Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (271)

Zalost 

všechny recenze uživatele

Popravdě, tento film by mě zcela minul, kdybych tehdy neviděl ukázku v Kinoboxu. Po jejím shlédnutí jsem věděl, že něco takového zkrátka vidět musím. A nezklamal jsem se, Francouzi opět vytvořili skvěle koukatelné "zhollywoodizované" dílko. Ano, leckomu nemusí vyhovovat bojová umění, které Alchymista předvádí, nebo originální vizuální stránka snímku, ale mě se rozhodně film velice líbil. Až na předvídatelný a přitom zvláštní konec, ale to už je taková osobní bolístka :-) ()

Reklama

Anderas 

všechny recenze uživatele

Tenhle hrůzostrašný mišmaš se snad žánrově ani nedá zařadit. Je to přímo ukázkový příklad filmu, kde je 1000 a jedna věcí navíc a zbytečně. Samozřejmě jsem pointu nečekal takovou jaká byla a vizuálně se nedá prakticky nic vytknout, ale panenská krev? Navíc uvedené klady vylučují další exploze nadšení po druhém a třetím zhlédnutí takže trvanlivost je maximálně minimální. Samoúčelné, efektní, pseudobizardní, úchylné, pŕekvapivé, syrové, napínavé, nesmyslné, magické, nadpřirozené a třeba ještě komické.....co z toho jsou klady a co zápory si každý přeber sám. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Vizuál je tady všechno. Pomiňme, že Gérardovi co se týče rolí akčních detektivů odzvonilo a jako vytučnělý méďa béďa se potácí ze scény do scény a vůbec mu člověk nemůže věřit, že by vydržel aspoň 1 minutu souboje s fantomem. Paříž jak jí milujeme - špinavá, hnusná a plná odporných upocených úchyláků. Záběry rybím okem na ohyzdné ksichty humusných pošuků smíchaný s perfektním zobrazením fantoma a jeho schopností - což je hlavní pilíř filmu, vyšetřování je tam jen proto, aby film měl nějakej dopředu posouvanej děj. Druhým kladem je charizmatická a krásná femme fatale Inés Sastre a ta její piha na rtu. Prostě vykašlat se na scénář, co je poněkud mimo a i na konec, co je poněkud mimo ještě o trochu víc a jen si vychutnat perfektní vizuální zpracování, filtry, hudbu a zvukové efekty a krásně hustou a temnou atmosféru. Pitofův vrchol, co nepřekonal. ()

rounen 

všechny recenze uživatele

Toho kameramana bych odstřelil na místě... tak nepřehledné scény a prostředí už jsem teda dlouho nezažil... k vůli kameramanovi jsem musel poslat film k zemi, pač ten film totálně zpackal... mohlo to být solidní drama - krimi, na způsob Havran (2012), ale bohužel nebyl... scénář byl dobrej, ale chyběl tomu jiný rejža a celkový jeho tým (hlavně kameraman)... ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)
  • Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)

Reklama

Reklama