Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (60)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Otakar Fuka natočil vskutku zajímavé drama s kriminální zápletkou, leč v konkurenci té doby z toho nedokázal vymáčknout víc než klasický průměr. Film má zajímavý spád a atmosféra není nejhorší, ale už jsem viděl lepší kousky. To však neznamená, že by šlo o špatný film! To v žádném případě. Herecké výkony jsou velmi slušné, Danuše Klichová byla v mládí vskutku pohledné děvče a mezi známějšími jmény se rozhodně neztratila. Navíc děj okořenila svou nahotou. Psychologické pozadí filmu mělo sice vzestupnou gradaci, ale očekával jsem poněkud dramatičtější vyvrcholení a místo toho jsem se dočkal neuzavřeného konce. Nudit se u toho ale nebudete. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Hodně špatná kriminálka, která by spíše chtěla být antickou tragédií (viz to dilema mladé dívky v závěru, kvůli němuž film dokonce ani nemá pořádný konec). Expozice trvá v podstatě celých 40 minut (!) a něco vyšetřovat se začne až dvacet minut před koncem. Do toho je kdovíproč Mrkvička nadabovaný a zní to divně. Spousta zbytečných scén. A hlavně - ani jedna postava zde není sympatická, nakonec ani ta Šmeralova, který zde jen popochází a významně kouří cigaretu. Cynický manžel, cynická manželka, tragédie na silnici je nechá ledově klidnými a oni v hlavě hned spřádají akce a protiakce jeden proti druhému, to chce silné žaludky tedy. (Ona i ta služebná byla pěkná mrcha, když pak vnučce říká, že si přijde na dobré bydlo.) A vlastně ani není jasné, proč se chlap nerozvedl dřív, když má nyní zdá se kontakty se zahraničím a peníze za nějaký vynález, tak ho ty manželčiny prachy asi nemusejí zajímat, že? Nedává mi to smysl, způsob vraždy mi přišel směšný a manželka hodně hloupá, když si neověřila, zda pojistky nahazuje, nebo vyhazuje, a stejně vytahovat objímku rukou může i tak fakt jen pitomec, který se chce pořezat... Vážně mě to zklamalo a chvílemi mi to dokonce už přišlo pro svou vážnost jako parodie. A to přitom do toho hraje docela svižný swing. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Ne vynikající, ale přesto velmi zdařilý krimifilm se zajímavým psychologickým pozadím. Na počátku sedmdesátých let, ještě před utužením destabilizovaných politických poměrů v tehdejším Československu, se podařilo čas od času natočit slušný film a Svědectví mrtvých očí mezi ně určitě patří. Mimořádnou záležitost z něj dělají především Slávka Budínová s Jiřím Adamírou, kteří hrají manželskou dvojici "v rozkladu" naprosto perfektně. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Tak ty nic nevíš? Ale třeba si vzpomeneš, miláčku." Ideálním základem manželského trojúhelníku jsou tyto čtyři vrcholy - nevěrněj vychcánek, ambiciózní stíhačka, těhotná potvůrka, zmatenej malíř a elitní exesenbák. Pak to prostě musí fungovat. Jenže ono to jako detektivka moc nefunguje, protože oběť i vyšetřovatelé jsou v podstatě anonymní. Teď jsem to bystře odhalil - není to detektivka, je to manželské drama a ty já nerad prožívám. Doma ani na obrazovce. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Nato že to byl debut řežiséra Fuky, tak docela solidní psychologické drama s kriminální zápletkou..V předmětu zájmu zde sotjí majetek bohaté manželky, vražda, cesta k mladé milence..Trio Adamíra jako vrah, Budínová jako jeho officiální manželka a mladá milenka Daniela Klichová zahráli vcelku solidně... To vše v těsné závěsu nastupující normalizace, některé scény, rozhovory by snad později už nemohly ani projít.. Pokud jste byly pozorní tak jste si jistě všimli i Valerie Kaplanové, ještě před nástupem rolí všech těch pozdějších stařenek, nebo výpravčí Milady Ježkové, známé s veleúspěšných Formanových, Krejčíkových nebo Menzelových filmů z šedesátých let.. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (7)

  • Když se J. Adamíra s milenkou na chatě kropí vodou, má na sobě bílou košili, v dalším záběru má košili kostkovanou. (M.B)
  • Autonehoda, pri ktorej Horáček (Jiří Adamíra) a Horáčková (Slávka Budínová) zrazili stopárku, sa stala za hlbokej tmy, kdesi celkom mimo obce, bez svedkov. Horáčkovi neskôr hlásil technik zo servisu predĺženie opravy jeho Cortiny z dôvodu, že sa príslušníci zháňajú po nejakej Cortine, tak prezerali aj tu jeho. Za daných podmienok by ale príslušníci museli byť minimálne veštci, aby bez svedkov vedeli, že majú hľadať práve Cortinu. Okrem toho pri vtedajšom stave fotografickej techniky bolo vytvorenie jasnej fotografie za tmavej noci a bez blesku len pri svetle auta a bez nastavenia dlhej expozície takmer nemožné. (J.J.1972)
  • První samostatný film režiséra Otakara Fuky. (M.B)

Reklama

Reklama