Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (271)

PALINO 

všechny recenze uživatele

Pitof sa rozhodol natočiť Fantóma na digitálnu kameru, čo mu umožnilo naplno využiť jeho nepochybné vizuálne cítenie. Zobrazenie Paríža roku 1830 v spojení s pekne kolorovanou oblohou to len dokazuje. Najlepším momentom filmu sú ale scény súboja medzi Vidocqom a Alchymistom, ktoré sa Vám svojou pôsobivosťou najviac zapíšu do pamäte. Veľkou a podstatnou slabinou filmu ale je, že nemá hlavného hrdinu, s ktorým by sme sa mohli stotožniť a sympatizovať. G. Depardieu je síce fajn, no vystupuje iba v niekoľkých (zato podstatných) scénach filmu. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Vizuál je tady všechno. Pomiňme, že Gérardovi co se týče rolí akčních detektivů odzvonilo a jako vytučnělý méďa béďa se potácí ze scény do scény a vůbec mu člověk nemůže věřit, že by vydržel aspoň 1 minutu souboje s fantomem. Paříž jak jí milujeme - špinavá, hnusná a plná odporných upocených úchyláků. Záběry rybím okem na ohyzdné ksichty humusných pošuků smíchaný s perfektním zobrazením fantoma a jeho schopností - což je hlavní pilíř filmu, vyšetřování je tam jen proto, aby film měl nějakej dopředu posouvanej děj. Druhým kladem je charizmatická a krásná femme fatale Inés Sastre a ta její piha na rtu. Prostě vykašlat se na scénář, co je poněkud mimo a i na konec, co je poněkud mimo ještě o trochu víc a jen si vychutnat perfektní vizuální zpracování, filtry, hudbu a zvukové efekty a krásně hustou a temnou atmosféru. Pitofův vrchol, co nepřekonal. ()

Reklama

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Vidocq, pro někoho možná vybájená legenda, ve skutečnosti však historická postava - bývalý zločinec, který stál u zrodu Sureté, policista s kontroverzními metodami. Inspiroval mnoho umělců. Huga při psaní Bídníků. Moskalyk si jej vybral do prvního dílu jeho seriálu "Dobrodružství kriminalistiky". Dostal se i do žánru pokleslého, jako v tomto filmu. Jistě, fabule tohoto filmu je tak banální, předvídatelná a naivně hloupoučká, jak jen fabule může být. Také je v ní několik rozporů. Jenže výtvarné zpracování tento počin staví vysoko nad kategorii "propadák". Nádherné výrazné kontrasty - černé mraky a modré nebe, květinový záhon a hořící postava atd. atd. Temnota revoluční Paříže, groteskní obličeje, hampejzy... Který retro komixový film kdy měl tak podmanivou atmosféru? Žádný či málokterý. Navíc mě těší, že Vidocq se vyhýbá hloupému patosu, který je tak častý v amerických adaptacích. Nesnaží se dojmout, moralizovat ani poučit. Ví, že to neumí a chce jen jednoduše bavit. A to mu vcelku jde. V technickém zpracování selhává výrazněji snad jen v soubojových scénách, které jsou sestříhány s vysokou frekvencí a chaoticky - jednotlivé záběry na sebe pramálo navazují. Vzato kolem a kolem v průměru jde o průměr, ač složený z extrémních ingrediencí. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Detektívka, ktorá má pôsobivý vizuál a ponúka nám nahliadnutie do temnej éry francúzka. Tento film má kopec nedostatkov. Môžme začať určitou prehnanosťou v deji, snaží sa byť niečim čím nie je, Depardieu začína upadať a jeho herecký výkon je dosť strnulý a aj keď viem že Pitof je francúzky Cohen musím uznať že aspoň s týmto filmom dokázal ako tak zaujať. Teda aspoň mňa. Pretože aj napriek všetkej svojej kvázi umeleckosti a dokonalosti diela skĺzava do určitej fázi tuposti čo z neho robí film, ktorého jediným účelom je skrátka vypnúť a nechať sa unášať tou atmosférou alebo to dáko pretrpieť, lebo zase ak sa na to pozerám zo strany nezaujatého diváka fantóm lúvru je väčšia, tupšia, debilnejšia a umeleckejšia sračka, ktorej môže zdatne konkurovať film na plný plyn. inak sa dá povedať že som to pretrpel, aj užil, vychutnal aj sa k tomu vrátim a keď pre nič iné tak aspoň preto aby som mal film ktorý začal potápať kariéru Gérarda. Ja viem že je to nemoralistické ale aj také filmy musia byť. Nie? ()

hot_spot 

všechny recenze uživatele

Po hodině jsem radši odešel. Hnusně digitální kamera působí jako by se s ní potácel ožralec z hospody (už mi chyběl jen detail nějaké nosní dírky), děj si snad někdo vymýšlel přímo při natáčení a z herce v hlavní roli spíš bolí hlava. Jestli je tohle ukázka prvotřídní vizuální stránky, můžu jako film uvést i řecké památky, které jsem natáčel v deseti letech... ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)
  • Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)

Reklama

Reklama