Režie:
S.J. ClarksonKamera:
Mauro FioreHudba:
Johan SöderqvistHrají:
Dakota Johnson, Sydney Sweeney, Celeste O'Connor, Isabela Merced, Tahar Rahim, Emma Roberts, Mike Epps, Adam Scott, Kerry Bishé, Zosia Mamet (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Snímek Madam Web je svěží variací na zaběhnutý žánr. Vypráví o původu jedné z nejzáhadnějších hrdinek vydavatelství Marvel. V napínavém thrilleru uvidíme Dakotu Johnsonovou jako Cassandru Webbovou, zdravotnici z Manhattanu, která zjišťuje, že možná vidí do budoucnosti. Tváří tvář tajemstvím minulosti naváže Cassandra přátelství se třemi mladými ženami, které čeká slavná budoucnost, pokud ovšem přežijí smrtonosnou přítomnost. (Falcon)
(více)Videa (10)
Recenze (201)
Použijem recenzentskú frázu, akú som vždy chcel použiť, ale až po desaťročiach sa zjavil film, na ktorý ju viem úprimne aplikovať: na druhý deň som ani nevedel, že som to videl. Pritom ono sa mi istým spôsobom páčilo, že z ochrnutej slepej babičky vidiacej budúcnosť a pravidelne pred nebezpečenstvom varujúcej svojho obľúbeného Spider-Mana, spravili veselú babskú jazdu. Ale trvá to smrtiace dve hodiny a prvých 40 minút bolo fakt peklo. Pritom nápad urobiť origin kultovej spider-manovskej postavy tak, že ho uchopím ako príbeh o záchranárke, ktorá v 90. rokoch jazdí sanitkou s parťákom, by som si pozrel rád. Ale musel by byť lepšie napísaný a natočený. Sympatické herečky pri všetkej snahe nedokážu zakryť absolútnu plochosť charakterov svojich postáv, akcie je málo a nestojí za nič a extrémne zúfalý záporák akoby práve došiel z Denníkov červených črievičiek a nechápal, kde je ku*va David Duchovny. Atmosféra špecifických 90. rokov je (s výnimkou zopár songov) nulová. Občas to dokonca bolo nechcene smiešne. Po väčšinu času však „len“ strašne nudné. Istý potenciál by som v tom na rozdiel od zvyšku sveta videl a chvíľu som dokonca uvažoval dať tomu „až“ 3*, ale keď som si predstavil, že by vznikli sequely, alebo že by som si to musel pozrieť ešte raz, nebolo mi všetko jedno. ()
Mám rád, když filmy tím, jak jsou natočené, odráží dobu, ve které se odehrávají. Tak třeba Madam Web se odehrává v roce 2003, kdy vznikl i nechvalně známý, velmi podobně špatný Daredevil, lepší ovšem v tom, že měl alespoň celistvý děj a že si na něj už moc lidí nepamatuje. Zato Madam Web, to je čerstvá komiksová rána. Nedává smysl, je nudná, v lepším případě bizarní, v nejlepším případě nechtěně směšná, ovšem to už záleží na benevolenci diváctva. Já se přitom zpočátku bavil neškodolibě, film mi zhruba v první půlhodině sliboval, že se bude věnovat Cassandře stejně jako rodině Parkerových, že nám o Spider-Manových rodičích, strýčkovi a tetičce řekne něco, co jsme nevěděli, případně neviděli, a že Madam Web v jejich osudech sehraje nějakou významnou roli. Ale bohužel. Sice nevím proč, ale scenáristé se rozhodli přehodit příslovečnou výhybku na jinou, ve finále doslova slepou kolej plnou klišé a nezáživna. ()
Kamoško, Morbius je oproti tomuto majstrovské dielo. Spider univerzum proste nefunguje. Je však dobré, že tieto hovná vznikajú, aspoň to dáva väčší priestor pre docenenie prvého Venoma. A to nás tento rok čakajú ešte dva počiny. Takže nie, Madam "50odtieňov" Web nepotrebuje byť videná v kine, teda pokiaľ sa nevoláte Rado Procházka. Len za vtipnosť ultraslabučká 1 z 5 (Kino Mladosť, premiéra) ()
Marvel se každým svým aktuálním přírůstkem doslova pohřbívá za živa, a tak tu máme po Marvels další oprávněně neuvěřitelný propadák, na kterém hledat pozitiva je jako hledat pověstnou jehlu v kupce sena a já si tak jen říkám, kdy už těm pohlavárům ve studiu konečně dojde, že ženské režisérky a komiksové hrdinky prostě nefungují, že je diváci nepřijímají a že to jde celé kvůli jejich vlezdoprdelkovskému přístupu do kopru. Každopádně, pojďme se tedy pokusit nějaké ty plusy, co by mohli potencionálního diváka přeci jen přilákat, najít. No, je to těžké, ale asi bych zmínil Dakotu Johnson, která tu jak vzhledově, tak herecky působí důstojným dojmem a ani samotná ústřední zápletka pak v jádru nemusela být pod jiným tvůrčím týmem špatná, jelikož na mě působila poměrně funkčním způsobem, ovšem její výsledné zpracování prostě dopadlo tak jak dopadlo, ale to už volně přecházím k negativům, kterých je mnohem, mnohem víc, a právě ono celkové zpracování Madam Web je tím nejzásadnějším problémem. Celé je to totiž jen jedna obrovská křeč, pocházející od naprosto nekompetentních tvůrců, kteří nenabízejí v rámci