Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (271)

choze 

všechny recenze uživatele

Brakové dobrodružství s adekvátně brakovým scénářem s okázale hloupými zvraty a spoustou flashbacků, který bohužel nedokáže budovat napětí, a pozoruhodně nevyrovnanou vizuální stránkou, střídající krásné stylizované a atmosférické obrazy staré Paříže na pokraji revoluce s hnusnými detaily točenými na digitál. A ty směšné pokusy otylého Depardieua o kung fu bitky... ()

Nach 

všechny recenze uživatele

Průměr s docela překvapivou pointou a zajímavýma hercema v čele s Gérardem Depardieuem. Původní seriál sice neznám, ale věřím, že ač film průměrný, ostudu původnímu dílu nedělá. Sice je i na těch 100 minut mírně zdlouhavý, ale řadu pozitivních věcí zde určitě najdu, ať už jde o atmosféru, hudbu nebo docela kvalitní akční scény. 65% ()

Reklama

Prolog 

všechny recenze uživatele

Tenhle film jsem viděl před pár lety a přišel mi skvělej. Když jsem se na něj podíval s odstupem času tak už ani nevím proč se mi tak líbil. Příběh je zajímavej, stejně jako vizuální stránka věci. Ale co mi moc a moc vadí je ta kamera a střih. Jak si má člověk tu krásnou vizuální stránku užít když i ten nejdelší záběr ve filmu nemá víc než pár sekund? Navíc je film neustále rozmělňován záběry na oči, ústa, nosy herců. Někomu to může přijít jako umělecký záměr...mě to, ale kazí požitek z jinak zajímavého filmu. Kde jsou ty časy minimalistického střihu??? ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Až moc přebarvičkované, přestylizované, komiksově laděné a ty neustálé blízké detaily mi lezly co chvíli na nervy. A ne, nepůsobilo to ozvláštňujícím dojmem. Otylý Depardieu se v několika scénách pokouší působit jako rváč a jednou si střihne dokonce kung fu kop! Jak směšné. Nemít to takovou kadenci střihu, bude to vyloženě trapné. Jinak to temné ladění, v podstatě sci-fi příběh (ačkoliv tady na ČSFD ten žánr uveden není - správně by tam mělo být historická krimi se sci-fi prvkem) a pár drobností vzdáleně připomínajících Jeuneta, od kterého si nejspíš Pitof vzal mustr, to docela ušlo, ale jinak je to navoněná předražená bída. Včetně naprosto nelogického příběhu, který se závěrečným odhalením naprosto přestane dávat zpětně smysl, ale nechci spoilerovat. Vidět znovu to rozhodně nemusím. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Francouzská produkce posledních deseti let má utkvělou obscesi dohnat a předehnat produkci velkých amerických filmových studií a po technické stránce se jí to přinejmenším částečně daří. Fantom Paříže je toho typickým příkladem. Je to originální, s dynamickou kamerou, divokým střihem a zajímavou hudbou. Z filmového hlediska zajímavý snímek, kde vyniknou nápadité trikové sekvence, velké detailní záběry a výborné herecké výkony. Jenže co naplat, scénář je slabý a nelogický. Přestože filmu nelze upřít atmosféru a barevnou kompozici, vzhledem k výše uvedenému scénáři nemohu dát čtyři hvězdičky. Celkový dojem: 65 %. Typický příklad filmu, kde je důležitější, jak je to natočeno, než o čem to je. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)
  • Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)
  • Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)

Reklama

Reklama