Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (271)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Tak takhle si představuji komiksový film. Ne, tohle je přímo komiks. Francouzským tvůrcům se podařilo vytvořit doslova živý komiks, ze kterého by se měla americká studia inspirovat. Temný příběh je podpořen temnou atmosférou, hudbou i vizuální stránkou věci. Použitá zvláštní optika dokresluje psychologii postav a rychlý střih nenechá vydechnout. Gérard Depardieu v roli Françoise Vidocqa je doslova démonický. Vhodnost jeho maličkosti se svojí robustní postavou je však na diskusi. Přesto se ji zhostil s plnou profesionalitou. Takových filmů je skutečně málo. ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Když se celý film tváří smrtelně vážně a pak vyrukuje s nadpřirozenou pointou, už to o něčem svědčí. Když navíc staví na slepeném scénáři, už je to na pováženou. A když to poslední, co vás na něm může zaujmout shrnuje věta "Takhle ošklivý akční scény a herecký výkony už jsem dloooouho neviděl", je nabíledni, že pomalu padá do filmového porpadliště... A nic na tom nezmění ani vskutku úchvatné vizuální ztvárnění, ani místy skvělá hudba. Právě jen za tyto elementy dávam dvakrát po hvězdě. A mimochodem, řekněte někdo tomu obalenému Depardieuovi ať přestane hrát akční role. Nesluší mu to... ()

Reklama

lennyd 

všechny recenze uživatele

Devatenácté století, Paříž. Městem zmítá neklid blížící se revoluce, a do toho zde řádí maskovaný vrah, který pomocí důmyslného zařízení zabijí místní prominenty. Na stopě mu sice je detektiv Vidocq (Gerard Depardieu), ale i on brzy rukou zákeřného vraha umírá. Po jeho stopách se vydává novinář Etienne Boisset (Guillaume Canet), který chce svoji knihu o životě legendárního detektiva zakončit efektním odhalením jeho vraha ... Fantom Paříže je typický příklad filmu, kde forma zvítězila nad obsahem. Příběh je celkově takový plytký, jako pírko ve větru se zmítá odnikud nikam, a ono šokující odhalení není až tak šokující (ba naopak je zcela očekávané a navíc docela hloupé). Ale jak říkám - forma, jakou Pitof celý film pojal je naprosto úžasná - kombinace barevných filtrů se zvláštními efetky určitě stojí za vidění (a tak nějak přemýšlím, jestli jsem vůbec někdy viděl podobně vizuálně atraktivní film). Jenže, i když se na film dobře dívá, pachuť z nepovedené story pod těmi vizuálními orgiemi přetrvává ... ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Až moc přebarvičkované, přestylizované, komiksově laděné a ty neustálé blízké detaily mi lezly co chvíli na nervy. A ne, nepůsobilo to ozvláštňujícím dojmem. Otylý Depardieu se v několika scénách pokouší působit jako rváč a jednou si střihne dokonce kung fu kop! Jak směšné. Nemít to takovou kadenci střihu, bude to vyloženě trapné. Jinak to temné ladění, v podstatě sci-fi příběh (ačkoliv tady na ČSFD ten žánr uveden není - správně by tam mělo být historická krimi se sci-fi prvkem) a pár drobností vzdáleně připomínajících Jeuneta, od kterého si nejspíš Pitof vzal mustr, to docela ušlo, ale jinak je to navoněná předražená bída. Včetně naprosto nelogického příběhu, který se závěrečným odhalením naprosto přestane dávat zpětně smysl, ale nechci spoilerovat. Vidět znovu to rozhodně nemusím. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)
  • Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)
  • Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)

Reklama

Reklama