Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (271)

asinus 

všechny recenze uživatele

Jako, mně je jasný, že tohle neni film na pětku, ale když jsem na tom byl asi dvanáctiletý v kině, hlouběji netknutý filmovým šílenstvím a "neznalý poměrů", totálně mě to dostalo a závěr mě překvapil. Když se na to podívám teď vidím toho moc, k dokonalosti to má daleko, ale přesto mám ten film rád a baví mě jako málokterý jiný. ()

Qitek 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem nepochopil toho povyku kolem filmu. Je to laciná slátanina, kterou rychle Frantíci uvařili, jen aby byli první, kdo použijí digitální kameru. O.k. byli jste první. A co z toho. Občas to zaujme nadupanou atmosférou i opravdu originálními a zajímavými triky. Ale nenechte se hned zlákat a oklamat. Jindy jsou totiž záběry a různé kompozice naprosto otřesné. Jo a je to nuda a děs k posrání. A chválu si ten film může posbírat kde chce...Na pravdě (kterou mám) tím stejně nic nezmění. Pitof je skutečný nýmand. Můj vůbec první film v životě, u kterýho sem měl nutkání odejít z kina. ()

Reklama

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je takové franzouské "Z pekla". Narozdíl od svého britského protějšku je ovšem více.. "přeplácaný".. připadalo mi, že většina těch kamerových šíleností a digitálních efektů byla čistě samoúčelná, v tomhle dávám přednost ´chladnějšímu´ "Z pekla". Ani Gerard Depardieu už není, co býval, a většina soubojů mi přišla směšná.. Ale i po odečtení těchto chybek zůstává docela povedená temná detektivka s mystickými prvky. A pokud máte tu přeplácanost rádi, bude to pro vás film roku.. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Brakové dobrodružství s adekvátně brakovým scénářem s okázale hloupými zvraty a spoustou flashbacků, který bohužel nedokáže budovat napětí, a pozoruhodně nevyrovnanou vizuální stránkou, střídající krásné stylizované a atmosférické obrazy staré Paříže na pokraji revoluce s hnusnými detaily točenými na digitál. A ty směšné pokusy otylého Depardieua o kung fu bitky... ()

WoWoW 

všechny recenze uživatele

Tady to někdo trochu přehnal se stylizací, opravdu je to celé takové divně barevné a hlavně ta příšerná kamera. V prvních momentech jsem si říkal, že to snad radší vypnu. Sice jsem to nakonec dokoukal, ale celé zpracování toho filmu mě příšerně štvalo. Příběh celkem klasika, na tom se toho příliš zkazit nedalo. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)
  • Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)
  • Do role fantoma byl původně obsazen Daniel Auteuil, nakonec byl ale nucen odejít kvůli problémům s rozvrhem, když bylo natáčení filmu posunuto. (HappySmile)

Reklama

Reklama