Režie:
John BaileyScénář:
Roy CarlsonKamera:
Willy KurantHudba:
George FentonHrají:
Ed Harris, Madeleine Stowe, Charles Dance, Patricia Healy, Benicio Del Toro, Pruitt Taylor Vince, Buddy Dolan, Robb Edward Morris, Marc Macaulay (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Zkušený policista Kyle Bodine se zamiloval do ženy, která o něj zprvu nejevila zájem, neboť byla vdaná. Byl jí zcela okouzlený, znovu ji vyhledal - a tehdy začal jejich milostný román. Muž krásné Rachel byl násilník a týral ji. Netrvalo dlouho a manželka ho zabila. V panice povolala na pomoc svého přítele a on jí pomohl zahladit stopy. Za nějaký čas ale Kyle zjistil, že věci se mají jinak, než původně předpokládal. (Bontonfilm)
(více)Recenze (42)
"No, Kyle, měl jsi pravdu !! Dřív nebo později to vždycky poserou.." Výtečný kameraman John Bailey, jak se zdá, platí i za velmi dobrého režiséra, kdyby ovšem dostal příležitost, on totiž Porcelánový měsíc rozhodně nelze považovat za zvlášť originální snímek, zato ovšem jistě za snímek nesmírně zajímavý, s velkým důrazem na detail.. Precizní, poctivá a skvostně odehraná krimi, v níž zejména tradičně jistý Ed Harris předvádí neskutečně dobrou práci.. ()
Není to skvělé, je to v ději celkem křečovité a je vám jasné, jak to tak nějak dopadne, i když si film myslí že vás ochcal, ale díky tomu, jací herci byli vybráni, je to docela zábava a dobře se na dění kouká, i když vám mohou nějaké scenáristické tahy vyloženě vadit. Má to navíc ten správný retro nádech. Ten čas letí... ()
Poctivá kriminálka se vším, co ke správné detektivce patří – zajímavá, napínavá, solidně natočená, hudební podmaz trefně zvolený, herci výteční. Okouzlující Rachel působí zranitelně a křehce, její manželství s hrubiánem a děvkařem nestojí za zlámanou grešli a celé její já volá o pomoc. Není divu, že se do ní sympatický polda zamiluje až po uši a zrozená náklonnost je viditelně oboustranná. Pravdou ovšem zůstává, že kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá a vražda nespadá do omluvitelných hříchů. Celou dobu jsem byla zvědavá, kdo je ten v pozadí, za tím, tušený, však dobře skrytý. Závěrečný kotrmelec je vydatně výživný. „Moje babička tomu říkala porcelánový měsíc, je jako velký talíř, působí na lidi a ti pak dělají divné věci.“ - aneb měsíc v úplňku. ()
Ryzí, stylově čisté rané devadesátky. Dusná atmosféra převážně noční Tampy, milostný x-úhelník, zášť, vášeň, chamtivost, zrada, zločin a trest, to vše podbarveno teskným zvukem saxofonu a bubnováním tropického lijáku na kapoty velkých amerických bouráků. Ano, vypadá to jako jedno velké šablonovité klišé, co? A taky to je jedno velké šablonovité klišé, navíc film je od začátku zdánlivě průhledný jako sklo a předvídatelný jako kostka ledu ve floridském pařáku. Ale závěrečná scéna mě stejně překvapila. A dvakrát. A hlavně - herecký čtyřlístek Del Toro, Dance, Harris a Stowe je už sám o sobě pádným důvodem ke zkouknutí. Hodně příjemné retro. ()
Jeden z mnoha krimithrillerů, které v devadesátých letech zaplavily svět. Jeho vizuálním pozitivem je hlavně účast Madeleine Stoweové coby "femme fatale", jeho zápory jsou až úporná snaha o co nejpreciznější a nejkomplikovanější zápletku. Snaha se ovšem mění místy skoro až ve křeč, nicméně přes "šokující" závěr filmu se tvůrcům nedá upřít jistý potenciál, z nějž ovšem tentokrát ani zdaleka nevyčerpali vše. ()
Galerie (16)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer
Reklama