komiksových filmů absolutně nic, co by podobné filmy nabízet měli. Veškeré postavy musím tudíž označit za nudné, nezajímavé a nevýrazné, ústředního záporáka pak doslova za trapného a v rámci komiksových filmů možná za toho vůbec nejmarnějšího, tohle prostě není ani co by se za nehet vešlo důstojný protivník, ke kterému je zbytečný cokoliv dodávat. Herecky je to pak to samé, matné ksichty, co nemají jednak co hrát a jednak ani jejich zápal nepůsobí kdovíjak aktivně, či přesvědčivě. Zápletka je pak plná otravných scén a dialogů, bez spádu a zájmu, a naopak s pořádnou dávkou nesmyslů, podivností a úplně bez budoucnosti. Jinak to nemá ani žádnou atmosféru, napětí, a především ani styl, no a vrcholem všeho je přítomná (ne)akce, které je fakt nevídaně málo, ale hlavně její zpracování je doslova katastrofální, a to jak po choreografické, tak nápadité stránce, no prostě nedůstojný humus. Celkově je Madam Web zkrátka jen jedna obrovská nuda, s mizernýma postavama a hroznou akcí, takže ty mé dvě hvězdičky jsou možná až moc, ale prostě jen musím zopakovat, doufám, že tento film je snad už opravdu definitivní tečkou za strmým pádem marvelovských projektů, a už bude snad jen líp, jelikož hůře to jde provést opravdu už jen stěží. ()
Rozhodně to není horší než Marvels (2023) nebo Morbius (2022) a nezaslouží si to o zhruba 10 procent méně než Morbius. Nejsou zde takové feministické hovna jako v Marvels a netlačí se tam ty ženské tak moc dopředu. Ženská je těhotná a má děcko co umírá léčba nepomáhá tak jde do Peru hledat nějakého pavouka najde ho a pak ji jeden chlápek co ji doprovázel zastřelí a ukradne ho . Ona stihne ještě porodit a její dcera má později nadpřirozené schopnosti (proč se to u ní neobjevilo dříve film nevysvětlí) on díky tomu , že ho ukradl je prokletý a vidí do budoucnosti to, že ho 3 spiderholky jednou zabijou (proč ho nezabili tehdy ti domorodci film nevysvětlí) a snaží se je zabít dříve . Jsme v přítomnosti roku 2003 a ta její dcera jezdí se sanitkou jednou spadne s autem do vody a vidí nějak budoucnost později narazí na ty 3 holky a ho jak je chce zabít tak je chrání. Problém filmu je ten, že to lákalo na ty spiderholky ty tam jsou v kostýmech , ale zhruba jen 5 minut z toho tak 4 minuty ještě v flashbaccích a tak minutu na konci (nepočítám závěrečné titulky) co láká na další díl co stejně asi ani nebude (zdravíme potitulkovky Morbia) . Celkově je to slabší jsou tam tak 3 bojové scény (vlak, bistro a konec) na konci je v astrální formě což nedává ani smysl a získá to jen tak. Záporák je takový idiot, že nedokáže najít ženskou co má reálně 1 kamaráda nedokáže k tomu kamarádovi dojít a sejmout jich tam. Nedokáže si najít číslo ukradeného taxíku (předpokládám, že to někdo hlásil) a zjistit kde se pohybuje. Scéna kde zabíjí nějaké náhodné fízly a pak to svede na Kasandru je podobně debilní jako scéna v Morbiovi (i ta se odehrávala na železniční stanici). Je pěkné, že zde představili malého Spidermana bůhví jakého ,ale nikam to asi nesměřuje. Jinak tohle je v jiném vesmíru než bude Kraven a Venomové a Morbius. P.s. Taková úvaha co by se stalo kdyby zabil jen jednu z těch tří v té vizi vidí, že ho zabijou všechny tři společně kdyby jednu zabil tak by se to nestalo? P.s. 2 Konec nedává smysl ony 3 ho ani nezabijou sice je to tam jaksi vysvětlené , že to neviděl celé , ale to je výmluva. P.s. 3 To s tou sanitkou je blbost ona řídila držela se kovových částí taky měla dostat šok i ona P.s. 4 Sydney tam vypadá jak kdyby si odskočila z nějakého porna se školačkama 40 procent ()
Galerie (50)
Zajímavosti (17)
- Dakota Johnson uviedla, že nikdy nevidela žiadny film od Marvelu, "maximálne štvrtinu jedného z nich". (Arsenal83)
- První film, který použil úvodní logo 100. výročí společnosti Columbia Pictures na oslavu stého výročí založení studia. (Johnny.ARN)
- Dakota Johnson (Cassandra Webb) opustila svou agenturu WME ve prospěch CAA necelý týden po uvedení prvního traileru k tomuto filmu. Podle Variety to „zvedlo obočí v branži“ a vyvolalo neopodstatněné zvěsti, že se Johnson film nelíbí, zejména poté, co si z něj dělala legraci v pořadu Saturday Night Live (od r. 1975). Hollywood Reporter však zjistil, že vzhledem k tomu, že CAA byla ochotna zastupovat i její produkční společnost TeaTime Pictures spolu s jejím nezávislým filmem Daddio (2023)", je pravděpodobné, že zdánlivě podezřelé načasování tohoto kroku nebylo ničím jiným než filmově-obchodním šťouchancem. (Johnny.ARN)
Reklama