Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Uprostřed války v budoucnosti mezi lidskou rasou a silami umělé inteligence je Joshua (Washington), zocelený bývalý agent speciálních jednotek, který truchlí nad zmizením své ženy (Chan), naverbován, aby vypátral a zabil Stvořitele, nepolapitelného architekta pokročilé umělé inteligence, který vyvinul záhadnou zbraň s mocí ukončit válku... a lidstvo samotné.  Joshua a jeho tým elitních agentů se vydávají přes nepřátelské linie do temného centra území okupovaného AI... jen aby zjistili, že zbraň, která má zničit svět, je AI v podobě malého dítěte. (Falcon)

(více)

Videa (6)

Trailer 4

Recenze (408)

Othello 

všechny recenze uživatele

Ta falešná textura filmového pásu s výrazným zrnem mě hned od začátku objala, pohladila, konejšila a já jsem si připadal po všech těch úskalích krutého světa šedesátifrejmového digitálního obrazu jak zpátky u maminky v láskyplném objetí prapůvodní lásky. Navíc Edwardsovy vizuálně inscenační schopnosti míří i dále než jen za volbu správného filtru, nýbrž například jím natočené noční scény skutečně působí jako noc, aniž bych měl pocit, že nad všema visí svítící balón a metr a čtvrt od kamerového rámu stojí bílá halogenka. Ačkoli v různých dílčích detailech fikčního světa jsem narážel na povědomé marveloviny (výzbroj a výstroj tajné infiltrační vojenské jednotky efektně bliká a svítí na všechny strany; v chudých vesnických chýších se svítí petrolejkama, ale je tam plazmová televize), byl jsem ve své velkorysosti rozhodnutý tomu napařit prostě pět hvězd, jen pokud se to nezvrhne v opravdu výjimečně pitomou scénáristickou zhůvěřilost. Dokážete si teď asi představit, co se dělo dál. Nebo spíš nedokážete. Edwards prokazuje, že je neschopný pracovat s postavami a vedením příběhu na té nejelementárnější úrovni. Tady je opravdu co věta, to perla. Úplně bizarní posuny v příběhu patrně má na svědomí nějaké radikální sestříhání, které z filmu vytvořilo kolekci rádobyhlubokých one-linerů, které psal někdo ze základní školy ("We both can't go to Heaven. You are a bad person and I am not a human.") se sci-fi money-shoty a neustálými vizuálními referencemi na jiné filmy (Aliens, Platoon, Akira). Edwardsova záliba prezentovat svůj svět skrze anonymní bystandery vytváří sice bezvýhradné ikonické výjevy, ale časem je začne nadužívat natolik, že tím odhalí celou tu dvourozměrnou dvouplánovou metodu (prostí lidé vpředu, sci-fi destrukce vzadu). Choreograficky a fotogenicky ten film naštěstí funguje, nicméně v kombinaci s tím sebevzývajícím idiotským příběhem vyznívá ve své vizuální kompetentnosti paradoxně ještě nadutěji. ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Po technické stránce je to zázrak, který svou práci s rozpočtem je závanem blockbusterů ze začátku tisíciletí (Piráti, LOTR, Transformers). Avšak bohužel po příběhové stránce to absolutně nestojí za to. Na příběh tvářící se vážně, chytře a filozoficky tu máme příliš hloupý konflikt. Ten je v tomto případě snad černobílejší než u Avatar. Nuance jsou tu tak neznámé slovo. Samotný vztah hlavního hrdiny a dítěte film také neprodává dobře, protože místo přirozeného sbližování postav tu máme pseudo inteligentní žvásty. Takže ikdyž pozlátko je velké a silné, tak obsah je na tolik slabý, že vás film znudí a za pár dnů si na něj už vůbec nevzpomenete. ()

