• topi
    ****

    Zajímavá detektivka, v níž dojde k nešťastnému sražení mladé stopařky automobilem, ve kterém jede manželská dvojice Adamíra/Budínová, která má před rozvodem, jelikož manžel udržuje styk s mladou dívkou, která bydlí v podnájmu u nich v domě. Události naberou rychlý spád a další vražda je v očekávání...Konec snímku zůstává otevřený je na divákově představivosti, jak by si sám přál, aby příběh skončil. Otakar Fuka tímto svým debutem jasně naznačil, že filmařina, zejména kriminálky mu budou osudné.(15.4.2019)

  • honajz
    **

    Hodně špatná kriminálka, která by spíše chtěla být antickou tragédií (viz to dilema mladé dívky v závěru, kvůli němuž film dokonce ani nemá pořádný konec). Expozice trvá v podstatě celých 40 minut (!) a něco vyšetřovat se začne až dvacet minut před koncem. Do toho je kdovíproč Mrkvička nadabovaný a zní to divně. Spousta zbytečných scén. A hlavně - ani jedna postava zde není sympatická, nakonec ani ta Šmeralova, který zde jen popochází a významně kouří cigaretu. Cynický manžel, cynická manželka, tragédie na silnici je nechá ledově klidnými a oni v hlavě hned spřádají akce a protiakce jeden proti druhému, to chce silné žaludky tedy. (Ona i ta služebná byla pěkná mrcha, když pak vnučce říká, že si přijde na dobré bydlo.) A vlastně ani není jasné, proč se chlap nerozvedl dřív, když má nyní zdá se kontakty se zahraničím a peníze za nějaký vynález, tak ho ty manželčiny prachy asi nemusejí zajímat, že? Nedává mi to smysl, způsob vraždy mi přišel směšný a manželka hodně hloupá, když si neověřila, zda pojistky nahazuje, nebo vyhazuje, a stejně vytahovat objímku rukou může i tak fakt jen pitomec, který se chce pořezat... Vážně mě to zklamalo a chvílemi mi to dokonce už přišlo pro svou vážnost jako parodie. A to přitom do toho hraje docela svižný swing.(16.4.2019)

  • mh.mail
    **

    40% — Kromě Pilotů jsem viděl všechny filmy Otakara Fuky a v jeho prvotině jsou vidět společné rysy. Námět by to nebyl až tak nezajímavý, ale zpracování je takové ponuré, mdlé, nezáživné. Navíc je to ten typ kriminálních filmů, který se mi většinou nelíbí – pachatele známe od začátku a jde spíše o psychologickou studii než o napětí z odhalení vraha. Pokud se koukáme na tvorbu O. Fuky, tak zjistíme, že podobně stavěných kriminálních filmů má více. Ono by to samo o sobě nemuselo být za každou cenu špatné, jeno by bylo potřeba, aby to bylo podáno víc atraktivně a záživně. Slávka Budínová a Jiří Adamíra předvádějí velmi dobré výkony, u ostatních už je to horší.(6.6.2016)

  • SOLOM.
    ***

    Otakar Fuka natočil vskutku zajímavé drama s kriminální zápletkou, leč v konkurenci té doby z toho nedokázal vymáčknout víc než klasický průměr. Film má zajímavý spád a atmosféra není nejhorší, ale už jsem viděl lepší kousky. To však neznamená, že by šlo o špatný film! To v žádném případě. Herecké výkony jsou velmi slušné, Danuše Klichová byla v mládí vskutku pohledné děvče a mezi známějšími jmény se rozhodně neztratila. Navíc děj okořenila svou nahotou. Psychologické pozadí filmu mělo sice vzestupnou gradaci, ale očekával jsem poněkud dramatičtější vyvrcholení a místo toho jsem se dočkal neuzavřeného konce. Nudit se u toho ale nebudete.(21.3.2018)

  • Vesecký
    ***

    Průměrná a málo vzrušující detektivka, spíše to byl psychologický pohled na dva lidi, kteří spolu žijí - nežijí, jejich manželství trvá pouhou setrvačností. Náladová a nepříliš pohledná stárnoucí manželka svým vystupováním přispěla k tomu, že si pan Horáček našel krásnou mladičkou dívku, s níž čeká dítě. V hysterickém záchvatu při návratu z večírku se zahraničním zákazníkem strhne Horáčková manželovi volant ve chvíli, kdy vůz stopuje mladá studentka. Smrt této dívky vyprovokuje Hedviku, aby manžela vydírala fotografiemi, které pořídila, když se Horáček skláněl nad mrtvou dívkou... Toto vydírání nakonec vede Horáčka k průhledné vraždě manželky. Role starého strýce svěřena z úcty ke stáří panu Šmeralovi, Adamíra - to byla jeho klasika, Budínová - asi nejlépe zpracovaná figurka... Tři ¨hvězdičky.(24.10.2016)

  • Danuše Klichová

  • - Autor hudby Jiří Šust použil některé hudební motivy z tohoto filmu také ve snímku Vesničko má středisková (1985). (gug)

  • - Když se J. Adamíra s milenkou na chatě kropí vodou, má na sobě bílou košili, v dalším záběru má košili kostkovanou. (M.B)

  • - První samostatný film režiséra Otakara Fuky. (M.B)