Režie:
PitofHudba:
Bruno CoulaisHrají:
Gérard Depardieu, Guillaume Canet, Inés Sastre, André Dussollier, Edith Scob, Moussa Maaskri, Isabelle Renauld, Elsa Kikoïne, Dominique Zardi (více)Obsahy(1)
Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (271)
Nikdy jsem nepochopil toho povyku kolem filmu. Je to laciná slátanina, kterou rychle Frantíci uvařili, jen aby byli první, kdo použijí digitální kameru. O.k. byli jste první. A co z toho. Občas to zaujme nadupanou atmosférou i opravdu originálními a zajímavými triky. Ale nenechte se hned zlákat a oklamat. Jindy jsou totiž záběry a různé kompozice naprosto otřesné. Jo a je to nuda a děs k posrání. A chválu si ten film může posbírat kde chce...Na pravdě (kterou mám) tím stejně nic nezmění. Pitof je skutečný nýmand. Můj vůbec první film v životě, u kterýho sem měl nutkání odejít z kina. ()
No vizualni zpracovani je misty fantasticke, a vyprava taky, ale ten film je tak desna pi*ovina, ktera si neumi vybrat jestli to bude seriozni patrani po vrahovi z masa a krve nebo honeni za duchem, Ty ** jsou jen a jen za ty neskutecne vizuálni orgie , ty to zachránili. Jinak šílené stříhání během sobojů tam asi mělo zakrýt nějaký nedostatek a dodat napětí. Nepovedlo se... ()
Pitof sa rozhodol natočiť Fantóma na digitálnu kameru, čo mu umožnilo naplno využiť jeho nepochybné vizuálne cítenie. Zobrazenie Paríža roku 1830 v spojení s pekne kolorovanou oblohou to len dokazuje. Najlepším momentom filmu sú ale scény súboja medzi Vidocqom a Alchymistom, ktoré sa Vám svojou pôsobivosťou najviac zapíšu do pamäte. Veľkou a podstatnou slabinou filmu ale je, že nemá hlavného hrdinu, s ktorým by sme sa mohli stotožniť a sympatizovať. G. Depardieu je síce fajn, no vystupuje iba v niekoľkých (zato podstatných) scénach filmu. ()
Že prý je to výborná detektivka. No, tak to si zrovna nemyslím, spíš nějaká fantasmagorie. Fantóm si nasadí masku, která pohltí kulky a předvádí kung-fu... co to sakra..? Co mě však nejvíc vytočila a kvůli čemu dávám odpad!, je kamera. Tady se někdo snažil o výjimečnou obrazovou podívanou a místo toho nám naservíroval otřesnou směsicí různorodých záběrů, ve kterých aby se čert vyznal. Humus. ()
Formálne veľmi atraktívny film, potenciál záhadných vrážd v temnom Paríži však zostal nevyužitý ako príbehom, tak atmosférou. Keby bol režisér Pitof vo svojich filtrových orgiách umiernenejší, nebol by dojem z ,,Fantóma" tak videoklipový... Trochu ľutujem, že z týchto možností nevznikla klasická francúzska detektívka - snímku chýba väčší cit pre rovnováhu medzi nápaditými obrazovými prvkami a kľudnejšími dialógovými pasážami, ktoré by pomáhali budovať napätie. Ale prečo kritizovať... Film je v prvom rade vizálnym umením a na veľkom plátne to na 4 hviezdičky stačí...:) ()
Galerie (27)
Photo © Studio Canal
Zajímavosti (6)
- Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)
- První film, který byl natáčen na novou kameru Sony digital 1080p 24 fps (rok před filmem Star Wars: Epizoda II - Klony útočí). (HappySmile)
- Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)
Reklama