Reklama

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Robomíru zdar, Americe zmar! Jednoruký láskou taje, divák hledá jinotaje.“ Sadistickými scenáristy o pár končetin ořezaný černoch, trpící navíc i ejaculatio praecox, viz „Dal bych cokoli za jednu minutu s Mayou,“ dostal od imperialistického strýčka Sama rozkaz proniknout do doupěte neamerické inteligence, mezi žluté roborebely, kující ajťácké pikle v rákosí. Úkolu se zhostil zodpovědně a tak dlouho infiltroval, až hlavní partyzánku obtěžkal. SPOILEROIDNÍ OKÉNKO: [][] Přečteno mezi řádky (kukuřice na orbitu).  ̊Ϫ̊ Amerika je zlá, skrznaskrz prohnilá a bojechtivá (ale moc jí to válčení nejde).  ̊Ϫ̊ Nejhorší urážka amerického generála je: „Ty humanisto!“ Druhá nejhorší: „Ty inteligente.“  ̊Ϫ̊ Heslo dne zní: „Rozvíjej AI, posílíš mír!“ Heslo budoucnosti: „Robo-táři všech zemí, spojte se![][] Zajímavý vizuál typu mišmaš osciluje mezi Četou, Apokalypsou (ale bez Wagnera), Blade Runnerem, Nevědomím a Zkázou vzducholodi Hindenburg, šmrncnuto i VALL-I a Districtem 9, kde kreveťáky nahradili robolámové. Scénář je prudce mírotvorný, se záměrem rozbrečet válečné štváče a propagovat AI v cílové divácké skupině, tedy v mateřských školkách. Dvě hvězdy a OFF. ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Obrovská snaha o novodobou klasiku, která by se mohla řadit po bok Blade Runnera nebo Apocalypse Now, se vyplácí po dobu dvou třetin metráže, který jsou vizuálně, designově i příběhově ohromný (nízkýmu rozpočtu navzdory). Pak ale přijde třetí akt. Akt, ve kterym najednou všechno působí, jako by to přejal jinej tvůrčí tým a všechny zúčastněný to přestalo bavit – a tak prostě zkondenzovali celý Elysium do finálních čtyřiceti minut a udělali ze Stvořitele nejtupější, nejbéčkovější sci-fi roku, čímž veškerá snaha přišla vniveč. Přitom režijně i vizí se ty dvě třetiny drží The Creator neskutečně vysoko. Ty tři hvězdy dávám hlavně za tu snahu přivést na plátna kin originální tvorbu, která v posledních dvaceti letech pomalu mizí. ()

luka4615 

všechny recenze uživatele

Epická vizuální stránka, které ale bolestivě podráží nohy zoufale vykořeněný scénář. Tak zhruba nějak takto lze v jedné krátké větě popsat snímek The Creator režiséra Garetha Edwardse, jemuž se za nezvykle střídmý rozpočet podařilo stvořit nádherný realistický svět se všemi jeho obyvateli a zvyklostmi. Je tedy vážně velká škoda, že se díky odtažitému scénáři do tohoto atraktivního univerza nemá divák sebemenší šanci hlouběji ponořit. Ve finále tedy tento na první pohled pulzující svět působí jen jako bezduchá opuštěná tapisérie pro neuvěřitelně generický příběh. Přičtěte si k tomu všemu i neúměrnou stopáž a dostanete něco, co dalece přesahuje možnosti i schopnosti tvůrců. Je mi z toho smutno, jelikož na tento snímek jsem se vážně velmi těšil, nicméně nakonec jsem místo epické, hru měnící sci-fi záležitosti s přesahem dostal velmi průměrnou podívanou, u níž jsem se na ciferník hodinek koukal víc, než by bylo záhodno. Tak snad příště! „Execute her or we go extinct.“ ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • Pôvodný plán bolo použiť hudbu Hansa Zimmera produkovanú umelou inteligenciou, ale hoci tento proces priniesol uspokojivé výsledky, Edwards si nakoniec vybral možnosť, že Zimmer zostaví pre film svoju originálnu hudbu. (Arsenal83)

Související novinky

Gareth Edwards a nový Jurský svět?

Gareth Edwards a nový Jurský svět?

dnes

Kolem dinosauří série začíná opět být čím dál víc rušno. Není tomu ani tolik dnů od chvíle, co jste se zde mohli dočíst, že ohledně natočení nového dílu Jurského světa z pera scenáristy prvních dvou… (více)

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

23.01.2024

V úterý 23. ledna 2024 byl v Samuel Goldwyn Theater v Beverly Hills z úst herců Jacka Quaida a Zazie Beetz oznámen kompletní výčet nominací pro nadcházející 96. ročník předávání cen americké Akademie… (více)

Čína ovládla globální příjmy kin

Čína ovládla globální příjmy kin

02.10.2023

Už dávno nikoho nepřekvapí, že čínský filmový trh je obrovský. Stále se nicméně neděje často, aby filmy z druhé nejlidnatější země na světě, které zároveň takřka nikdo za jejími hranicemi neviděl,… (více)

10. ročník Future Gate sci-fi film festivalu

10. ročník Future Gate sci-fi film festivalu

13.09.2023

Největší středoevropský filmový festival sci-fi filmů a kultury Future Gate odstartuje svůj jubilejní desátý ročník 26. září v pražském kině Lucerna a následně se přesune do Brna. Kromě hlavní… (více)

Reklama

Reklama