Režie:
Atom EgoyanScénář:
Atom EgoyanKamera:
Paul SarossyHudba:
Mychael DannaHrají:
Ian Holm, Sarah Polley, Gabrielle Rose, Alberta Watson, Tom McCamus, Maury Chaykin, Arsinée Khanjian, Earl Pastko, Simon Baker, Bruce Greenwood, David Hemblen (více)Obsahy(2)
Příběh popisuje události následující po tragické nehodě školního autobusu, při které zemřelo mnoho dětí. Malé město British Columbia zažije díky nehodě šok, ze kterého se jen tak nevzpamatuje. Ian Holm přijíždí z velkého města jakožto právník Mitchell Stephens a má v úmyslu pozůstalé přesvědčit o nutnosti žaloby a soudního sporu s viníkem nehody. Jeho neobratné manévrování a nevhodné chování však obyvatele města vzájemně ještě více oddálí, otevře staré rány a zhatí veškeré naděje na zahojení šrámů způsobených hlubokou ztrátou. V této nepříjemné atmosféře plné podezřívání a pochyb se dospívající dívce, kterou nehoda odkázala na invalidní vozík, podaří obyvatele města znovu sjednotit. Díky její odvaze a kuráži najdou zlomení pozůstalí obětí víru v posmrtný život, jenž je stálou nadějí pro ty, kteří nepřestali věřit. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (54)
Sladké (shledání) na věčnosti. Proč je název filmu něčím jiným než název knížky nebo sochy nebo obrazu? Proč se s ním zachází tak svévolně a matoucně? Tak i "Sladké zítřky je nesmysl, a dokonce totální. Každé děcko přece ví, že "hereafter" je "onen svět" a žádný zítřek. Do takového zítřka by se tak akorát mohl probudit "překladatel" názvu tohoto filmu... A poslání filmu? Nevěřím, že se "dospívající dívce, kterou nehoda odkázala na invalidní vozík, podaří obyvatele města znovu sjednotit. (z oficiálního textu distributora)" Nemyslím si, že by o tuto dívku (Nikol) vůbec nějak šlo - je jednou poškozenou osobou z mnoha (ze všech). Myslím si, že film je obecně o "ztrátě dětí". Jeho středem je právník Mitchell Stephen, který rovněž utrpěl ztrátu dítěte, i když ne přímo fyzickou. Tím, že se rozhodne (za každou cenu) vést proces proti domnělému pachateli, proti tomu, kdo "špatně utáhl šroubek", doufá, že vyhraje i svůj rodinný proces, že se mu tím i jeho šroubek podaří dotáhnout... ()
Zaujímavý a veľmi citlivo nakrútený film s niekoľkými dejovými líniami, zaujímavým vývojom, postupným odkrývaním príbehu, rôznymi životnými osudmi a rôznymi odozvami na dopravnú nehodu u obyvateľov mestečka, zvláštnou uzavretou severskou atmosférou, krásnou hudbou a prekvapujúcim rozuzlením. Z hercov som poznal iba Sarah Polley a Iana Holma, pri ktorom sa mi do deja plietol jeho robot z Votrelca. Ale to bol iba môj problém a nie filmu, ani Holma. ()
Smutný námet a zaujímavo štrukturovaná dejová linka. Inteligentným spôsobom sa tu režisér vyhýba nátlakovosti a zbytočnej žmýkačke citov, pričom sa tu celkom pekne pred očami diváka kryštalizujú aj charaktery jednotlivých postáv. A to až do takej miery, že si je divák na konci schopný urobiť o celej tragédií a udalostiach, ktoré nasledovali po nej, ucelený obraz. Slušný nadpriemer. 80/100 ()
Film se zajímavou hudbou, výbornými hereckými výkony, suprovým námětem a pak zjistíte, že nenese žádné poselství, nemá šťávu a vlastně nic neříká, jen popis události autobusové nehody, tragické následky, svědkyni která lže u soudu a osobu starého právníka o kterém jsem do konce nevěděl , zda je to pro něj škvára, nebo dílo cti, nebo takové naštvání na společnost a msta. Zklamání. ()
Veľmi pomalé, veľmi melancholické a atmosférické. Jedná sa o typický artový snímok, kde nás čakajú dlhé utrápené smutné pohľady, odkrývanie starých rán, silné herecké výkony a minimálny dej. Možno vás to zasiahne, možno unudí, možno vám to bude pripadať ako lacný pokus o umenie, možno vo vás film vyvolá silný emocionálny zážitok. Ja bojujem so všetkými týmito pocitmi súčasne. ()
Galerie (61)
Photo © Alliance Communications Corporation
Zajímavosti (2)
- Film byl zvolen časopisem Premiere do žebříčku "25 nejnebezpečnějších filmů". (Botis)
Reklama