Režie:
Petter NæssKamera:
Marius Johansen HansenHudba:
Aslak HartbergHrají:
Trond Fausa, Marian Saastad Ottesen, Henrik Mestad, Anna Gutto, Sten Ljunggren, Trond Brænne, Ingar Helge Gimle, Louise Monot, Peter Stormare (více)Obsahy(1)
Romantická komedie o muži, jehož život je zcela ovládán ženou. Marianne je sice roztomilá a zábavná, ale její reakce jsou často nevypočitatelné. Její vztah s Trondem rychle přechází ze zamilovanosti do lhostejnosti či úplného nepochopení a pak zase zpět. Trond nachází své útočiště v bazénu, kam se chodí vzpamatovávat z těchto rychlých změn. Přitom tuší, že by jeho život byl spokojenější bez Marianne. Je do ní ale natolik zamilovaný, že ji nedokáže opustit... Sytě barevný a vizuálně poutavý příběh, natočený podle literární předlohy, zobrazuje vztah dvou naprosto odlišných lidí. Film je plný nečekaných zvratů i komických momentů. Velice působivě je zde snímáno prostředí, ať už pařížský Montmartre nebo divoká norská příroda. (Febiofest)
(více)Videa (1)
Recenze (41)
Nezvykle hřejivá romantika z končin severských, nad jejíž bezmeznou nápaditostí a říznou dynamičností se Hollywood oddává tiché, závistivé autofelaci. Hlavní hrdina je výstavní exemplář submisivního, středoproudého Seveřana, jeho drahá polovička je šťavnatý flák rozkošné, panovačné čubky a dohromady tvoří ujetý, jiskřivě nejiskřivý páreček vhodný tak akorát k nevyhnutelnému vypěnění půllitru. Zkrátka patosu prostý majstrštyk, jenž stačí na postižené, decentně lidumilné zdvižení koutků a povznášející pocit produktivně stráveného času. ()
Čistá přesná, úhledná práce, která ve výsledku nepostrádá opravdovost. Život je opravdu už takový, že se chlap někdy drží takové podivné fúrie a neví, proč se jí ne a ne zbavit. Moc pěkné dialogy jsou nenásilně a vtipně doplňovány vnitřním monolgem, který při všem humoru filmu dodává hloubku. Půvabné, imteligentní dílko. ()
Klasická festivalová/klubová záležitost, uchopená typickým skandinávským způsobem - trochu šílená, zvláštně vtipná a mající specifické kouzlo, které se dá těžko pojmenovat. Domnívám se, že každý si ve filmu může najít svoje, ať už sledovat paralely na vlastní vztah, nebo se jen bavit (poměrně rozvětveným) dějem. Ani komedie, ani romantická, přesto kompaktní a fungující. 70% [přehlídka Filmový Erlend Loe, Evald, 2015] ()
Kdyby na tom byla tuzemská kinematografie tak, jak je na tom libovolná skandinávská...bylo by prostě na co koukat bez pocitů trapnosti a bez vzniku husí kůže. Tento snímek je kvalitativně vzdálený jakémukoliv českému filmu z posledních pěti let asi tak, jako má daleko Marianne k ženě, kterou by doma člověk mohl mít déle než půl hodiny. Gejzír ironie, humoru, jemných groteskních scének (vypíchnul bych ty v bazénu při první návštěvě Tronda) a hereckého minimalismu (Trond). Díky za tip, kámo. ()
Seveřané obecně se tak nějak dobře pozorují, jako pokusná morčata, proto také závěry mých laboratorních prací jindy nešetří chválou na způsob jejich života, tentokrát se však autor nechtě inspiroval epizodou s obrazem, která ve filmu proběhla, a stejně jako postava na něm vyvedená, i on se pokusil chytit něco velkého něčím malým... Snímek se snaží o patrně vtipnou ukázku případu, kdy žena vpadne muži do života jen proto, aby ho z něj postupně vystrkala, ale činí tak, až na celkem povedenou kameru a příjemnou hudbu, vysoce otravným způsobem, kterému neuleví ani pohled na úděsnou Marianne a tumpachového Tronda, naopak... normálně jsem si musela brát oddechový čas, abych se dobrala konce :-( ()
Reklama