podaří zdrhnout jen s uříznutou rukou, budete mít sakra kliku! Můžeme polemizovat o tom, zda měl bílý člověk právo narušit toto rozmanité civilizační a kulturní uspořádání. Sežrat zabité, na ohni na klacku opečené bojovníky z jiného kmene (to aby do mne vstoupila jejich síla přeci)  mohla bejt určitě prima grilovačka s bubnováním pod hvězdnatým africkým nebem. Podobně mohlo být fajn to všelijaké obětování bohům, duchům a krvavé kmenové ritualy, páč logicky jak jinak uchlácholit všechny ty duchy a strašidla jichž je přeci savana plná... Já nijak nesnižuji hrůzu otroctví a obchodu s lidmi. Vím o něm dost, právě kvůli studování dějin USA a kolonií. Ale to je prostě historie. Dnes jsme dál. Potomci afrických otroků žijí mezi námi, jsou to stejní lidé jako my. Mají stejná práva a že mají odlišnou barvu pleti z nich nedělá jiné lidi než jsme my. Stýkáme se s nimi, pracujeme s nimi, bereme si je, máme s nimi děti... Důkazem je konec konců i tento bohužel šílený film. Kde by asi tak dnes byla nějaká Thuso Mbedu bez bělochů? Někde by vyloupávala z kůry larvy na večeři, vykopávala batáty, nebo by jí rodiče někomu provdali za dvacet koz. Kde by byla ,,Britka'' Adjoa Andohová, které při korunovaci britského krále Karla III. připadal balkón s královskou rodinou ,,příšerně bílý'' a ještě to měla potřebu sdělovat veřejně médiím? Dokáže si někdo představit, že by po zvolení prezidenta Obamy nějaký bílý herec veřejně řekl, že Bílý dům je moc černý? Myslím si, že to co by se strhlo poté by byl takový mazec, že by na to zíral jen s otevřenou pusou a neškrtnul by si už ani v reklamě... Kupodivu mne překvapilo, že v Anglii ještě zůstalo nějaké původní obyvatelstvo, co se poté ozvalo úřadu pro britský rozhlasový a telekomunikační úřad se stížností na dehonestaci královské rodiny.  Každý má právo říci svůj názor, ale ruku na srdce. Rovnost v tomto konkrétním případě už neexistuje a největšími rasisty jsou dnes právě všichni ti Afro-čané co žijí na západě. Tolerantní bílá majorita vše zatím schroupáva s klidem, ale filmy jako Anna Boleyn s černou představitelkou, aktuálně Kleopatra nebo tahle neomarxistická kravina o válečnici osvoboditelce, to vše začíná pomalu ale jistě vdouvat vlnu nevole a i zlosti. Dějiny se nesmí přepisovat. Tenhle film je odpad jak vyšitej. Nezbývá než si už jen počkat na nový dokumentární pořad BBC Sira Davida Attenborougha o černých ledních medvědech. Pak už budu mít stoprocentní jistotu, že svět se úplně zbláznil. - ODPAD () (méně) (více)

Reklama

hroubek 

všechny recenze uživatele

Tento film to bude mít u diváku dost složité. Já jsem rozhodl oprostit se od jakýchkoliv předsudků a přistupoval jsem k filmu otevřeně. A on se mi odvděčil dobrou podivnou, která mě nijak zvláště neurážela. Samozřejmě nebudu tady obhajovat některé konkrétní chyby, které film má (logické chyby, nepřehledné hromadné souboje, nebo lehce přepálená délka). Válečnice je dobře natočený film, kterému se daří velmi stylově odvyprávět svůj příběh. Pokud si chcete film užít, tak je potřeba přistoupit na jistá pravidla, jenž film má. Režisérka Gina Prince-Bythewood odvedla řemeslně přesnou práci a její film vypadá a z ní dobře. Vizuální stránka je působivá, kostýmy jsou hezké, a celková stylizace se mi líbila. Prince-Bythewood měla k ruce šikovné choreografy, střihače, scénáristku a snaživé herce. Viola Davis táhne film na svých bedrech a při slabších momentech je to ona, kdo film podrží. Navíc je to výborná herečka a vše odehraje s přehledem. Lashana Lynch je hodně fajn a v této roli mi sedla. Osobně jsem nepoznala Johna Boyega, ale o to více jsem si užil jeho výkon. Thuso Mbedu jsem do tohoto neznal, ale zde mi ukázala, že je dostatečně talentované a pokud dostane další role v Hollywoodu, tak se nebudu zlobit. Válečnice je povedený a zajímavý, a pokud chcete zkusit něco jiného, tak mu dejte šanci. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nejprve oslavné ohlasy ze zámoří, pak poměrně studená sprcha. Ostatně i hodnocení tady je nakonec „překvapivé“. Tvůrci rozhodně pracují se zajímavým prostředím, a to jest jedním královstvím v 19. století v západní Africe. A zároveň pracují s hrdinkami, ženskými válečnicemi, i když tady bych už přídavné jméno zajímavé úplně nepoužil. Nerad bych, aby to vyznělo šovinisticky, ale prostě řezat se mají chlapi. Nicméně zmiňované království bojuje o svou existenci, zálusk si na něj dělají okolní říše i obchodníci s otroky, zabrat tak musí hlavně jednotka válečnic. Akce je natočená solidně, ale rozhodně ne tak, abych si některé scény hned chtěl zopakovat. Viola Davis je coby zadumaná drsňačka s traumatem fajn, ale nějaké oscarové řeči bych krotil. Upoutá především neokoukané prostředí, ale jinak (pro příště) méně sesterství, banálních frází a taky minut, naopak to chtělo víc syrovosti, špinavosti a rozhodně i emocí. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Trochu jsem se bál, že mě čeká pouze řemeslně chabá progresivistická banalita zaštítěná hesly jako 'Girl Power' a 'Black Lives Matter'. Dostal jsem však dobře natočené a příjemně staromódní historicko-dobrodružné drama v exotických kulisách, které přes dvě hodiny nadprůměrně baví a své hodnoty (potřeba svobody a rovnoprávnosti) předává plně v souladu s tématem snímku a svou ideologickou rovinu (naštěstí) netlačí za každou cenu do popředí. Nonstop akční jízdu ale rozhodně nečekejte - největší devizou filmu jsou výborně zahrané sympatické ústřední hrdinky. 70 % ()

Galerie (44)

Zajímavosti (9)

  • Během závěrečných titulků následuje ještě jedna krátká scéna. (Amras)
  • Útok na ohradu z trnitých akácií byl i ve skutečnosti součástí výcviku mladých Agojie. (Jirka_Šč)
  • Žena jménem Nawi, identickým jako má jedna z hlavních hrdinek ztvárněná Thuso Mbedu, zemřela v roce 1979 a byla zřejmě poslední známou Agojie, která bojovala s Francouzi ještě v roce 1892. (Jirka_Šč)

Související novinky

Viola Davis zpátky v roli Amandy Waller?

Viola Davis zpátky v roli Amandy Waller?

04.05.2022

Zatímco nové vedení studia Warner Bros. vymýšlí, co vlastně sakra dělat s jejich hraným DC portfoliem, respektive jak kupu nesourodých projektů usměrnit tak, aby z toho postupem času vzešlo druhé MCU… (více)

Reklama

Reklama